Въпреки че Гран при на Унгария бе последното състезание преди 3-седмичната лятна почивка, никой не я възприе ваканционно. С прекрасно балансираната битка за титлата, последния напън за новото споразумение "Конкорд" и все по-яката конкуренция на пистата беше ясно, че уикендът ще бъде див и напрегнат.
Но никой не можеше да си представи тъжния обрат на събитията, който прати Фелипе Маса в болница с пукнат череп. Този инцидент помрачи настроението в падока.
Братството на Формула 1 вече бе натъжено заради смъртта на Хенри Съртис предишния уикенд. Затова бе трогателно, че дебютантът Хайме Алгерсуари изписа "Ciao Henry" на предната част на каската си, като се зае да опровергае предположенията на медиите, че е най-опасният човек във Формула 1.
Но най-емоционалните моменти за мнозина около ситуацията с Маса се случиха точно преди старта. Целият екип на бразилеца излезе на стартовата решетка и се нареди пред бариерите. Някои стояха, други седяха или клечаха рамо до рамо. Състезателният инженер на Маса - Роб Смедли, бе дълбоко умислен, докато държеше табела с надпис "Forza Felipe, Siamo con te" ("Дръж се, Фелипе, ние сме с теб").
По този начин се чувстваха всички в падока. Оздравявай, Фелипе. Надяваме се колкото се може по-скоро да те видим пак!
Роберт Кубица преживява разочароващи моменти на пистата, защото за БМВ-Заубер сезонът се развива по-лошо от очакваното. Това обаче не попречи на поляка да се позабавлява невероятно много извън Формула 1. В паузата между стартовете в Германия и Унгария той организира състезание по картинг в Лонато (Ит) със 125-кубикови картове. След като обсъди с Тимо Глок идеята да събере няколко пилота от Формула 1, всичко си дойде на мястото. Към двамата се присъединиха куп звезди като Михаел Шумахер, Фелипе Маса, Себастиан Фетел и Витантонио Лиуци.
"Знаехме, че Михаел ще дойде, затова поканихме други пилоти и те също пристигнаха. Позабавлявахме се, стана хубаво състезание", обясни Кубица. "Беше яко, защото дори когато не се състезаваш на писта от Формула 1, пилотите не се дават. Винаги има някой, който иска да е най-бърз. Имаше такива, които за първи път караха карт, и видяха, че е трудно. Стана купон."
И може би защото има доста свободно време, за да тества картове, вместо да кара във Формула 1, името на победителя не бе голяма изненада. "Най-бърз бе Михаел. Но Лиуци също се представи много добре", разкри Кубица.
В последно време Формула 1 се поболя по Twitter и социалната мрежа печели все повече фенове в падока. Макар че пилоти и членове на отборите широко я използват в други категории, Нелсон Пикет бе първата звезда от Формула 1, който започна активно да "туитва" - постоянно съобщава на феновете си какво прави.
Освен това бразилецът зарази и останалите. Рубенс Баричело и Дженсън Бътън вече активно се включват в действие. "На мен ми харесва. Мисля, че е интересно за феновете, защото е малко по-различно от Facebook, който е повече за приятели. Twitter е за феновете, които искат да следват някоя прочута личност или пилот по-отблизо", обясни Пикет.
"Искат да знаят какво става, да видят снимки, да задават въпроси. За нас е добре да създаваме контакти с хора, които всъщност не ни познават." Феновете на автомобилните спортове в Twitter не може да се на забелязали, че южноамериканският контингент от пилоти изглежда прекарва целия си живот в писане на това, което правят. Тони Канаан например не спира да обяснява на кое летище се намира. А Хуан Пабло Монтоя - какво яде. Пикет разкрива, че започнал да досажда на приятелите си в падока и те да се включат.
"Бях първият сред пилотите и започнах да тормозя и другите", казва той. "Навих Рубенс, а той - Дженсън. Сега се опитваме да убедим и останалите. Мисля, че скоро всички в падока ще се включат."
На бившия световен шампион Фернандо Алонсо може би му е писнало да говори за продължаващите спекулации за трансфер във Ферари. В Унгария обаче той бе забъркан в нов слух. След като миналия уикенд завърши Тур дьо Франс, името на Алонсо бе свързано с колоездачен отбор за следващия сезон.
Само не си помисляйте и за секунда, че самият испанец се гласи да участва. Плъзнаха информации, че Алонсо искал да привлече към колоездачния си отбор някои от най-добрите състезатели в спорта, а начинанието щяло бъде финансирано от испанската банка "Сантандер". Лидер на отбора пък щял да стане победителят в тура Алберто Контадор, с когото Алонсо се запознал в Монте Карло наскоро.
Макар и да призна интереса си към създаването на колоездачен тим, асът на Рено заяви, че трябва още дълго да си помисли. "В момента нищо повече не мога да кажа - обясни той. - Истината е, че бих искал да имам такъв отбор в близко бъдеще, но знам, че не е лесно. Освен това е нужно и свободно време. Не е сто процента сигурно, че ще направя нещо. Бих искал да стане, но трябва да си помисля малко повече и ще видим."