Европейският вицешампион Крум Дончев (Пежо 207 S2000) успява да удържи аванса си в генералното класиране на рали България три етапа преди края на състезанието. За момента пилотът на Приста Ойл Рали Тим води на турския пилот Волкан Ъшък (ФИАТ Гранде Пунто S2000) с 28,7 секунди и с повече от минута на Корадо Фонтана (Ит, ФИАТ Гранде Пунто S2000).

От началото на деня Дончев и неговия навигатор Стойко Вълчев спечелиха етапа Магистрала 1 (18,24 км), изпреварвайки поляка Соловов (Пежо 207 S2000) с 0,2 секунди и Фонтана - с 2,4 секунди.

В следващото изпитание обаче - Церово 1 (29,08 км) полякът взе победата с 2,5 секунди пред българския пилот. Разликата между него и Соловов остава обаче повече от минута и половина, така че Соловов сега се бори за бонуса от точки, които би получил за европейския шампионат пред Вълчев, ако завърши по-добре в класирането само на втория ден от рали България.

За всеки един от двата дни на състезанието се първите трима пилоти получават допълнително по 3, 2, 1 т. към точките, които имат за генералното класиране за европейския шампионат. В края на съботния ден такива точки събраха съответно Дончев (3), Ъшък (2) и Фонтана (1).

След 10-я скоростен етап миналогодишният победител и шампион за 2007 година Димитър Илиев (ИРТ, Мицубиши Лансър Ево 9) е на четвърта позиция, на 2:02,5 минути от Дончев. "Реалисти сме и разбираме, че не можем да избием разликите", обясни пилотът на ИРТ.

От сутринта днес Митко има сериозни проблеми с автомобила, настройките на който още от вчера бягат на механиците. Илиев се оплакваше от това, че неговото Мицубиши е далеч от онова, което той би желал да управлява в най-голямото състезание в България. Като капак на всичко на етапа Магистрала 1 в автомобила на шампиона се поврежда бензиновата помпа. Поради това Илиев прави закъснение от 2 минути и ще получи наказание за това си забавяне. "Практически сега вече караме за шампионата" - допълва Илиев.

Много силно започна де се движи днес и Ясен Попов (Булрейс, Мицубиши Лансър Ево 9), който след поредицата неприятни технически проблеми вчера (повреда в датчиците на диференциалите и откачен маркуч на турбината), днес наваксва. Неговата разлика от първенеца Дончев обаче също е голяма и тактически задачата на Попов е да задмине максимален брой от конкурентите си в първенството на България, за да намали аванса от точки, които би спечелил Илиев. Преди това състезание той и Попов имат по равен брой точки за шампионата - по 30 т.

Попов, който в за момента е 10-и в класирането, трябва да прескочи първо Гърдофан (Рум, Субару Импреза WRX), Илия Царски (Автоцар, Мицубиши Лансър Ево 9), Тодор Славов (Булбет Рали тим, Рено Клио R3) и Игнат Исаев (Юве и Ко, Мицубиши Лансър Ево 9). След като вчера на отсечката Сестримо 1 Румен Дунев (Рено Рейсинг, Рено Клио S1600) завърши на три колела и пропадна в класирането до 13-о място, днес шампионът в А6 се движи сред първите 8 и успя да се изкачи от 14-о до 12-о място.