Според последните слухове, някои от които се появиха в немския вестник "Билд" Ферари предлага нов 2-годишен договор на Михаел Шумахер с годишна заплата 45 милиона долара. В него има клауза, според която Михаел може да напусне в края на 2007 г. ако спечели световната титла, но ще си получи заплатата и за 2008 г. дори и да не кара. Това е първото смислено предложение, при това ясно формулирано, което се появява в трансферната сага на Михаел Шумахер. Естествено, всички страни по него отричат да има нещо вярно.

Друг е въпросът, че част от италианските журналисти още на Имола предвидиха появата на подобна оферта, която обаче би трябвало да е излязла от Вили Вебер, за да може да търси някаква платформа за преговори, но с други отбори. Споменатите суми да са само началната база за преговори. Предишният ход на Вебер се оказа успешен - той се "изпусна" пред вестниците, че Рено се интересува от Михаел и това доведе до светкавична реакция на всички шефове на пилота - от Рос Браун до Лука Ди Монтедземоло.

Въпреки всички твърдения, решението на Михаел къде и дали ще кара догодина няма да се определи само от парите. Шуми иска да сложи край на кариерата си докато е на върха. Пропусна да направи това през 2004 г. и преживя поредица от загуби миналата година. Ако от Ферари успеят да убедят Шуми, че той има шанс за още една титла, 7-кратният световен шампион ще остане в Маранело, без дори да обсъжда офертите на другите отбори, където изпъкват имената на Ред Бул и БМВ. Да не забравим и Рено, Флавио Бриаторе ще има нужда от нова звезда, след като Фернандо Алонсо поеме към Макларън в края на сезона.

Един ден Хайки Ковалайнен може да стане следващия Кими Райконен, но това със сигурност няма да е през 2007 г. Защото е трудно да повярваме, че Бриаторе ще заложи на двойката Физикела-Ковалайнен за следващия сезон. Всички тези трансферни спекулации само усилват позицията на Кими Райконен. финландецът има отличен избор - да остане в Макларън или да реши да се премести във Ферари или Рено.

Тук се засилват и слуховете, че Кими ще получи неустойка от Ферари, ако там остане Михаел и опцията на Райконен да е първи пилот на тима от Маранело няма как да бъде упражнена. Може би мениджърите му вече редят сценария, според който той напуска Макларън, получава си неустойката от Ферари (говори се за 5 млн. евро) и накрая подписва с Бриаторе, за да замести Алонсо.