Британският пилот на Макларън Мерцедес Луис Хамилтън спечели първата си победа във Формула 1. 22-годишният пилот показа безапелационно каране и завъртя най-бързо 70-те обиколки на канадската писта „Жил Вилньов” в едва шестия си старт при "най-бързите мъже".
С този успех младият талант вече е едноличен лидер в класирането при пилототе с 48 точки. След него е съотборникът му Фернандо Алонсо, който събра 40, а Фелипе Маса си Кими Райконен имат съответно 33 и 27 точки. Пети е Ник Хайдфелд, а шеста позиция заема Джанкарло Физикела.
Освен с първия исторически триумф за Хамилтън, състезанието в Монреал ще се запомни и с тежката катастрофа, която претърпя в 28-ата обиколка на състезанието пилотът на отбора на БМВ Заубер Роберт Кубица.
 При скорост от около 300 километра в час полякът закачи Тойотата на Ярно Трули, загуби контрол върху управлението на автомобила си и буквално се размаза в бетонна предпазна стена. След удара полуразрушеният болид се превъртя по пистата и спря след нов удар в стената от другата страна на пистата.
При скорост от около 300 километра в час полякът закачи Тойотата на Ярно Трули, загуби контрол върху управлението на автомобила си и буквално се размаза в бетонна предпазна стена. След удара полуразрушеният болид се превъртя по пистата и спря след нов удар в стената от другата страна на пистата.
Медицински екипи веднага се заеха да извадят Кубица от кокпита, а на трасето излезе кола на сигурността.
    
От тима на БМВ Заубер съобщиха, че състоянието на поляка е стабилно, той е в съзнание и след финала бе откаран с хеликоптер за обстойни медицински прегледи. Веднага след края на надпреварата за победителя от връзката на Хамилън с бокса му стана ясно, че Кубица е със счупен крак.
Освен изключително неприятния инцидент, зрителите на пистата станаха преки свидетели на почти всичко, което може да предложи автомобилния спорт. Състезанието бе изпълнено с множество катастрофи, на четири пъти на трасето излизаше автомобил за сигурност, дисквалифицирани бяха Фелипе Маса (Ферари) и Джанкарло Физикела (Рено).
Втори финала пресече Ник Хайдфелд (БМВ Заубер), а трети - Александър Вурц (Уилямс Тойота). Четвърти завърши Хейки Ковалайнен (Рено). Петото място за Кими Райконен може да се приеме като малко утешение за отбора на Ферари, след като Фелипе Маса бе отстранен от състезанието заедно с Физикела заради излизане от бикса при червен сигнал, който указва, че боксът е затворен. Кими пък почти половин състезание трябваше да се бори с изключително трудния си за управляние болид, който беше с нарушена аеродинамика заради счупване на части от предното крило.
 Шестото място е за Такума Сато (Супер Агури), който успя да изпревари двукратния световен шампион Фернандо Алонсо 3 обиколки преди края. След няколко излизания от идеалната линия, прекосяване на шиканите и наказание от 10 секунди, Алонсо остана едва седми, като взе 2 точки.
Шестото място е за Такума Сато (Супер Агури), който успя да изпревари двукратния световен шампион Фернандо Алонсо 3 обиколки преди края. След няколко излизания от идеалната линия, прекосяване на шиканите и наказание от 10 секунди, Алонсо остана едва седми, като взе 2 точки.
Хамилтън тръгна от първа позиция, незабавно се откъсна пред съперниците си и натрупа аванс от 11 секунди пред Хайдфелд и от 16 секунди пред Алонсо в 16-та обиколка.
    
Хаосът на пистата "Жил Вилньов" се отприщи, когато германецът Адриан Сутил със Спайкър се плъзна по стената и това наложи първото излизане на кола на сигурността. Алонсо поведе за кратко, тъй като все още не беше влизал в бокса.
    
Състезанието продължи и в 26-та обиколка Кубица претърпя много тежка катастрофа, в която напълно унищожи болида си, но като по чудо оцеля и се намира в съзнание. 
    
