В събота и неделя за 40-ти път ще се проведе легендарното мотоциклетно състезание „24-те часа на Льо Ман". България отново ще бъде представлявана от Мартин Чой, който миналата година направи подвиг, карайки сам за своя отбор през по-голямата част от надпреварата. Мотоциклетистите ще посрещнат най-големия християнски празник в състезателна атмосфера.

Подвиг на Мартин Чой в „24-те часа на Льо Ман"

Подвиг на Мартин Чой в „24-те часа на Льо Ман"

Кавазаки спечели убедително надпреварата

Стартът ще бъде даден в събота, 15-и април, в 16:00 българско време и ще се излъчва директно в ефира на Евроспорт 2. Включване ще има и в 23:00 ч. В неделя каналът ще предава на живо от Льо Ман между 8:00 и 12:30 ч. Последното включване ще бъде от 14:00 ч и в него ще бъде проследен финалът на състезанието.

Емилиян Стойков един от водещите коментатори на българската секция на Евроспорт направи обстоен анализ на предстоящата надпревара:

"Тази година на стартовата решетка в надпреварата ще застанат 60 мотора, всеки от който ще бъде управляван от трима състезатели в хода на денонощието. Това е единственото първенство на две колела в което има влизания в бокса, смени на гуми и презареждания. Ако двама от пилотите имат здравословни проблеми, възможно е един състезател самостоятелно да кара до финала, но това се случва изключително рядко".

Снимка 286867

Източник: ММС

Както миналата, така и тази, България ще бъде представена в състезанието от най-добрия български пилот - Мартин Чой, като с "24 часа на Льо Ман" той ще стартира участието си през този сезон.

"Един от малкото пилоти в историята, успели да карат самостоятелно до финала, е първият български участник в Льо Ман - Мартин Чой. През 2016 година той изкара повече от 12 часа абсолютно сам в състезанието и след финала целият бокс бе излязъл на алеята, за да го посрещне с аплодисменти. Година по-късно, Чой се завръща на френското трасе, отново върху мотор на BMW. Той ще пилотира за чешкото подразделение на BMW Motorrad, а негови съотборници ще са Михал Фила от Чехия и Юлиан Майер от Австрия. Екипът, който ще се състезава с номер 52, направи серия от тестове през зимата, за да могат пилотите да постигнат компромисен вариант между тримата за настройки, предпочитани гуми и позиция на седалката. Голямата цел на българския пилот е да стигне до финала безаварийно и като се вземат предвид силните способности на машината, ако го направи, вероятно ще е в предните позиции.", даде своята прогноза Стойков.

Ето какво каза за останалите отбори Емилиян Стойков: "Победителите през миналата година SRC Kawasaki 11 отново ще участват, като Фабиен Форе остава в тима. Към него се присъединяват дошлия от Yamaha Матю Жине и бившият пилот от Moto GP Ренди де Пюние. Най-силният отбор в историята на Льо Ман е настоящият световен шампион Suzuki Endurance Racing Team. Французите винаги стартират като основни фаворити, но през тази година победата ще е огромно предизвикателство поради две причини. Първо, един от пилотите, Антони Делал, загина след тежка катастрофа по време на тестове, а в последния момент стана ясно, че тимът ще трябва да стартира с миналогодишното Suzuki, защото не са пристигнали навреме важни части за дългоочакваната нова версия на модела GSXR1000.

Снимка 229731

Източник: LAP.bg

Интересно е положението при Honda, където британският Honda Racing Endurance ще се включи с новия модел CBR1000, докато японците от TSR Racing ще заложат на може би по-бавния, но по-сигурен и икономичен предишен модел.

По време на предварителните тестове екипът на Yamaha Austria беше най-силен и пилотите Брок Паркс, Марвин Фриц и Кота Нозане ще бъдат сред сериозните претенденти за победа. С другата заводска Yamaha ще е френският GMT94, който през последните години трябва да преодолява чудовищно лош късмет. Пилоти ще са Давид Чека, Николо Канепа и бившият пилот от световния шампионат по мотоциклетизъм Майк ди Мелио."