Драматичните 1000 км донесоха на Team Peugeot Total и на екипажа на 908 HDi FAP Никола Минасиан и местната звезда Марк Жене бляскава победа в първото състезание за сезона от сериите на Льо Ман в Барселона.
Пред погледа на Жан-Филип Колен, генерален директор на Automobiles Peugeot и повече от 28 000 зрители, двата болида Peugeot 908 HDi FAP започнаха състезанието от първите позиции на стартовата решетка с големи надежди за добри резултати. При светването на зеления светофар, автомобилът с номер 8, пилотиран от португалеца Педро Лами, запази предимството в стартовата решетка, спечелено предишния ден от Стефан Саразен.
Лами направи блестящ старт, но Никола Минасиан с номер 7 не успя да тръгне така убедително и остана четвърти. Френският пилот обаче бързо достигна отново трета позиция и се впусна в битка за второто място с Алан Мак Ниш с Audi Nр1. След смяна на местата в 13-та обиколка, Минасиан трябваше да навакса 7-те секунди закъснение спрямо другия 908, управляван от Педро Лами.
След като двата Peugeot се изравниха, съревнованието им бе решено в полза на Мак Ниш, при намесата на автомобила за сигурност. След подновяване на състезанието, Стефан Саразин, втори след Audi, се опита да пробие, но бе ударен в 42-та обиколка от един Aston Martin. "Не разбрах добре маневрата на Мак Ниш, каза Саразен. За миг помислих, че има повреда, толкова рязко натисна спирачките и на така необичайно място. Бях принуден да "скоча" върху моите спирачки, но Ендж с Aston не можа да ме избегне." 908 HDi FAP трябваше да влезе в бокса за смяна на дифузора и излезе на пистата отново 11 обиколки по-късно, загубвайки всяка надежда за победа.
Ново премеждие в 55-ата обиколка, този път за каталунеца Марк Жене, който отскочи на близо метър от земята след сблъсък в шикана. Две обиколки по-късно и въпреки "полета", Марк излезе начело след проблем с механиката на Audi Nр1. Останалата част от състезанието премина без проблеми за Nр7 с постоянни времена и отлично владеене на състезанието.
Все пак, на 10 обиколки от финала се наложи смяна на пилота, тъй като Марк Жене получи изтръпване в десния крак. Така, честта да пресече финала като победител се падна на Минасиан. "Това е една изключителна победа поради няколко причини. Първо заради Марк Жене, който направи много за каталунския автомобилния спорт и Никола Минасиан, който беше повече от забележителен на пистата. В същото време участието на Ауди ни даде възможност да се уверим, че 908 HDi FAP наистина е конкурентен. Мисля, че сме на прав път, за да успеем да реализираме силни състезания, в които да докажем издръжливостта на автомобилите ни", заяви Мишел Барж.
Пресеклият финалната линия Минасиан също изрази задоволството си от голямата победа. "Денят беше невероятен! Екипът ни се е сработил страхотно, научили сме се да се справяме с трудностите заедно. Дадохме всичко от себе си, а колата се оказа не само бърза, но и издръжлива. В крайна сметка това беше лесна победа", допълни той. Марк Жене пък остана доволен най-вече от фактът, че победата бе постигната в родната Каталуня.
"Преди всичко съм доволен, че спечелих на родна земя - тук, в Каталуня. След това, искам да благодаря на Peugeot за тази здрава и добре изпълнена технически кола. Единственият проблем се появи в края на състезанието, когато изтръпна десния ми крак и се наложи да предам управлението на Никола за последните обиколки", завърши той.