Най-добрият пилот на България Димитър Илиев разкри бъдещите си планове. На проведена днес пресконференция Митко обяви, че ще вземе участие в два от най-добрите рали шампионати в света - тези на FIA (GT3 European Championship) и ERC (Европейски рали шампионат). Ето какво заяви Илиев.

- Митко, какво представлява новата ти авантюра?

- Още от самото начало ми беше доста чудно как така двама състезатели карат една кола. Гледах няколко състезания и мога да заявя, че това това е доста по-различно от рали спорта. Първата година ще ни бъде трудно, но аз съм оптимист и двамата с Пламен ще положим сериозни усилия за да се представим на едно добро ниво. Цялата програма ще може да видите на личния ми сайт.

 

- Спираш ли с рали спорта?

- Не, продължавам, но в европейският рали шампионат

 

- Какво ще кажеш на българските фенове?

- Ако имам свободно време, ще се постарая да взимам участие в българските рали състезания. Основната ми цел обаче е GT3 състезанията да бъдат достъпни за нашите фенове.

 

- Колко тестове ще направите?

Няма да са много, поради простата причина, че нямаме тези възможности. Ако можем да правим тест преди всяко състезание ще бъдем в оптимална форма. Но ще ни бъде трудно да затворим една писта, просто ще бъде финансово невъзможно.

 

- Наясно сте, че ралито е доста по-различно от пистовото състезание, въпросът е ще си намерите ли някой учител, който да ви покаже разликите?

- Разликите са доста, но за жалост ние не сме предвидили и време за обучение. Още при първите тестове ми казваха, че това не е рали и трябва да карам доста по разумно. С Пламен ще си помагаме, защото освен, че сме колеги сме приятели и отбор, а докато при другите не е така. Те са просто колеги и си делят парите след състезания.

 

- Кой от вас ще бъде номер 1 и кой - номер 2?

- Няма такива неща, ние сме един отбор. Иначе мога да добавя, че започнах да се запознавам с този вид състезание. И даже наблюдавах това в Дубай.

 

- Отборът от коя държава е?

- От Швейцария. Казва се Кесъл Рейсинг. Автомобилът, с който ще се състезаваме, е Ферари. Имаме право на шестима механици, но ние забелязахме, че тяхната работа е преди, а не по време на състезанието. Друго, което ми направи впечатление, е, че ако се забавиш малко в бокса, това може да е равно на това да загубиш състезанието. Като цяло ми беше много странно да сменя рали автомобила. Но се свиква. Ферарито има шест скорости като при Формула 1, а освен това съм впечатлен от уникалното сцепление и от това как спира и как взима завоите.

 

- Колко тежи колата?

1220 кг. И мога да кажа, че няма нищо общо с мицубишито. Но въпреки всичко ми пастна.

 

- Има ли съвпадение с програмата за европейските шампионати?

- Да има такива съвпадения и там няма да участвам. Просто GT3 е новото ни предизвикателство.

 

- Има ли екип, който да поддържа вашия отбор?

- Да има. Екипът на нашия отбор миналата година стана шампион, затова се надявам сега да се погрижат и за нас.