През 2013 г. Кими Райконен спечели още първото състезание за сезона, въпреки че караше кола на затруднения финансово отбор на Лотус. През този сезона най-доброто класиране за финландеца е седмото място, постигнато на два пъти, с екипа на Ферари, който е смятан още от основаването му за топотбор. След десетото място в Австрия едва ли настроението на Райконен се е подобрило.

Въпросът, който тормози мнозина негови фенове разбира се е: Какво става? Дали новите изключително сложни за управление коли пречат на признат пилот и световен шампион да използва пълноценно своите инстинкти?

„Това не е съвсем така", обяснява Райконен пред списание Аутоспорт. „Това определено не е проблемът".

Финландецът признава, че най-сериозната пречка за него е липсата на достатъчно сцепление на предната ос, за което освен колата на Скудерията отговорни са и новите гуми на Пирели.

„Става дума за смес от поведението на колата и начина на износване и действие на гумите. Опитваме се всяка седмица да намерим баланс, който да накара предната ос да работи. Това обаче е много трудно. Мразя, когато не мога да усетя границата на сцепление".

Когато Райконен и инженерите му настроят болида по съответния начин обаче се появява друг проблем.

„Тогава липсва почти изцяло сцепление на задната ос. Трябва да балансираме колата така, че да я накараме някак си да функционира нормално".