Шотландката Сюзи Волф ще участва в две тренировъчни сесии преди състезания от Формула 1 през този сезон в ролята си на пилот по развитието на "Уилямс".

31-годишната Волф ще получи шанс след впечатляващото представяне на тестовете на "Силвърстоун" през миналия юли. Тя ще кара в тестове и в тренировките преди Гран при на Великобритания и Германия.

"Това е невероятна възможност и ще я сграбча с двете си ръце", заяви тя.

Бившата участничка в DTM шампионата вижда шанс да участва в реални състезания като част от "естественото развитие".

"Доказах се, свърших добра работа, дадох на отбора това, от което се нуждаеха по отношение на обратната връзка и това доведе до повече възможности в рамките на отбора", каза тя.

Волф се опитва да направи пробив в един запазен за мъжете спорт. Последната жена в световния шампионат беше Джована Амати, въпреки че се провали в три квалификации с отбора на "Брабъм" през 1992 г. Последната жена, която е участвала в състезание от Формула 1 е италианката Лела Ломбарди през 1976 г.

В момента Волф не е единствената жена в отборите от шампионата. Швейцарката Симона де Силвестро се присъедини към "Заубер" през февруари и се надява да участва в състезания през следващата година.

Волф смята, че представянето й на "Силвърстоун" е променило отношения към нея във Формула 1.

"Да, определено. Имаше изградено отношение към "русото момиче, което се разхожда из падока, докато мечтае да бъде пилот от Формула 1" и имаше много хора, които смятаха, че това е само маркетингов трик на "Уилямс", коментира тя пред Би Би Си.

"Но аз казах от самото начало, че няма начин Франк и Чарли (Уилямс) да ми позволят дори да се навъртам около колата, ако първо не мислеха, че съм готова и второ - че мога да допринеса за представянето на отбора", добави Волф.

Франк Уилямс и дъщеря му Чарли се опитват да преструктурират отбора след разочароващия последен сезон, който беше най-слабият в историята му. За този сезон те подписаха с Фелипе Маса и обещаващия финландец Валтери Ботас.

"Сюзи стана ценен член на екипа ни. Тя демонстрира естествения си талант да развива колата и ни даде солидна информация. Тези качества ще бъдат ключови при опитите на отбора да разбере и да рафинира изцяло променените болиди за този сезон", каза техническият директор на тима Пат Саймъндс.