Малко популярно приложение е на път да разклати позициите на Facebook сред активните потребители и да измести социалната мрежа от лидерското мястото като най-предпочитано средство за комуникация.
Става дума за приложението за смарт устройства Line, чрез което потребители си разпращат съобщения.
Апликацията се превърна в хит на японския пазар. А след като започна официално да се предлага на Нюйоркската фондова борса в средата на юли тази година, започна и да се изкачва по стълбата на успеха.
В азиатската държава Line има четири до пет пъти повече активни потребители от Facebook, а и е сред най-предпочитаните начини за мобилна комуникация в Тайван, Тайланд и Индонезия, пише Business Insider.
Според Дейвид Гибсън, експерт от фирма, заела се с анализ на новия продукт, цената на акциите на компанията ще се повишат с 32 процента на японския пазар.
Засега обаче най-голям дял на пазара все още държат Facebook, Twitter и Yahoo, въпреки че търсенето на популярните приложения вече е в застой.
Line предлага значително по-евтини съобщения от конкурентите си, като в същото време може да достигне до всички 90 милиона потребители на смартфони в Япония, уточни експертът.
Очакванията към платформата за пращане на съобщения са инвестициите в нея да донесат 46 милиарда китайски йени за фискалната 2017 година и 70 милиарда японки йени за фискалната 2018 година.
Приложението донесе на собственика си приходи от около 1 милиард долара през 2015 г. най-вече от закупуването на стикери, игри и реклама. Средно в приложението Line потребителите харчат по 4,98 долара.