Когато през 2012 година световният лидер  за производство на автомобилни климатични системи Behr-Hella Thermocontrol GmbH (BHTC) търси място за своя нов завод в Европа, се спира на четири държави – Чехия, Полша, Сърбия и България.

Тогава инвеститорът търси подходяща локация, в която да настани високотехнологичното си производство. Чрез него германската компания произвежда компоненти за клиенти като автомобилните гиганти Volkswagen, Audi, Porsche, BMW, Mercedes и други.  След сериозно проучване BHTC се спира на село Божурище край София.

„Сред предимствата на България са членството в ЕС, плоския данък, географското положение и подготвените кадри”, разказва Мартин Ниланд, ръководител на компанията у нас по време на презентация пред журналисти във вече работещия завод.

BHTC инвестира 50 милиона лева в българската си локация, които при добро стечение на обстоятелствата ще станат 100 в следващите три години. Компанията произвежда панели и уреди за обслужване и управление на автомобилни климатични инсталации. Климатични сензори, контролери за въздух и PTC нагреватели за стъкла допълват портфолиото й.

BHTC покрива целия процес от продуктовия дизайн до производството на цялостната система за климатичен контрол. Този процес обхваща различни сфери на опит – от софтуер, електроника и механика до всички технологии за разработката и производството на оперативни и дисплейни елементи.

„Няма кола, която да не използва наши части”, казва Мартин Ниланд по време на презентацията, на която показва дълъг списък с автомобилни марки, в които има части от BHTC.

Производителят си е поставил голяма цел -  да увеличи приходите си в България до 2020 година до 100 милиона евро. За това обаче са му нужни преди всичко подготвени служители. „Инвестираме много в разпознаване и утвърждаване на работодателската марка”, казва Станка Хрусанова, мениджър „Човешки ресурси” в BHTC. Компанията работи тясно с техническите гимназии и университети в страната, за да набави нужните си кадри.

По данни на ръководството й в момента в Божурище работят вече над 200 специалиста – от оператори на поточна линия до инженери в развойното звено на компанията. Плановете на дружеството са да назначи още 300, за да изпълни целта си – 100 милиона евро приходи през 2020 година.