Доналд Тръмп е направил забележителна предприемаческа кариера, а сега е президент на Съединените щати. Малко хора обаче знаят, че през живота си той многократно се е провалял в бизнеса начинанията си. 

Създадени от него и принадлежащи му компании многократно трябва да подадат молба за обявяване в несъстоятелност, тъй като дълговете им са огромни и няма почти никаква възможности да ги погасят. 

Но бизнесът с недвижими имоти, създаден от бащата на Тръмп и предаден му в наследство му създава мощна финансова опора, в резултат на която той е винаги е имал възможност и желание да започва нови проекти. 

10. Стекове "Trump"

През 2007 г. бъдещият американски президент създава фирма, наречена "Trump Steaks". Продуктовата линия включва пържоли, хамбургери, хот-дог и други месни продукти, предлагани в луксозни черни опаковки за подаръци. 

В зависимост от избраното месо цената варира от 199 до 999 долара. Той твърди, че това са най-добрите пържоли в света. 

Вместо да предложи на пазара нещо ново, Тръмп просто казва, че разбира от пържоли, тъй като това е любимата му храна. Освен това тези пържоли се продават в магазините на The Sharper Image, където обикновено се продават стоки за домакинството. 

Както се очаква, идеята се проваля и от дълго време фирмата не съществува. Критиците твърдят, че купчините са твърде мазни и причиняват болка в стомаха. 

9. Бутилирана вода "Trump"

Снимка 360724

Източник: twitter

Сградата Trump Tower в Ню Йорк разполага с търговски блок, където се продават храни и напитки. Наред с други неща се продава вода, наречена "Trump Ice", на чиито бутилки е изобразено лицето на Тръмп. Тази вода се продава и в казиното. 

Въпреки факта, че тя изглежда като стотици други бутилки на ниска цена, Тръмп заявява, че тази вода е най-чистата в света с най-добро минерално съдържание, което я прави най-добрата сред конкурентите. 

Както отбелязват експертите, съдържанието на минерали във водата на Тръмп е същото, ако не и по-ниско, отколкото във водата на други марки. Така че тази вода едва ли се извлича от ексклузивен кладенец. 

В допълнение, водата се продава в евтини пластмасови бутилки, а не в стъклени. Поради това едва ли тази стока може да се нарече изключителен продукт. 

Не е чудно, че малко хора вярват на обещанията на Тръмп, а тази вода никога не е излиза и не постига успех отвъд Trump Tower. 

8. Футболен отбор The New Jersey Generals

Вероятно никога не сте чували за футболния отбор The New Jersey Generals. Това не е изненадващо, тъй като проектът съществува само от 1982 г. до 1986 г., а отборът играе в малко известната футболна лига на САЩ USA Soccer League (USFL). 

През 1984 г. Тръмп купува отбора за 6 милиона долара. Веднага след покупката на отбора Тръмп го включва в съдебен процес срещу монопола на NFL. Но по време на процеса той натрупва такива загуби, които не му позволяват повече да издържа отбора.

Технически Тръмп печели делото, но като краен резултат получената компенсация се равнява само на 3 долара.

 7. "Тур дьо Тръмп"

Снимка 305021

Източник: GettyImages

През 1986 г. той решава да се отдалечи от футбола и организира велосипедно състезание на дълги разстояния TourDeTrump, което да се конкурира с Tour de France. 

Когато медиите го питат защо е кръстил състезанието "Тур дьо Тръмп", той отговаря, че това ще направи името му още по-известно.

Тръмп казва, че не е карал велосипед от 7-8 годишен като повечето американци. Но интересът му към колоезденето идва от това, че в Европа такива събития събират големи спонсори.

По-късно той научава, че единствената причина Tour de France да стане толкова печеливша е, че милиони хора го гледат по телевизията. Race Trump беше излъчен по NBC и искрено се опитва да заинтересува американската публика. 

Това обаче не е достатъчно. Няколко години по-късно е решено, че състезанието не е печелившо и то е закрито.

6. ACN и Trump Network

ACN беше доставчик на цифрови услуги, а Доналд Тръмп беше лицето на компанията. 

Въпреки факта, че смартфоните и лаптопите по това време вече разполагахат с вградени уеб камери, ACN твърди, че нейната технология е изпреварила времето си. 

Доналд Тръмп изнася реч пред 20 000 души на стадион, убеждавайки ги да купят колкото се може повече телефони и да ги препродадат на своите близки и приятели. 

