Ред Бул и Макларън ще е водят люта битка и в Япония. Марк Уебър изпревари Люис Хамилтън във втората свободна тренировка днес и записа най-добре време 1:32.493. Обиколката на Уебър беше с 0.213 секунди по-бърза от тази на Хамилтъни и така британецът се подреди между двамата пилоти на Ред Бул. Себастиан Фетел записа трето най-добро време.
Нико Хюлкенберг направи впечатляващо представяне за Форс Индия, подреждайки се четвърти пред лидера във временното класиране при пилотите Фернандо Алонсо и Ромен Грожан. Миналогодишният победител Дженсън Бътън излезе седми пред Бруно Сена, Фелипе Маса и Михаел Шумахер.
Грожан беше първият, който записа време във втората тренировка на "Сузука“, отбелязвайки 1:34.514 за Лотус. Само шест минути след началото обаче, сесията беше спряна, защото Пол ди Реста влезе с две колела в мръсотия на влизането в завоя. Колата се завъртя и завърши в страничните бариери. Пилотът е невредим, но болидът му не толкова: "Грешката беше изцяло моя. Бях твърде амбициозен прекалено рано“, обяснява ди Реста, цитиран от Formula1.bg.
След възобновяването на тренировката Алонсо отбеляза най-бърза обиколка с 1:34.287. Хамилтън веднага се опита да подобри това време, но в крайна сметка Бътън беше този, който успя, а след това и Уебър записа 1:34.188. Така австралиецът стана втори.
След тях на пистата се появи и Себастиан Фетел, правейки две поредни бързи обиколки, записвайки и най-добра - 1:33.961 с твърдите гуми. После всички започнаха да преминават на меките гуми на Пирели. Първи опита Кобаяши и даде второ най-добро време с минимална разлика от това на Фетел. Постепенно и другите смениха гумите и така двамата паднаха надолу в класирането. Бътън бързо издърпа напред, след това и Грожан с 1:33.107.
Фетел също премина на по-меките гуми и веднага записа 1:32.826. Опитът на Хамилтън се оказа дори по-добър от неговия, но Уебър беше този, който успя да направи 1:32.493.
Кими Райконен прекара голяма част от сутринта в пита заради проблеми със системата КЕРС. Нико Розберг също имаше технически затруднения и съотборникът му Михаел Шумахер не се измъкна.
Последните 10 минути от тренировката бяха посветени на дълги обиколки с меките гуми. Макларън и Ред Бул показаха постоянство и даваха времена в рамките на 1:39.
Накрая Витали Петров паркира болида си при първи завой, защото задното му крило решило да се откаже. Така втората свободна тренировка за Гран при на Япония приключи.