Това беше една от най-ужасяващите катастрофи във Формула 1 през последните години и Кубица изправи на нокти зрители и екипи, тъй като в първите минути след удара остана напълно неподвижен в смачкания си кокпит.
     След този инцидент Алонсо и Нико Росберг с Уилиамс получиха наказание от 10 секунди, тъй като са влезли в бокса по време на първите жълти флагове.
След този инцидент Алонсо и Нико Росберг с Уилиамс получиха наказание от 10 секунди, тъй като са влезли в бокса по време на първите жълти флагове. 
    
Объркването по трасето стана пълно и по-късно Фелипе Маса с Ферари и Джанкарло Фисикела с Рено бяха дисквалифицирани за напускане на алеята на боксовете при червени светлини, тъй като на трасето е имало кола на сигурността.
    
Хамилтън обаче успя да запази спокойствие и при всяка подновяване на състезанието неизменно натрупваше нова преднина пред преследвачите си, за да види първи карирания флаг.
Класиране в Гран при на Канада:
1. Луис Хамилтън (Великобритания) Макларън - 1:44:11.292 часа
2. Ник Хайдфелд (Германия) БМВ-Заубер + 04.343 секунди
3. Александер Вурц (Австрия) Уилиамс-Тойота + 05.325
4. Хейки Ковалайнен (Финландия) Рено + 06.729
5. Кими Райконен (Финландия) Ферари + 13.007
6. Такума Сато (Япония) Супер Агури-Хонда + 16.698
7. Фернандо Алонсо (Испания) Макларън + 21.936
8. Ралф Шумахер (Германия) Тойота + 22.888
9. Марк Уебър (Австралия) - Ред Бул-Рено + 22.960
10. Нико Росберг (Германия) Уилиамс-Тойота + 23.984
11. Антъни Дейвидсън (Великобритания) Супер Агури-Хонда + 24.318
12.  Рубенс Баричело (Бразилия) Хонда - + 30.439 секунди
отпаднали: Ярно Трули (Италия) Тойота, Витантонио Лиуци (Италия) Торо Росо-Ферари, Фелипе Маса (Бразилия) Ферари, Джанкарло Фисикела (Италия) Рено, Кристиан Алберс (Холандия) Спайкър-Ферари, Дейвид Култард (Великобритания) Ред Бул-Рено, Роберт Кубица (Полша) БМВ-Заубер, Адриан Сутил (Германия) 
Спайкър-Ферари, Скот Спийд (САЩ) Торо Росо-Ферари, Дженсън Бътън (Великобритания) Хонда,
 
* най-бърза обиколка: Фернандо Алонсо - 1:16.367 (46-та обиколка)
 
