Вината за скучните състезания през предстоящия сезон няма да бъде наша. Това заявиха от доставчика на гуми във Формула 1 Pirelli.

Моторспорт директорът на компанията Пол Хъмбъри припомни, че в Pirelli съвестно са изпълнили всичко, което ФИА и тимовете са поискали за новия сезон.

Това наложи промяна в концепцията за сликовете - компанията се отказа от гумите, които имат по-кратък живот и по-бързо деградират, но пък дават по-добро сцепление, за сметка на по-твърдите и по-издръжливи гуми, които ще позволяват на пилотите да въртят повече и по-бързи обиколки с тях, пояснява autoclub.bg.

Валтери Ботас предупреди: Няма да стоя и да гледам как Люис Хамилтън печели!

Ботас предупреди: Няма да стоя и да гледам как Хамилтън печели!

"Той не е непобедим"

Хъмбъри и преди е предупреждавал, че постоянният натиск за по-твърди гуми може да доведе дотам, че в един момент изпреварванията в състезанията да се окажат доста малко. Сега опасенията му се допълват от новите правила, които поставят акцент върху развитието на аеродинамиката и ще направят колите по-бързи, но и по-трудни за изпреварване.

"В крайна сметка не можем да задоволим изискванията на всички, можем да развиваме гумите в една или друга посока - да са по-издръжливи или не - обясни Хъмбъри на честването на 110-годишнината на Pirelli Motorsport в Торино. - Ние изпълнихме това, което се искаше от нас за новия сезон, да видим какви ще са резултатите. Така че, не приемаме оплаквания за това, че сме направили това, което ФИА и отборите са ни поръчали".

Хуан Пабло Монтоя: Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел са най-добрите във Формула 1

"Алонсо и Фетел са най-добрите във Формула 1"

"Завършени пилоти, големи професионалисти"

Освен това Хъмбъри предрече, че някои тимове ще имат сериозни проблеми с това да "накарат" новите гуми да заработят добре с новите им шасита през сезона.

"За тестовете на новите гуми ние използвахме модифициран болид от 2015 година, но с тази кола не успяхме да постигнем очакваните нива на аеродинамично притискане, за да получим точна представа как трябва да развием гумите - обясни Хъмбъри. - Затова работихме повече в симулатора.

"Което означава, че който не се е справил добре с развитието на аеродинамиката на колата си по новите правила, ще има проблем да накара гумите да заработят, т.е няма да загряват добре, тъй като няма да са добре натоварени и съответно, няма да дават добро сцепление".