В Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС) хората "изпушиха" като морално изхабен и технически амортизиран двигател - отново имат нов президент. Радослав Козлеков пое властта по-малко от 6 месеца, след като на 18 октомври начело застана Александър Александров. А тогава той бе неговата дясна ръка.

Впоследствие Козлеков напусна Управителния съвет (УС), а 35 клуба поискаха извънредно общо събрание за смяна на властта. И това стана в петък малко след обяд в сградата на Българския Червен кръст - там, където бе и предишната сбирка.

Събранието ще се запомни, и то как - като най-скандалното и унизително в историята на родния автомобилизъм. Защото започна и завърши с тотално и дори брутално разделение на пилоти, организатори на състезания, ръководители...

Началото бе сравнително спокойно, като по двама адвокати от двете страни на барикадата обсъждаха с опонентите Александров и Козлеков дали 8, отстранени от БФАС клубове заради задължения към централата, имат право на вот. Минути по-късно се пусна първият яростен залп от залата - с лют спор скочиха от засегнатите клубове, защото не им разрешиха да гласуват.

Последва ключов момент с избора на водещ на събранието. Естествено, издигнаха се за кандидати от двата лагера. Спечелиха бунтарите, като на трибуната застана Камен Михайлов, член на бившата управа на БФАС. За него вот дадоха 44 делегати от общо 80. И стана ясно накъде ще "тече водата"...

Но истинският цирк предстоеше. След избора на комисии и дълго прекъсване мандатната оповести своята проверка за редовността на документите на делегатите. И дойде критичният момент - обявено бе, че Стоян Апостолов, съпруг на починалата през януари председателка на автоклуб Елена Апостолова, не бил представи пълномощно от... нея!

Вбесен Александров обяви, че напуска, защото няма работа с хора без морал. Той бе последван от своите поддръжници и със силни викове и от двата лагера събранието тръгна към катастрофа.

Междувременно Ясен Попов, който подкрепя Александров, взриви още повече обстановката, като засегна свои колеги пилоти на кой колко му е скъп състезателният автомобил. Когато изрече своите думи от трибуната, Попов бе освиркан, екна "уууууу, махай се"... Като фенове на футболен мач, и то от най-крайните и агресивни ултраси.

Вече вън от залата Александров каза: "БФАС е приключила! Нямам работа с хора с такъв морал. Опитах се да променя нещата, но не приемам това, което се случва. Във всяка част от живота трябва да има морал."

В този момент той обяви, че няма да обжалва резултатите от събранието. Подвластни на емоциите част от елитните пилоти, които подкрепят Александров, декларираха, че няма да стартират на "техните" състезания. Чуха се и призиви за сформиране на нова федерация. Накрая се казаха и по-мъдри думи: "Нека отминат емоциите и после ще решим какво да правим."

В същото време събранието си вървеше. Козлеков бе избран за президент с 46 гласа "за" и един "въздържал се". А за новия УС от 7 души вот дадоха... 49 делегати, отчита "Труд".