Ремонтът на железни­те въжета, които придържат козирка­та на сектор „В" на стадион „Локомотив" в София, ще струва 60 000 лева. Те са поставени от австрийска фирма през 1985 г., която е дала 100-годишна гаранция при качествена поддръж­ка.

Fт миналия поне­делник работници са се зае­ли със санирането на въжетата и укрепването на ко­лоните, за които са прикре­пени. Тяхното състояние е ос­новният проблем за полу­чаването на лиценз на стадиона за мачове на футбол­ния клуб, който заради то­ва скитори от лятото на 2010 г.

Доскоро се смяташе, че няколко от въжетата тряб­ва да бъдат изцяло сменени. Последно обаче стана ясно, че те се нуждаят само от саниране. Документът за гаранцията на австрийска­та фирма е бил затрит някъде, което също е спомогнало за неяснотата около проблема.

Ремонтът в „На­дежда" се извършва с пари напред от нае­ма за концерта на Депеш мод, който трябва да се състои на „Локомотив" на 12 май. С организа­цията на санирането се е заел председа­телят на спортния клуб Даме Стойков. След като зае поста през миналото лято, той разви мащабна дейност от ремонти по съоръже­нието.

Миналия месец там бе отворена обновената спортна зала. За първи път от 5 г. пък е изцяло възстановено во­доснабдяването на частта под сектор „В". Подобре­нията доведоха до записва­не на повече деца за различни видове спорт. Техни­ят брой вече надвишава 1000. „Опитваме се да осигу­рим нормални условия за тренировки.

Чака ни обаче още доста работа. Що се отнася до въжетата, смя­там, че в началото на април ремонтът им ще бъде за­вършен. От футболния клуб също трябва да из­пълнят предписанията, за да бъде отворен стадионът отново. Ние ще оправим и външните стълби на сектоpa", сподели Стойков, кой­то се е захванал и с направа­та на игрище за ръгби в рам­ките на комплекса.

Има проект там да се появят и тенис кортове и футболно игрище с изкуствена на­стилка. Въжетата нямат кон­структивен проблем, а имат леко износване и корозия. Тя се отстранява механич­но. След това въжетата се обработват химически с ръждопреобразуватели и със специа­лен метод за студено поцинко­ване.

Са­ниране­то ще осигури пауза от 10-15 г. до следващото такова, твърди 24 часа. Колоните, за които са закрепени въжетата, съ­що нямат конструктивен проблем. При тях има подпухване на някои места. За възста­новяването им се използва специален материал, който служи за укрепване на мо­стове.