Нико Розберг спечели полпозишъна за Гран при на Япония. Съотборникът му Люис Хамилтън остана втори - на 0,197 сек. На втора редица утре ще се подредят пилотите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса.
Във Ферари-то на Кими Райконен бе инсталирана нова задвижваща система между последната тренировка и квалификацията. Механиците се справиха с това само за 2 часа и 10 минути. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф пък потвърди, че катастрофата на Люис Хамилтън сутринта не е довела до проблеми нито с шасито, нито със скоростната кутия и екипът ще поправи колата навреме за сесията за разпределение местата на грида.
Времето остана добро и за квалификацията. Температурата на въздуха бе 24 градуса (малко по-ниска от вчерашната), а тази на трасето бе 40 градуса. Малките екипи започнаха направо с гуми медиум. В Заубер пилотите имаха различен подход - Естебан Гутиерес взе хард за първата си серия, а Адриан Сутил - медиум. Хамилтън оглави класирането с 1:33.611 пред Розберг - 1:33.671. Следваха Ботас и Маса пред Алонсо, Магнусен, Бътън, Фетел, Рикардо.
Нико излезе преди Хамилтън за финален опит в квалификацията. Немският пилот подобри още постижението си - до 1:32.506. Английският му съотборник даде 1:32.703 и остана втори. Ботас и Маса заеха втора редица, Алонсо остана пети. Рикардо и Фетел се класираха шести и девети, като междувременно Кристиан Хорнер потвърди, че в Ред Бул са предпочели настройки за мокра писта и затова RB10 са по-бавни от обичайното на правите. Магнусен изпревари съотборника си в Макларън Бътън (класираха се седми и осми), докато Райконен зае десетата позиция.