Германците съвсем скоро ще прекарват повече време онлайн, отколкото пред телевизорите си. За пръв път сърфирането в мрежата ще надмине гледането на телевизия в западната държава догодина.
Причината е, че голяма част от съдържанието се насочва към стрийминг платформи, сочат резултатите от проучване на изследователската фирма EMarketer, цитирани от Bloomberg.
Навършилите пълнолетие и по-възрастните ще отделят средно на ден по 3 часа и 44 минути от времето си за онлайн пространството през следващата година. Така компютърът ще бие телевизора по популярност с 6 минути.
Германия има 63.6 милиона потребители в интернет, с което се нарежда на първо място в Западна Европа. Броят обаче се увеличава през последните години, заявиха още изследователите.
"В последните години навлизането на интернет се повишава дори сред по-възрастните жители на Германия", коментира анализаторът Карин фон Абрамас. "Гледането на телевизия ще остане силно, но вече наблюдаваме промяна в моделите, тъй като повече от телевизионното съдържание мигрира в дигитални платформи. Така че постоянното нарастване на времето, прекарано с технологии, със сигурност е възможно", допълни експертът.
Промяната в навиците на аудиторията е свързана с дейността на медийни групи, които допринасят за дигиталното разпространение на съдържание, борейки се за зрители с други оператори и интернет базирани конкуренти като Netlfix и Amazon.
Същевременно проучването сочи, че германските потребители ще прекарват повече време в мрежата през мобилни и смарт устройства, като това ще измести сърфирането в интернет чрез компютри.