"Рено" има напредък по изчистването на проблемите в двигателите от предсезонните тестове във Формула 1, но няма да успее да е напълно подготвен за началото на сезона в Австралия след десетина дни.

Френската компания доставя двигатели за "Ред бул", "Торо росо" "Кейтъръм" и "Лотус", а представянето им разочарова по време на тестовете в Херес и Бахрейн.

След като успяха да завъртят едва 151 обиколки в Испания, задвижваните от "Рено" болиди изкараха по-дълго време на пистата в Бахрейн. Те обаче навъртяха по-малко от половината километри в сравнение с четирите отбора с агрегати на "Мерцедес".

Освен това болидите с "Рено" бяха значително по-бавни. Най-доброто време на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел в последния ден в Бахрейн беше с 4,190 секунди по-слабо от това на Люис Хамилтън.

"Не можем да избягаме от факта, че не сме завършили цялата ни програма с всички отбори и че част от подготовката за Мелбърн не е приключила", заяви заместник управляващият директор на "Рено СпортФ1" Роб Уайт в сайта на компанията.

"Добрата новина е, че завършихме някои дейности - симулациите на квалификационни сесии, стартът, изминаване на състезателна дистанция и дълги сесии. Справедливо е да се каже, че имаме реален напредък", добави той.

"Открихме и се работи по някои предишни проблеми. Сега се появиха нови и сме ги поставили в графата "нерешени проблеми". Те реално възпрепятстват работата и разочароват отборите ни", каза той.

Уайт твърди, че в екипа ще работят неуморно за разрешаването на възникналите казуси и се надява да предоставят по-добър продукт за състезанието на 16 март в Мелбърн.

"Между сега и Мелбърн остават да се решат няколко въпроса. В Мелбърн ни очаква тежък уикенд. Ще е голямо облекчение, ако имаме нормален уикенд, в който и двете коли на всеки отбор се движат във всичките сесии", добави той.