Отборът на Ферари постигна двойна победа в състезанието на пистата в "Хокенхайм" в Германия. Първи финишира Фернандо Алонсо, който остави след себе си Фелипе Маса и Себастиан Фетел (Ред Бул).
Като цяло в състезанието имаше два ключови момента. Първият, както винаги, бе стартът. На него Фетел загуби първата си позиция, като допусна да бъде изпреварен от двамата пилоти на Ферари.
Отлично начало направи Маса, който се изстреля от трета позиция и поведе колоната. Бразилецът бе първи до 49-ата обиколка, когато тактично пусна пред себе си Фернандо Алонсо след нареждане от бокса. Състезателният инженер на Маса красноречиво му каза: "Фернандо е по-бърз от теб. Можеш ли да потвърдиш, че разбираш съобщението?". Само няколко секунди по-късно Алонсо безпроблемно мина пред Маса и до края не изпусна водачеството. Следващото съобщение от бокса на бразилеца бе още по-ясно: "Съжаляваме".
Местният любимец Себастиан Фетел финишира трети. Като изключим слабия старт, германецът също направи безпроблемно състезание и за момент не позволи на пилотите зад себе си да го натиснат.
Точки от "Хокенхайм" взимат още Хамилтън, Бътън, Уебър, Кубица, Розберг, Шумахер и Петров.
"Знаехме, че сме много бързи. Целият уикенд бе силен за нас. Не знам какво се случи с Фелипе. На излизането от завоя видях, че той ускорява по-бавно и го изпреварих", обясни след финала победителят Алонсо.
Изключително любопитен бе коментарът на Фелипе Маса след състезание. Запитан дали е отстъпил мястото си на Алонсо, бразилецът сподели: "Нямам какво да кажа за изпреварването на Алонсо".
КРАЙНО КЛАСИРАНЕ НА "ХОКЕНХАЙМ":
1. Фернандо Алонсо (Ферари) 1 час 28:38.866
2. Фелипе Маса (Ферари) + 4.196
3. Себастиан Фетел (Ред Бул) + 5.121
4. Люис Хамилтън (Макларън) + 26.896
5. Дженсън Бътън (Макларън) + 29.482
6. Марк Уебър (Ред Бул)+ 43.606
7. Роберт Кубица (Рено) + 1 обиколка
8. Нико Розберг (Мерцедес ГП) + 1 обиколка
9. Михаел Шумахер (Мерцедес ГП) + 1 обиколка
10. Витали Петров (Рено) + 1 обиколка
...............................................................................
11. Камуи Кобаяши (Заубер) + 1 обиколка
12. Рубенс Барикело (Уилямс) + 1 обиколка
13. Нико Хюлкенберг (Уилямс) + 1 обиколка
14. Педро Де Ла Роса (Заубер) + 1 обиколка
15. Хайме Алгерсуари (Торо Росо) + 1 обиколка
16. Витантонио Лиуци (Форс Индия) + 2 обиколка
17. Адриан Сутил (Форс Индия) + 2 обиколка
18. Тимо Глок (Вирджин) + 3 обиколка
19. Бруно Сена (Испания Рейсинг) + 4 обиколка
Най-бърза обиколка: Себастиан Фетел (Ред Бул), 1:15.824
Отпаднали: Ковалайнен (Лотус), Ди Граси (Вирджин), Ямамото (Испания Рейсинг), Ярно Трули (Лотус), Буеми (Торо Росо).
redbull-sv5
на 26.07.2010 в 15:58:07 #123Ferrari you are the bigest misunderstanding in F1! Can you confirm you understood that message?
estet
на 26.07.2010 в 14:46:35 #122Триона малко греши, Райко Ненов никога не е попадал в подобна ситуация, да не говорим че винаги е бил толериран. Единствения, който не цепеше басма на никого беше лудия ирландец Еди. Ървайн би се направил на треснат че не му работи радиото но не би пуснал никога Шумахер. Те затова му даваха нарочно чиста модификация без забранени компоненти на колата, за да няма никакъв шанс. Именно затова го подмениха с Барикело, който първи се опозори, сега го следва и Маса, въобще бразилците постоянно доказват, че са нация от травестити и шафрантии, ама Спина ще им разкаже играта...
fen4etoo
на 26.07.2010 в 11:05:59 #121Тоя орляк Алонсо един път ше изпревари и то пак няма да е както трябва. САМО СРЕБЪРНИТЕ СТРЕЛИ!
bronze
на 26.07.2010 в 10:18:58 #120Vamos a bailar )))))
resistor
на 26.07.2010 в 09:49:43 #119Гей порно по обяд в неделя! Алонсо обладава Маса.
kukudrulu
на 26.07.2010 в 04:53:45 #118153. mi4tatel | 25.07.2010 21:16 хахахахахахаха
rUDY
на 26.07.2010 в 00:48:30 #117"Имах само един шанс и се възползвах. Видях, че Фелипе се забави на завой №6. Не знам какво се е случило. Важното е, че тук се представихме страхотно. Трябва да продължим така", заяви Алонсо. Самият Маса не бе много словоохотлив: "Мисля, че няма нужда да говоря за това. Аз се състезавам за отбора. Фернандо просто ме изпревари. Взехме максимума тук, това е най-хубавото." испанска кур?а
зелено-бяло
на 25.07.2010 в 22:28:26 #116neznae6t,все пак не сме вчерашни както се казва.Не мислиш ли че Алонсо се прави на умряла лисица,като толкова трезво попита какво аджеба е станало с Маса.Не махаше ли с ръка нандо?Не изпреварва ли в бокса тоя за когото е толкова загрижен? Достойно? По-скоро Сантандер ще търсят обяснение от Ферари,ако техният човек не е толериран,нали?