        
                 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
    
    
 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
						 
                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
                                                                             
  
mateo
на 15.06.2007 в 21:01:40 #2041-во Сена спечели титлата 1988, но не победи Прост . Спечели титлата благодарение на правилника и на техническите дефекти -------------------- Тонка, правилника е бил ясен още преди сезона и за двамата. и двамата са си правили сметка как да спечелят и какво им е нужно - победител беше Сена. а феновете на патката сигурно ще кажат че 1988г. правилника е бил изменен заради Шумахер и неговата домианция?
CrossFire
на 15.06.2007 в 18:46:51 #203Ххахахахах нещастник, имота е мой, на мое име, както и всичко построено отгоре-3 декара и половина от който къщата е на 2 декара, сега като ми каза за алфата 99 ясно разбирам че си нямаш идея за какво ти говоря, мога да си купя и много по-хубава, но в момента просто това не е приоритет за мен, тон ще ви обясни за какво става въпрос, а и да ви предупредя че няма проблеми, да завиждаш е чисто човешка черта така че ви разбирам напълно И това че родителите ми не са ме зарязали а са видяли възможност да работим заедно означава единствено че те явно са съвестни, но за да съм чист пред теб е трябвало да почна от 0-та нали? да бачкам като кретен за 500 лева и тогава ще ме признаеш а? Ххахахахаха запознат съм добре с мисленето на хората който нямат, в крайна сметка съм виждал не един и двама такива, всичките завиждат и злобеят, що тос има сауна и фитнес у тях а пък аз нямам, а моят отговор е: Щот си прост и незнаеш кво да правиш. Но какъв съм аз в крайна сметка??? нали карам алфа от 99 година? значи съм никой
 И това че родителите ми не са ме зарязали а са видяли възможност да работим заедно означава единствено че те явно са съвестни, но за да съм чист пред теб е трябвало да почна от 0-та нали? да бачкам като кретен за 500 лева и тогава ще ме признаеш а? Ххахахахаха запознат съм добре с мисленето на хората който нямат, в крайна сметка съм виждал не един и двама такива, всичките завиждат и злобеят, що тос има сауна и фитнес у тях а пък аз нямам, а моят отговор е: Щот си прост и незнаеш кво да правиш. Но какъв съм аз в крайна сметка??? нали карам алфа от 99 година? значи съм никой   Пич ти си ми ясен отвсякъде, от няколко приказки се разкриваш отвсякъде, и тъй като и мястото и къщата са на мое име, и никой ама никой друг няма участие там, а имам и места в родопите, чакам другите ти нещастни предположения с който поне частично да се оправдаеш пред себе си, но най-смешно ще е когато се запознаем с тон и той потвърди това което казвам, давам пари да ти видя мутрата тогава, а междувпрочем, ти защо си напуснал България???
 Пич ти си ми ясен отвсякъде, от няколко приказки се разкриваш отвсякъде, и тъй като и мястото и къщата са на мое име, и никой ама никой друг няма участие там, а имам и места в родопите, чакам другите ти нещастни предположения с който поне частично да се оправдаеш пред себе си, но най-смешно ще е когато се запознаем с тон и той потвърди това което казвам, давам пари да ти видя мутрата тогава, а междувпрочем, ти защо си напуснал България???  
   
  
CrossFire
на 15.06.2007 в 17:38:23 #202king_nothing, педалите махнаха болида,аз му направих фотосесия де, но все пак , видях си мейла, ще ти пиша да ти дам телефона ми, и да отидем 2-ма 3-ма в истанбул мен не ме бърка, просто си мислех че тук сме фенове и няма да е зле да се събираме, нямам нищо против феновете на другите отбори, но имам против инфантилните дегенерати тука имаме два броя от тях /матео и обчайният заподозрян/. Tohn дай е-маил да си разменим телефоните, до 7-8 дни ще съм си в бургас и сериозно смятам да те поканя да ударим по някоя бира, и да се разберем за  барбекюто, а пък после ще кажеш на кретените тука дали нямам къща с 15 бани и разбира се аз отново ще се смея последен.
 , видях си мейла, ще ти пиша да ти дам телефона ми, и да отидем 2-ма 3-ма в истанбул мен не ме бърка, просто си мислех че тук сме фенове и няма да е зле да се събираме, нямам нищо против феновете на другите отбори, но имам против инфантилните дегенерати тука имаме два броя от тях /матео и обчайният заподозрян/. Tohn дай е-маил да си разменим телефоните, до 7-8 дни ще съм си в бургас и сериозно смятам да те поканя да ударим по някоя бира, и да се разберем за  барбекюто, а пък после ще кажеш на кретените тука дали нямам къща с 15 бани и разбира се аз отново ще се смея последен.   Не искам да изпадам в детайли тука, но някой ме попита дали сериозно си мисля че в друга държава няма да ми дават парите дето ги вземам тук, не само че сериозно си мисля ами дори е и така, вярно фирмата е собственост на баща ми, но месечният доход е доста далеч над една добра заплата в чужбина, ако предположим че в някоя напреднала държава за добра заплата се смята 5-6000 евро, за тея пари освен да се усмихна друго не бих направил,  става въпрос за скално облицовъчни материали, мрамор,гранит, оникс и други, просто внос,търговия и обработка за хотели и други такива, за да добие представа тон, преди да ме е видял, ще му кажа че сме правили отвътре хотел Мираж, а мисля че варовика по фасадата/това мътното бяло/ също е закупено от нас, но не съм много сигурен за това, тогава не бях там. Та аз не искам да съм форумен гангстер, да говоря глупости и да се правя на такъв какъвто не съм, за това искам да покажа че не лъжа, а не да се скатавам, и да се подигравам на който не трябва, и още веднъж съжалявам за дългите обяснения, който са излишни един вид, но като имам пари кво да правя? да казвам че нямам ли?
 
