Кибератаките намират широк отзвук в публичното пространсто, когато става дума за големи и известни компании, станали жертва на подобни инциденти.
Оказва се обаче, че ударите на виртуалните пирати не излизат толкова солено на американските фирми, пише International Business Times.
Проучване, проведено от неправителствената изследователска институция Rand, установи, че цената на кибератаките за американския бизнес е далеч по-ниска от очакваното.
Средната стойност на сумата за едно подобно нарушение на данните е около 200 000 долара, като атаката струва на фирми около 0.4 на сто от годишните приходи.
Авторът на изследването Саша Романоски обясни, че за бизнеса липсва силен стимул да увеличи инвестициите си в сигурността на данните и защитата на неприкосновеността на личния живот.
В сравнение с всички останали рискове, пред които компаниите са изправени, киберсигурността не е най-голямата тревога за фирмите, както повечето хора си мислят.
Според експертите виртуалните удари не променят стратегията на компанията, а фирмата действа по начини, които да сведат до минимум разходите й.
В изследването са включени 12 000 кибератаки, разделени на 4 категории: нарушения, които разкриват лична информация; кражба на интелектуална собственост или прекъснати бизнес услуги; фишинг компютърни престъпления; атаки, нарушаващи на поверителността.
Данните показват, че нарушенията на сигурността се увеличават и за период от две години те са нараснали с около 4 пъти повече. През 2012 година са регистрирани 64 подобни престъпления, а през 2014 година броят им достигнал 250 атаки.
Годишните разходи за престъпленията в киберпространството за американския бизнес стрували средно 15.4 милиона долара през цялата изминала година, сочат данни на изследването.
Резулатите показват, че разходите за фирмите са по-ниски, отколкото загубите за измама или кражба в областта.
"Ако е вярно, че средно фирмите губят 5 процента от годишните си приходи за измама и че цената на едно киберпрестъпление представлява едва 0.4 на сто от приходите на дадена фирма, може да се заключи, че тези атаки представляват малка част от разходите, с които се сблъскват фирмите, и следователно само една малка част от разходите за целия бизнес", заключи Романоски.