waterwet
на 25.07.2010 в 21:50:24 #115От Хокенхайм до края на сезон'10 ще има страхотна конкуренция във Ф1 между Бътън и Маса за приза "Баричело"!
waterwet
на 25.07.2010 в 21:45:07 #114Като ще има прецизност, то и нашите определиха кой да е по-напред в състезанието - при смяната на гуми на Бътън (вижте репортажа) излизаше спокойно и удържаше предната позиция, НО това е било планирано предварително и не се наложи намеса от бокса! Бътън пропусна съвсем колегиално и без много шум Хам. Просто Ферари са си магарета и през 21-ви век.
Bruce_Dickinson_
на 25.07.2010 в 21:23:31 #113Виждам че все пак има хора които ме разбират. Факт е че не ФИА дава парите за разработка на колите. Маса можеше и малко по-замаскирано да пусне Алонсо факт е. Но има толкова много случаи в които един пилот е забавян в бокса за да го мина съотборника му. Справка: последната титла на Райконен. Смяна на местата и то точно в бокса. И какво ако всичко беше малко по-умерено замаскирано? Пак щяхте да казвате че сме станали свидетели на порно. На феновете на Макларън ще кажа само едно: помислете си ако това отборче беше отнесло наказанието което му се полагаше за доказания шпионаж - а именно 2 години извън Ф1. Днес щяха да се борят с Лотус за позиции. Аз съм напълно за тимовата стратегия. Дори съм за това в определени моменти точно на базата на тази стратегия един пилот да задържа конкуренцията в помощ на това съотбрникът му да натрупа солиден аванс.
YasoBaso
на 25.07.2010 в 21:20:54 #112141. Грух-Грух номер48 | 25.07.2010 20:52 Някой има ли идея тия тъпаци от ТВ Минус кои мачове имат идея да излъчват -------------------------------- Някой да има идея, каква ли идея има грухащия, щом така идейно се интересува от идеи?
хурo
на 25.07.2010 в 21:20:43 #111КзЛ
neznae6t
на 25.07.2010 в 21:04:43 #110Много ме забавляват изказванията, в които Алонсо се поставя в светлината, че едва ли не той е заповядал на Маса да спре. След финала испанецът попита по радиото, а това беше излъчено в ефир, за компетентните, какво се е случило с Маса. Това само по себе си говори за пилота и човека Фернандо Алонсо. В първите секунди след финала беше в еуфория от успеха си, а в първата му трезва реплика към екипа се питаше за състоянието на съотборника му. Достойно. Иначе, както и Дикинсън каза, беше задължително да бъде пуснат, все пак ставаше дума за 25 точки. Друг вече е въпросът дали това трябваше да стане по този начин? Отговорът ми е категорично не, но вече неколкократно съм споделял, че Ферари куцат организационно с екипа Монтидземоло-Доменикали. Апропо, маневрата на "бейбито" на старта я оставям без коментар. Този иначе талантлив пилот има още много да учи, струва ми се. Силно състезание и за Макларън, но пореден провал за Мерцедес. Интересен ще ми е анализът след края на сезона и какъв ще е бюджетът им за догодина.
fox
на 25.07.2010 в 20:58:36 #109Bruce_Dickinson_ Напълно съм съгласен с теб. Още повече, тимовете хвърлят луди пари за развитието на колите и за заплати на пилотите, така че е нормално да гонят най-добрите резултати за ОТБОРА!
loveca
на 25.07.2010 в 20:40:55 #108Кой се интересува от тези бастуни? Дайте новина за ЦСКА!!!
Bruce_Dickinson_
на 25.07.2010 в 20:30:50 #107Не виждам нищо скандално при положение че това е отбор и че Маса няма никакъв шанс за титлата. Не че тези на Алонсо са големи, но в този тим за разлика от тимът наречен Ред Бул има тимова стратегия. И докато Фетел и Уебър се избиха и втория лиши тимът си най-малко от 40 точки, то във Ферари всичко е ясно. Маса поне този сезон с точките които беше спечелил до сега нормално стана 2-ри пилот. ФИА пък го духнаха много здраво заради безумните си решения в няколко състезания (твърде късното наказание на Хамилтън) и наказанието на Алонсо в предишния старт. Ако тимовата стратегия е забранена, то тогава всеки тим да е с по една кола на пистата и да пуснат още толкова тима да се състезават. За мен абсолютно задължително беше да се случи това което направиха от Ферари. Надявам се в Ред Бул да се осъзнаят навреме и да почнат за залагат на по-младия си и перспективен пилот. Защото господин "пилот номер 2" днес доказа напълно че когато трябва да се бори за точки различни от първото място е пълен смешник. Дано Фетел стане шампион. Има достатъчно време това да се случи
loveca
на 25.07.2010 в 20:26:39 #106Къде си алкохолно петно? Мърдаш ли още или си под масата? За чистачката или или нищо.
ivip
на 25.07.2010 в 20:06:16 #105kato gledam vremenata nevijdam alonso da e koi znai kolko po-byrz ot felipe
Engerland
на 25.07.2010 в 19:58:30 #104dinosauro, Фетел бил виновен?! Значи освен от съотборника му, Алонсо трябва да бъде пускан и от другите пилоти (Фетел) да си минава без съпротива а?