Не искам да изпадам в детайли тука, но някой ме попита дали сериозно си мисля че в друга държава няма да ми дават парите дето ги вземам тук, не само че сериозно си мисля ами дори е и така, вярно фирмата е собственост на баща ми, но месечният доход е доста далеч над една добра заплата в чужбина, ако предположим че в някоя напреднала държава за добра заплата се смята 5-6000 евро, за тея пари освен да се усмихна друго не бих направил,  става въпрос за скално облицовъчни материали, мрамор,гранит, оникс и други, просто внос,търговия и обработка за хотели и други такива, за да добие представа тон, преди да ме е видял, ще му кажа че сме правили отвътре хотел Мираж, а мисля че варовика по фасадата/това мътното бяло/ също е закупено от нас, но не съм много сигурен за това, тогава не бях там. Та аз не искам да съм форумен гангстер, да говоря глупости и да се правя на такъв какъвто не съм, за това искам да покажа че не лъжа, а не да се скатавам, и да се подигравам на който не трябва, и още веднъж съжалявам за дългите обяснения, който са излишни един вид, но като имам пари кво да правя? да казвам че нямам ли?  
jud
на 15.06.2007 в 09:45:41 #201Въпроса за преминаването на Шуми в Макларън беше много актуален навремето, всички говореха за събирането на трите М - Макларън-Мерцедес-Михаел , но различни фактори, и най-влиятелния от тях - Бърни , направиха всичко възможно срещу вероятната пълна хегемония на 3М. Старата лисица добре си даваше сметка за това, отделен въпрос, че години по-късно същото стана с Шуми и Ферари, което пък доведе до смехотворни промени в правилника.
mateo
на 14.06.2007 в 19:00:11 #200а това че Рон Денис е искал Шумито може би е така, но явно нее било чак толкова силно щом не го е взел наистина...
mateo
на 14.06.2007 в 18:58:43 #199Тонка, 2005г ако гледам Фисикела, Рено е 3ти по сила отбор. 2 Макларъна са пред него и 1 Ферари. в същото време Алонсо е СШ с повече от 2 пъти повече точки от съотборника си. с други думи ако Алонсо имаше 20т по-малко щеше пак да е СШ но не и Рено. схващаш ли разликата..... 2006г. Фисикела е зад 2те Ферарита а Алонсо пак е СШ. и пак ако Алонсо имаше 10т. по-малко пак щеше да е СШ но не и Рено.
mateo
на 14.06.2007 в 18:52:52 #198Tohn А защо Сена трябваше да отиде в Макларън ( кола с 2 класи над останалите ) за да стане шампион . И защо със същия Макларън 92-а след невероятни борби със съотборника си успя да спечели 4-тото място в шампионата . И защо спечели двете си титли след като Прост се махна от отбора . И защо е ставал шампион само и единствено с кола тотално превъзхождаща останалите ? п.п А както вече ти писах 2005г. и 2006г. шампион при конструкторите са Рено . Което ще рече , че са имали най-добрата кола. ------------------------- когато Сена отиде в Макларън в дебютния си сезон победи 2кратен СШ - Прост. и то от раз. следващата година пак беше на път да вземе титлата но Прост го блъсна и стана СШ. когато кара за Лотус доказа че е гениален - способен да се бори за титла с болид изоставащ поне със секунда. печелил е такива състезания каквито никой досега не е правил. когато Сена караше нямаше по-явен пример за човешки гений способен да надскочи дори съвършенна техника в лицето на конкурентен на Сена болид. ако не беше загинал щеше да спечели много повече за статистиката отколкото до 1 май 1994г. което за пилота Сена не е от значение. той така или иначе стана най-великия пилот още приживе карал във Ф1 , и до този момент друг такъв карач не се е намерил това което Шумахер направи е да спечели 2 титли с истинска борба а не предизвестен край от самото начало както и без мръснишки приоми. едната е 2000г. след като ФИА забрани берилия в болидите на Макларън а другата е най-добрата му според мен титла 2003г.
Amistad
на 14.06.2007 в 16:01:50 #197Мда, хората просто мислят на едро. Хамилтън досега е може би най-добрата инвестиция, правена някога в този спорт. Надявам се, да продължава по същият начин още много години, защото момчето просто си има талант и късмет. А, относно Алонсо, звездата, може спокойно да продължава да реве и да създава паника около себе си, но няма да е лошо да признае, че едно момче на 22 години се държи в пъти по-добре на пистата от него. Просто е жалка история.
JUVEVER
на 14.06.2007 в 00:12:17 #196Хахахаха тея фенове на Шуми бе... Аз мисля, че във Ферари трябва да си сменят цветовете или да проверят пилотите си за редовни свидетелства за управление на МПС. Не знам дали от прекалено червено, те са изгубили този тон в зрението си или просто не знаят, че на червен светофар не се минава... но е факт, че загубиха точки по доста глупав начин. Относно Алонсо/Хамилтън и Макларън. Мисля, че Хамилтън е работил повече с отбора от Алонсо и това си личи от сигурността и увереността му на пистата. Алонсо се адаптира, но според мен сега трябва да покаже, че е истински световен шампион, както колегите му Сена и Прост направиха преди години... Ако в Америка направим 1-2 тип Монте Карло, доста хора ще избягат от този форум(червеното ще изчезне.... ) един въпрос: Само на мен ли ми се струва или тази година БМВ също ще стане фактор в борбата за точките (респективно титлата)??? Ако продължават с това развитие втората половина от сезона се очаква да е много интересна според мен... Само Макларън. А за КИМИ РАЙКОНЕН: Честито! Достоен наследник на Шумахер - както пилето сам отбеляза той го е избирал да е негов достоен наследник... 
  
