12-годишно момче от Испания направило скъпа грешка и заплатило за реклама в Google сумата от 100 000 евро, която се равнява на около 112 000 долара.
Тийнейджърът объркал онлайн рекламната платформа на компанията AdWords със сървъра AdSence в опита си да популяризира в интернет музикалната банда, в която участва, пише CNBC.
Хосе Хавиер е тромпетист в групата и вместо да натрупа малко пари от дейността на бандата, момчето пропиляло солидната сума за реклама.
Услугата, към която 12-годишният испанец искал да се насочи първоначално, позволява натрупването на печалба от реклама на собствена страница или уеб сайт.
Същевременно AdWords обусваля реклама въз основа на резултати от най-известната търсачка. За използването на акаунта се плаща на база брой кликвания от различни хора, сърфиращи в мрежата.
За щастие тийнейджърът няма да плати сумата, тъй като от Google му опростили парите, след като станало ясно, че инвестицията е в резултат на грешка.