Стартиралият от 14-а позиция британец Дженсън Бътън спечели първата си победа във Формула 1 в невероятно драматичното състезание за Гран при на Унгария.
Това бе и първи успех за тима на Хонда след 1967 година.
Място на подиума намериха испанецът Педро де ла Роса от екипа на Макларън-Мерцедес и Ник Хайдфелд с БМВ.
Кими Райконен, Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер отпаднаха от състезанието. Въпреки това седемкратният световен първенец взе една точка за осмото място, което му бе присъдено, след като полският пилот на БМВ Заубер Роберт Кубица бе дисквалифициран, тъй като болидът му бил с два килограма по-лек от допустимото. Разликата между Фернадо Алонсо и Михаел Шумахер стана 10 точки в борбата за световната титла. До края на шампионата остават още 5 състезания.При конструкторите Ферари намали разликата от Рено с 3 точки.
Състезанието на пистата "Хунгароринг" започна на мокра писта, а всички пилоти с изключение на Баричело, използвал "мокри" тръгнаха с гуми "интермедия". Това даде огромна преднина на екипите, които използваха гуми на "Мишлен" пред тимовете с "Бриджстоун".
На старта Кими Райконен поведе колоната, следван от Барикело и Де ла Роса, а тръгналите от по-задни позиции Михаел Шумахер, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо успяха бързо да се придвижат напред.
В петия тур лидер беше Райконен следван от Де ла Роса, Алонсо, Бътън, М. Шумахер, Физикела и др.
В тази част от състезанието пилотите с гуми на "Мишлен" бързо натрупаха преднина и първите четирима се откъснаха напред.
В 16-ата обиколка Райконен влезе в пита и Фернандо Алонсо поведе колоната, следван от Райконен, Педро де ла Роса, Бътън, Култард.
В 23-ия тур Алонсо, който беше невероятно бърз, настигна с обиколка М. Шумахер.
27-ата обиколка промени хода на състезанието. В нея Райконен се удари в изостаналия с обиколка Витантонио Луици и отпадна, а на пистата излезе кола за сигурност.
Алонсо веднага влезе в бокса, но цялата преднина, която беше натрупал се стопи.
Преди рестартирането лидер беше Алонсо, следван от Бътън, Педро де ла Роса, Барикело, Култард, Хайдфелд, М. Шумахер и др.
Състезанието беше подновено в 30-ата обиколка. Алонсо поведе колоната, а Шумахер се завъртя и изостана.
В средата на състезанието пистата започна да изсъхва и колите на Хонда и Ферари започнаха да дават най-добри времена.В 39-ата обиколка М. Шумахер направи най-бърз тур, изпревари Култард и излезе на шесто място. Лидер беше Алонсо, но Дженсън Бътън го настигаше.
В 42-ата обиколка Бътън бе само на 2,5 секунди зад Алонсо, а Шумахер се бореше с Ник Хайдфелд за петото място.
Две обиколки по-късно Бътън и Шумахер влязаха в бокса като останаха с гумите си интермедия.
В 50-ата обиколка започна драмата на Алонсо. Той влезе в бокса, за да смени гуми и зареди гориво и се върна пистата пред Бътън. Три завоя по-късно той излетя от пистата заради проблем със задната дясна гума, която не беше завита добре.
Бътън поведе следван от Хайдфелд и Шумахер.
В 53-и тур, натрупалият комфортна преднина, Бътън влезе в бокса за трети път, за да сложи гуми за сухо.
В 55-ата обиколка Хайдфелд също влезе в бокса и излезе със "сухи" гуми.
Лидер беше Бътън, Михаел Шумахер излезе на второ място, следван от Де ла Роса, Хайдфелд, Барикело, Култард и т.н.
В този момент обаче само пилотите на Ферари не бяха със "сухи "гуми и загубиха скорост.
В 60-ата обиколка Педро де ла Роса настигна Михаел Шумахер и започна битката за второ място.
След страхотна борба в 65-ия тур Де ла Роса успя да изпревари Михаел. В 67-ата обиколка Хайдфелд също застигна Шумахер и малко по-късно го изпревари, като закачи болида на Шумахер.
От контактът предното окачване на Михаел Шумахер се повреди и в 68-ия тур германският пилот се прибра в бокса на Ферари.
Два тура по-късно Дженсън Бътън пресече финала и постигна първата си победа във Ф1.
Крайно класиране за Гран При на Унгария на пистата "Хунгароринг":
1. Дженсън Бътън (Хонда) 1:52:20.941
2. Педро де ла Роса (Макларън-Мерцедес) +30.800
3. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) +43.800
4. Рубенс Барикело (Хонда) +45.200
5. Дейвид Култард (Ред Бул) 1 обиколка
6. Ралф Шумахер (Тойота) 1 обиколка
7. Фелипе Маса (Ферари) 1 обиколка
8. Михаел Шумахер (Ферари) 3 обиколки
9. Тиаго Монтейро (Мидланд) 3 обиколки
10. Кристиан Алберс (Мидланд) 3 обиколки
11. Скот Спийд (Торо Росо) 4 обиколки
12. Ярно Трули (Тойота) 5 обиколки
13. Такума Сато (Супер Агури) 5 обиколки
Отпаднали:
Фернандо Алонсо (Рено), Кими Райконен (Макларън-Мерцедес), Витантонио Лиуци (Торо Росо), Нико Розберг (Уилямс), Джанкарло Физикела (Рено), Кристиан Клийн (Ред Бул), Марк Уебър (Уилямс), Сакон Ямамото (Супер Агури)
д мраз
на 26.08.2006 в 04:38:38 #705И аз
JMourinhoo
на 26.08.2006 в 01:15:25 #704Док , всичко разбрахме
Saso
на 26.08.2006 в 00:18:37 #703Тон... изложи се... Шумахер беше най-слабия в това състезание, а именно кой не го доближи-той не го изпревари!!!
