Трикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел може да избяга в "Мер­цедес", ако резултатите от започващия през уикенда нов сезон не го задоволят. Това обяви спортният директор на "Ред Бул" д-р Хелмут Марко и изрази притеснението си от изоставането на тима му засега. Той допълни, че за неделното състезание в Австралия "Мерцедес" е безспорният фаворит

с чудовищния си мотор

с мощност от 750 конски сили. Същевременно "Сузи", както Фетел е кръстил тазгодиш­ната си кола, засега създава само проблеми.

"Ако това кошмарно състояние не бъде преодоляно скоро, Себастиан със сигурност ще се замисли за смяна на отбора", казва Хелмут Марко, който е наясно, че пилотът му не обича хаоса.

Всеизвестен факт е, че Себастиан Фетел е изключително честолюбив и амбициозен. За него е крайно недостатъчно просто да стигне до финала. Но с колата, с която разпола­га в момента, германецът едва ли ще излезе начело на колоната в състезанието. Особе­но като си спомним как в зимните тестове болидът RB10 закъсваше най-редовно.

"В момента пред Фетел има две възможности за бягство - коментира с неохота 70-го­дишният Хелмут Марко. - Това са "Ферари" заради големите традиции и "Мерцедес". Но вторият вариант е по-вероятен, тъй като след четири години "Сребърните стрели" най-сетне създадоха шампионски автомобил. През зимата Люис Хамилтън и Нико Розберг постоянно подобряваха резултатите си. А именно това иска и Фетел."

Шефът на Управителния съвет на "Мерцедес" Ники Лауда много отдавна също е спрял да крие, че би привлякъл с удоволствие младия германец в отбора си. Впрочем двамата изпитват много добри чувства един към друг от доста време.

А каква е ситуацията с "Ред Бул"? Официално Себастиан Фетел има договор с отбора на "Биковете" до 2015 година. Хелмут Марко дори загатна преди време пред телевизион­ния канал Servus TV, че не е изключено германецът да удължи контракта си до 2017 го­дина. Това обаче вероятно би станало единствено ако

става въпрос за договор

свързан с изисквания за резултати и от двете страни, твърди "Монитор". И ако до края на сезона отборът не успее да осигури кола, която да е конкурентна и дори по-добра от тези на съперни­ците, няма сила, която би могла да задържи Фетел в "Ред Бул".