Продажбите на смартфони нарасват с 6.7% през второто тримесечие на годината, спрямо същия период на 2016 г., достигайки 366.2 млн. броя, сочи анализ на Gartner за пазара от гледна точка на крайните потребители.
Делът на операционната система Android при смартфоните възлиза на 87.7%, докато iOS на Apple заема 12.1% от всички продадени устройства в периода април-юни 2017 г., показват данните на Gartner.
Лидер на пазара е Samsung, който е продал 82.5 млн. смартфона през тримесечието, спрямо 76.7 млн. година по-рано. Този обем на продажбите отрежда на корейския производител 22% пазарен дял.
На второ място с 12.1% дял е Apple, която бележи лек спад през тримесечието - продажбите на iPhone възлизат на 44.3 млн. броя, спрямо 44.4 млн. преди една година.
Huawei държи трета позиция с пазарен дял 9.8%, формиран от продажбите на 35.9 млн. смартфона, в сравнение с 30.7 млн. за второто тримесечие на миналата година.
Следващите две места в Топ 5 заемат китайските производители Oppo (7.1%) и Vivo (6.6%), които са продали съответно 26.1 и 24.3 млн. устройства.
На развиващите се пазари нараства интересът към смартфони с по-добри възможности - по-добри процесори и камери, по-голяма памет. Видимо се увеличава търсенето в средния ценови сегмент - от 150 до 200 долара, отчитат експертите на Gartner.
Най-голям пазар на смартфони през второто тримесечие е Китай, където са реализирани 101.5 млн. устройства, или 27.7% от целия обем на пазара. Година по-рано обаче на Китай се падаха 33.3% от продажбите.
Вторият по големина пазар е Азиатско-Тихоокеанският регион с продажби в размер на 78.2 млн. смартфона. Северна Америка е трета с 40.4 млн. продадени устройства и 11% от общия пазар.
Увеличаващите се цени на компонентите и ограничените доставки, дължащи се на намалената наличност на критични компоненти са големите предизвикателства пред растежа на индустрията.
"Очакваме недостиг на флаш памет и OLED дисплеи, което ще засегне доставките на премиум смартфони през втората половина на 2017 г.", предупреждават експертите.
"Вече виждаме Huawei P10 да страда от недостиг на флаш памет, а по-малките традиционни марки като HTC, LG и Sony са притиснати между агресивните китайски марки и доминиращите пазара на премиум смартфони Samsung и Apple", обясняват анализаторите на Gartner.