Astika
на 14.06.2007 в 00:07:44 #195Астика и го галят по главичката по скоро по главището
Astika
на 14.06.2007 в 00:05:53 #194кроска реното го видях вчера яко само като се сетя колко е бавно тая година няма как да не спомена как алонсо като истинска мишка пръв напусна потъващия кораб
Astika
на 13.06.2007 в 23:48:19 #193матео и защо Шумито е в състояние да загуби титла с по-силен болид? - сезн 2006 човече не разбираш ли че само най добрия може да си позволи да загуби с най бързата кола това е изкуство а не рев на скучни испански шампиони виж по какъв начин загуби немеца титлата и виж овчарчето от овиедо как е равнало пак че и хауг и денис му бършат суполките и го галят по главичката
king_nothing
на 13.06.2007 в 21:10:05 #192Преди време когато ме убеждаваха,че Шумахер и с каручка ще е с поне 3 обиколки пред другите,аз оби4ах да казвам,че дори и с топки като макари пак да бяга в стил ръчна количка пак няма да има кой да го стигне.А то Господ взе,че чу и изпрати 2005 едно Ферари тип ръчна количка с 4 колелца,а той да вземе да спечели само в Инди,ццц.
mateo
на 13.06.2007 в 19:16:37 #191Кроската обаче както винаги е неповторим и кърти с неговите вили край брега с 60 стаи и 40 бани 
   Кроска, с каквсо друго ще ни шашнеш, притежателю на десетки левове?
  
Кроска, с каквсо друго ще ни шашнеш, притежателю на десетки левове?   
   
  
mateo
на 13.06.2007 в 19:14:30 #190Tohn gogoto - ами кажи някой друг форум , дето да си побъбрим , че тук ... Добре че е Матео да ни развеселява когато постне нещо . -------------------------- Тонка, признай си че последните 2-3 години Алонсо така те весели че не би го сравнил с нито 1 пост
mateo
на 13.06.2007 в 19:11:35 #189Deleter Шумахер и с каруца е опасен за всички на пистата. И затова е №1, нещо, което Алонсо само ще си мечтае да постигне ----------------------------- хахаха е че как?! не с каруца ми и пешак пак е опасен той
 не с каруца ми и пешак пак е опасен той   2005г. май караше малко по-добро от каруца ама нещо май беше опасен само за този който го затваря с обиклка за пореден път?
 
