Строги мерки срещу своеволията във Формула 1 ще вземе Международната автомобилна федерация. ФИА планира да въведе система за следене на налягането в гумите на всички болиди по време на тренировки, квалификации и състезания в реално време. Мярката цели да премахне възможността някои отбори да заобикалят правилото за задължителните минимални налягания в гумите.

След гръмналата гума на Себастиан Фетел в Гран при на Белгия федерацията наложи задължителни минимални стойности за налягането, като за всички писти те са по-високи от използваните до миналата година, за да се намали риска от спуквания и разпадания.

Това доведе до противоречивата ситуация в следващото състезание в Италия, когато се оказа, че в момента на замерване на стойностите преди старта на загряващата обиколка една от гумите на Пирели на Хамилтън и Розберг беше с по-ниско налягане от допустимото. Това беше обяснено от Мерцедес с продължителното изкачване след свалянето на чохлите, което довело до моментно падане на температурата в гумите и съответно на налягането.

В момента наляганията се измерват ръчно малко преди гумите да бъдат поставени на колите. Това предизвиква съмнения, че определи екипи могат да намерят начин да намалят стойностите под позволения минимум между замерването и излизането на колата на пистата, което да им донесе по-добра скорост.

За да се намери решение на проблема, ФИА и Пирели работят по система за излъчване на данните от наляганията в гумите в реално време, за да може управляващия орган да следи постоянно тези стойности. И ако те са под разрешените, то централата може да привика в бокса веднага всеки болид, при който е установено нарушение.

Надеждите са, че системата ще бъде достатъчно развита, за да бъде изпробвана по-късно през този сезон и след това да бъде въведена изцяло за 2016 г.