Другите шефове на компанията също редовно правят това, говорейки че тези продажби са ги направили милионери. Но повечето хора, които стават част от тази пирамида, само губят парите си.

През 2009 г. милиардерът решава да създаде своя собствена компания, наречена Trump Network. Това предприятие обаче също не успя.

5. Trump: The Game

Снимка 360727

Източник: Wikipedia

Доналд Тръмп изведнъж решава, че може да направи настолна игра по успешна от Монополи. Така се появява Trump: The Game. 

Всеки играч започва с това, че разполага с 1 милион долара. Целта на играта е да се купуват недвижими имоти в Ню Йорк, а победителят да стане най-богат.

През 1989 г. са произведени 2 милиона копия от тази игра, но са продадени само 800 000. 

Както отбелязват играчите, играта причинява по-скоро чувство на тревожност, отколкото удоволствие. Затова не искат да се връщат към нея.

4. Университет "Тръмп"

След много успехи в бизнеса, е логично и университетът на Тръмп да успее. По време на кариерата си, Тръмп натрупва богат опит в областта на финансите и недвижимите имоти, така че планът изглежда доста рентабилен. 

Университетът Тръмп предлага курсове за студенти, на които лекции да четат лидери в областта на недвижимите имоти. А това обучение да направи студентите успешни в този бизнес.

Това обаче не е акредитиран университет, а преподавателите не са лицензирани. Освен това, Тръмп няма ясен учебен план. Вместо това са наети харизматични лидери, които примамват студенти с такса от 35 000 долара, но те не получават полезни знания за парите си. 

Заради университета Тръмп се съди 3 пъти. По време на делата университетът изпраща повече от 7000 уведомления до бившите студенти, но само двама от тях твърдят, че опитът, който са получили в университета, е ценен. 

Но Тръмп става президент и вече не може да си позволи да участва в съдебни дела. Той е принуден да плати почти $25 милиона на 6000 студенти, които участват в съдебното споразумение.

3. Списание Тръмп

Снимка 360728

Източник: Wikipedia

През 1990 г. Тръмп се появява на корицата на Playboy. Може би това изживяване го вдъхновява да създаде свое издание за мъже - Trump Magazine. Списанието започва да излиза през 2007 г. 

Съдържание на списанието е основно рекламно: на луксозни стоки като яхти, пури, ликьори. Освен това има снимки и на жени. 

Като цяло, Тръмп направи перфектното списание за себе си. Както отбелязват бившите сътрудници на изданието, повечето от материалите са написани, за да отбелязват бизнес постиженията на Тръмп. 

Списанието не се пуска в продажба преди той да даде съгласието си. 

Аудиторията на списанието обаче е толкова малка, че то никога покрива разходите си и в резултат на това трябва да бъде закрито. 

2. ВодкаТръмп

Проектът "Trump Vodka" обещава да бъде много печеливш, но компанията претърпява неуспех на пазара почти веднага. 

Предполага се, че фирмата за производство на алкохол да получава 50%, а Тръмп - другите 50% от печалбата, защото е използвано името му.

Въпреки това, през 2006 г. Тръмп прави огромна грешка, като каза в интервю за Лари Кинг, че той самият не обича да пие тази водка, въпреки факта, че на етикета е неговото име. 

Скоро след това продажбите на тази водка спадат драстично. Сега само останали отделни бройки от напитката се продават в eBay.

1. Trump Airlines

Снимка 360726

Източник: Wikipedia

Доналд Тръмп отново се опитва да влезе в бизнес, от който няма и най-малката представа. Той купува фирма, наречена Eastern Airlines, и я преименува, използвайки своето име.

Но Тръмп не знае нищо за цената на авиационното гориво, нито за разходите по поддържане на въздушен флот, нито за ценообразуването на билетите. Както и в други случаи, той просто обещава, че ще тя бъде най-добрата авиокомпания в света. 

Тези, които летят с нея, забелязват, че персоналът е много любезен и учтив, а напитките и храната, предлагани на борда, са с отлично качество. Но не може да се скрие, че Тръмп се опитва да въведе елитаризъм в стар самолет, което изглежда малко нелепо. 

Авиокомпанията "изгоря", тъй като Тръмп не можеше да изплати дълговете си. Тя бе взела заем от 245 милиона долара от Citibank, но нямаше печалба, от която да си плаща кредита.

Дори с помощта на приятели, които му отпускат 1 млн. долара, за да спасят компанията, Тръмп не успява да направи нищо, за да я превърне в печеливша.