2005г. май караше малко по-добро от каруца ама нещо май беше опасен само за този който го затваря с обиклка за пореден път?  
mateo
на 13.06.2007 в 19:09:26 #188Deleter какви глупости говориш, бе човек? през сезон 2006 Алонсо имаше 1 отпадане, а Шумахер 3 (доколкото си спомням). А в Япония кой имаше проблем с болида? Тъй че Алонсо много го върза Непобедимият да отпада по такъв начин. А спомняш ли си от средата на сезона до края на Алонсо как му пареше под краката, защото Шумахер го застигаше с всяко изминало състезание. Вярно е, че ФЕРАРИ имаха по-добър болид (поне през втората част на сезона), но това отпадане на Шумито на Сузука промени всичко. ----------------------- олелее има още от фанатиците, направо супер 2006г. ще го наиша за пореден път Алонсо има 3 механични проблема. Шумахер само 1. 
Алонсо отпадна във Унгария и Италия. в Китай загуби победата за сметка на Шумахер заради технически неизправности. единствения проблем на патицата беше Сузука. Алонсо има повече загубени точки поради повреди.
прословутото "застигане" се получи точно заради отпаданията на Алонсо и заради намесата на ФИА, и пак нищо не направи патока с най-бързия болид с който разполагаше през шампионата.
 
2006г. ще го наиша за пореден път Алонсо има 3 механични проблема. Шумахер само 1. 
Алонсо отпадна във Унгария и Италия. в Китай загуби победата за сметка на Шумахер заради технически неизправности. единствения проблем на патицата беше Сузука. Алонсо има повече загубени точки поради повреди.
прословутото "застигане" се получи точно заради отпаданията на Алонсо и заради намесата на ФИА, и пак нищо не направи патока с най-бързия болид с който разполагаше през шампионата.
mateo
на 13.06.2007 в 19:01:06 #187Astika ако шумахер беше започнал кариерата си 92 в уилямс, беше останал до 97 в бенетон, 98, 99 беше карал за макларън щеше да има 13 титли Шуми е най добрия и когато печели и когато губи докато Алонсо е двукратния Вилньов Защо са му нужни на алонсо две години да свикне с рено и колко години ще са му нужни да свикне с макларън при положение че един новобранец го бие където го хване и само команди от бокса му попречиха да води с много повече точки ------------------- ако Шумахер беше в Уилиамс 92г. щеше да е 2рия Патрезе. с еднакъв болид никога не би победил Менсъл, да не говорим за Прост и Сена. както и ако беше съотборник на Хакинен 98-99г. 2001г вашия Лука искаше да вземе Хакинен за съотборник на патицата но разбира се пернатия никога не съгласи с това. 2007 Лука искаше Кими и го взе, само че Шумито се почуства обиден и се оттегли. защо ли.... относно Алонсо - защо му е нужно време да свикне с Рено или Макларън ли? а защо на патицата не му бяха достатъчни и 5 ПЕТ години за да стане шампион с Ферари? нали е много добър. така и не взе титлата без намесата на ФИА и изстрелването на Ферари на върха. защо патицата не стана шампион с Бенетона 92г. а чак 94г. след като Сена вече го нямаше? ма нали е много добър той, защо така става? и защо Шумито е в състояние да загуби титла с по-силен болид? - сезн 2006
ML
на 13.06.2007 в 15:13:29 #186CaizerSozi Edin gotin fen da vidia
 
Edin gotin fen da vidia  Dokolkoto razbrah si v London, ako e taka dai da se vidim.
CrossFire smeshen si.
Dokolkoto razbrah si v London, ako e taka dai da se vidim.
CrossFire smeshen si.
123456
на 13.06.2007 в 11:05:22 #185топспорт, на този линк http://topsport.ibox.bg/formula1stat/tournament_1/team_7 пише следното: 2005 Първо състезание : 2005 Победи : 50 Купи : 0 Точки : 0 Пол позиции : 0 Подиуми :0 Стартове :43 Гуми : Мишелин red bull са много добри. От 43 старта - 50 победи