Новият президент на Ферари Серджо Маркионе е недоволен от проекта на Скудерията за болид за следващия сезон във Формула 1.

Според италиански медии той е изразил тревога относно развитието на новия болид. Аутоспринт публикува наскоро материал, в който се твърдеше, че данните от аеродинамичния тунел за проект „666" не са по-добри от тези на настоящия F14 T. Маркионе реагирал негативно именно на тази информация.

"Това тазгодишната кола ли е или болидът за догодина?", попитал главният изпълнителен директор на Фиат Крайслер, след като видял данните.

Твърди се, че следващият шеф, който може да си тръгне от Маранело при това положение, е главният конструктор Никола Томбазис. Стефано Доменикали (шеф на екипа в F1), Лука Марморини (оглавяващ департамента за двигатели) и Лука ди Монтедземоло (президент) вече напуснаха Ферари. За Фернандо Алонсо досега няма нищо официално обявено. Единствен Ди Монтедземоло заяви след сдаването на президентския си пост, че двукратният световен шампион търси начин да спечели титла и затова си тръгва от тима.

Освен Томбазис пък под заплаха бил още Пат Фрай, който в Бразилия заяви, че според него екипът напредва с прилични темпове, макар да е очевидно, че разликата спрямо най-бързите все още е голяма. Алонсо и Кими Райконен финишираха шести и седми в надпреварата на пистата Интерлагос.

"Като повечето екипи на грида и ние планирахме стратегия с три спирания в бокса, тъй като знаехме, че повишението на температурите, характерът на трасето и абразивната му повърхност ще имат сериозно влияние върху поведението на гумите. Управлението и на двете смеси бе невероятно сложно. Ранният стоп бе, за да отметнем софт и да сложим медиум, които се износваха бързо, но по-плавно. Решението Кими да премине на два бокса ни се отплати - той направи постоянно каране цели 36 тура. Фернандо се бореше със [Себастиан] Фетел, който може би имаше малко повече скорост, но шесто и седмо място ни дават малко по-добра разлика в класирането при конструкторите спрямо Макларън", обясни Фрай.