Кими Райконен даде ново доказателство за прямия си характер, когато коментира събитията във Формула 1. Този път той засегна толкова коментирания въпрос за гумите.

Пилотът на Лотус заяви, че не разбира защо всички се оплакват от гумите на „Пирели“. За него целият казус не е нищо повече от празна размяна на думи. „Не мисля, че битката за челните места се е променила чак толкова много спрямо преди“. Формула 1 не се е променила за последните десетина години, в които аз съм тук. Разбира се, можеш да си по-бърз, но с повече спирания, което значи по-малко гориво в резервоара и по-кратки серии. Ако не искаш да пазиш гумите, спирай по шест пъти в бокса – тогава няма да се налага да внимаваш. Изборът си е твой. Ако откриеш своя начин да бъдеш бърз, трябва да опиташ“, завърши финландецът.“

Най-големи претенции към италианския производител има отборът на Ред Бул.  От „Пирели“обаче твърдо заявиха, че не смятат да правят модификации.

Пол Хембри от "Пирели" отхвърли предположението, че Лотус и Ферари имат предимство с гумите Пирели през 2013. Напоследък витае една теория, според която Е21 на Лотус щади малко повече иначе страшно деградиращите гуми, защото тест колата на Пирели е R30 от 2010, проектирана от Рено. "Направили сме всичко, за да избегнем възможността един отбор да има предимство пред останалите. Дори предложихме на отборите да се редуват кой да тества гумите, но не те не приеха. Така че сега не могат да се оплакват", заявява Хембри.

Пирели обявиха, че за Гран при на Бахрейн няма да се използват меки гуми, а само медиум и твърдите смеси. Новината се появи след Гран при на Китай, където Пирели отнесоха много критика, защото меките им гуми издържаха само по няколко обиколки на пистата "Шанхай". Пирели заявиха, че за Бахрейн също се очаква висока деградация и затова ще се ползват двете най-твърди смеси. "Това е една от най-изискващите писти в календара за гумите, най-вече заради високите температури на околната среда и асфалта", обяснява Хембри.

Решението им да сменят избраните гуми за ГП на Бахрейн е било направено още преди няколко седмици и не е реакция на случилото се в Китай. Първоначално доставчикът бе определил меки и твърди гуми за "Сахир", но няколко дни след състезанието в Малайзия, италианците са размислили. На "Сепанг" отборите трябваше да се справят с много висока деградация, а за абразивната писта "Сахир" ще се трябва да се ползват възможно най-запазващите се смеси.