Испанецът Карлос Сайнц с Фолксваген Туарег TDI спечели тазгодишното издание на легендарното Рали Дакар, което за втора поредна година се проведе на територията на Аржентина и Чили.

Двукратният световен рали шампион триумфира в 14-дневното рали, на което бе лидер още от петия ден. Негов основен съперник бе съотборникът му Насър Ал-Атиях, който завърши втори на 2 минути и 12 секунди разлика. Последен на подиума се качи Марк Милър с третото VW.

Рали Дакар се провеждаше на територията на Африка от самото си начало през 1979 г., но заради терористични заплахи в Мавритания, надпреварата се пренесе в Южна Америка. В дебютното състезание миналата година триумфира Жиниел де Вилиер от ЮАР, който постигна исторически успех, като се превърна в първия пилот в историята, печелил с дизелова машина.

За победата миналата година се бореха и звездите от тазгодишното издание - Карлос Сайнц и Насър Ал-Атиях. Първият отпадна дни преди финала заради проблеми с навигацията, след като пропадна в дере от височина 4 метра, а вторият имаше проблеми с прегряването на своя двигател в началото на състезанието.

Тази година и двамата се състезават за VW (мин. год. Ал-Атиях караше за БМВ) и са в челото още от първата половина на състезанието. В самото начало начело в класирането бе звездата на БМВ Стефан Петерхансел, който счупи скоростна кутия, изостана с повече от 2 часа и се лиши от шансовете си за победа.

Миналогодишният победител Жиниел де Вилиер с Фолксваген също бе сполетян от технически проблеми още в началото, като по този начин даде шанс на американеца Марк Милър с четвъртия Туарег да се бори за победата. Той обаче така и не успя да поведе в класирането и от там да постави под натиск своите съперници. Той обаче за втора поредна година се качва на подиума, тъй като през миналата завърши втори.

Така в крайното класиране Карлос Сайнц спечели с общо състезателно време от 47 часа и 10 минути. Втори е Насър Ал-Атиях на 2 минути и 12 секунди, трети е Марк Милър на 35 минути и 51 секунди, четвърти Стефан Петерхансел на 2 часа, 17 минути и 21 секунди и пети Гурлен Шишери (БМВ) на 4 часа, 2 минути и 49 секунди.