Компанията Facebook е разработила инструмент за цензура, чрез който може да на направи опит за убеждаването на Китай да позволи използването на най-голямата социална мрежа в азиатската страна, информира агенция Reuters, позовавайки се публикация от New York Times. Facebook е забранен на китайския пазар от седем години.
Експертите от компанията са изобретили софтуер, който няма да позволява появата на определени постове в списък с новини в зависимост от географската територия на потребителя.
Технологията е разработена след одобрението на шефа на Facebook Марк Зукърбърг, посочват източници от компанията.
Самият софтуер няма да премахва напълно постове, а ще позволи на трети лица да следят популярните публикации и теми, които се добавят. Именно третата страна ще има пълен контрол дали постовете трябва да се показват в списъка с новини на потребителя, или не.
"Отдавна сме казали, че сме заинтересовани от Китай и прекарваме време, за да разберем и научим повече за страната", заяви говорителят на Facebook в писмено изявление до агенцията.
"Въпреки това не сме взели окончателно решение за нашия подход към Китай. Фокусът ни в момента е върху подпомагането на китайските предприятия и разработчици за разширяване към нови пазари извън Китай с помощта на нашата рекламна платформа", допълват от компанията.
Китай, която страна наброява най-голямата популация от потребители на интернет в света, забрани Facebook през юли 2009 година, но все още няма индикации социалната мрежа да е предложила софтуера на властите в Китай.