Saso
на 25.08.2006 в 17:27:14 #702Saso
на 25.08.2006 в 17:27:07 #701А от 94 на Шумахер ще му вземат ли точките...?!
Astika
на 25.08.2006 в 14:11:42 #700Аха Елоод и какво ще стане сега ще му вземат ли точките на Алонсо пък и на фисикела Че и от миналата година може да му вземат някоя и друга точка
mojo-jojo
на 25.08.2006 в 11:14:41 #699Avanger В Швейцария бате на женевското езеро.Ти к'во искаш Пхенян ли (ако знаеш къде е )...
mojo-jojo
на 25.08.2006 в 11:09:56 #698Saso http://sport.pop.bg/article11562_812.html
Saso
на 24.08.2006 в 17:39:07 #697Е за какво ти е...?!
Elood
на 24.08.2006 в 16:55:20 #696Това нетрябваше ли да го напишат и в топспорт ...
Elood
на 24.08.2006 в 16:52:05 #695Международния апелативен съд на ФИА заседава в Париж на 22 август 2006 г., за да реши дали жалбата на ФИА срещу решение 8 на стюардите от 26 юли 2006 г. е валидна. Решението засяга болидите на Рено по време на ГП на Германия. След изслушване на обясненията на двете страни и след разглеждане на различните документи и доказателства, Съдът отмени решение 8 на Стюардите и постанови, че използването на устройството, известно като инерционен амортисьор, е в нарушение на точка 3.15 от техническия правилник на Ф1. Апелативният съд заседава с председател Филипе Роберти де Уин (Белгия), Пиер Турини (Канада), Джон Касиди (САЩ) и Антъни Скривнър (Великобритания).
Saso
на 24.08.2006 в 16:13:02 #694А какво стана с МОТО ГП... беше неделя, някой да знае кой е първи, втори и така нататък?! Аз знам защото го гледах...
mojo-jojo
на 24.08.2006 в 15:39:29 #693Saso По-скоро Говедарци не Германия...Егати новинара... С тоя рефлес на отразяване... може в края на другата седмица да подготви трите статийки от старта в Истамбул тази неделя.
Райко Шуманов
на 24.08.2006 в 14:56:20 #692Какъв ви е проблема бе деца мои ?
Saso
на 24.08.2006 в 14:44:05 #691Кара колело ... в обиколката на Германия!
mojo-jojo
на 24.08.2006 в 13:57:37 #690Шуман Райков, куде си бе???
Saso
на 24.08.2006 в 13:09:25 #689Е какво стама?! Състезанието е след 3 дена и никакви новини, ПЪЛНО ИНФОРМАЦИОННО ЗАТЪМНЕНИЕ!
ALONSO N1
на 24.08.2006 в 10:57:24 #688Сега 6те видите 6ампиона!!!!!!!!!!!!!!!!
ALONSO N1
на 24.08.2006 в 10:55:39 #687§®§Я§а§Ф§а §Э§а6§С §в§С§Т§а§д§С §Ц §Щ§С§Т§в§С§Я§С§д§С §Я§С "mass damper"-a. §Є §Т§Ц§Щ §д§а§У§С §І§Ц§Я§а §Т§с§з§С §Ь§С§Щ§С§Э§Ъ, 4§Ц §Я§С§Ы-§Ю§Я§а§Ф§а §г §Ц§Х§Я§С §г§Ц§Ь§е§Я§Х§С §Я§С §а§Т§Ъ§Ь§а§Э§Ь§С §Х§С §б§а§Х§а§Т§в§с§д §Ь§а§Э§С §Х§а §Ь§в§С§с §Я§С §г§Ц§Щ§а§Я§С §Ъ §г§Ц§Ф§С §д§Ц§Щ§Ъ §б§а§Х§а§Т§в§Ц§Я§Ъ§с §г§Ъ§Ф§е§в§Я§а 6§д§Ц §г§Ц §г§У§Ъ§с§д §Х§а 0.5-0.7 §Ъ §б§в§Ц§Х§У§Ъ§Х §а§г§д§С§У§С6§д§Ъ§д§Ц §б§Ъ§г§д§Ъ, §б§а§Э§а§Ш§Ц§Я§Ъ§Ц§д§а §Я§Ц §Ц §в§а§Щ§а§У§а! §Ў§Ю§С §Ю§Ъ §г§Ц §г§д§в§е§У§С, 4§Ц §Щ§С §в§С§Э§Ъ§Ь§С §а§д "§Щ§С§Ф§е§Т§Ц§Я§с§и§Ъ§д§Ц", §б§в§а§Т§Э§Ц§Ю§Ъ§д§Ц §Ю§а§д§Ъ§У§Ъ§в§С§д 6§С§Ю§б§Ъ§а§Я§Ъ§д§Ц, §д§С§Ь§С 4§Ц §г§Ц§Ф§С §У§Ц4§Ц 6§д§Ц §Ъ§Ю§С§д§Ц §У§м§Щ§Ю§а§Ш§Я§а§г§д§д§С, §б§а§Ь§Э§а§Я§Я§Ъ§и§Ъ §Я§С §¬§Ъ§Ю§Ъ, §Х§С §У§Ъ§Х§Ъ§д§Ц §Ь§С§Ь§м§У 6§С§Ю§б§Ъ§а§Я §Ъ§Х§У§С §У §®§С§Ь§Э§С§в§Ц§Я!!!!!!! Vamos campeЁ®, eres el mejЁ®!!!!!!
gogoto
на 24.08.2006 в 09:44:12 #686Колкото за Хил-МШ, си прав само ако решението не е взето предварително, още преди старта