ФиаКакто обикновено, в техническите и спортните правила ще настъпят промени през следващия сезон в най-популярната автомобилна надпревара – Формула 1.

Предлагаме ви кратка справка на промените, за които бе упоменато, че ще настъпят в света на „най-бързите мъже” за сезон 2007.

Единствен доставчик на гуми

Бриджистоун ще бъде единствения производител, който ще снабдява с гуми всички отбори от „кервана”. Официално японците ще бъдат монополисти поне до 2010 година. През 2007 г. те ще доставят на всеки тим идентични по своите спецификации и качества гуми. За всеки уикенд болидите ще разполагат с така наречените „твърд” и „мек” комплект гуми, които ще бъдат доставяни в съответствие със спортните наредби, изготвени от Бърни Екълстън и компания. Това означава, че за всеки старт от календара тимовете ще разполагат с по 14 комплекта гуми за сухо време за пилот: четири комплекта могат да бъдат използвани единствено на тренировките в петък, а останалите 10 – в събота и в самия състезателен ден.

Намаляване на тестовете

Отборите във Формула 1 се споразумяха за предварително ограничаване на тестовете още преди сезон 2008, което се прави с цел намаляването на разходите за най-бедните отбори в надпреварата. (За сравнение обаче до момента от тима на Рено са навъртели близо 50 хил. тестови километра).


Електронно ограничени двигатели

От 2007-ма година Формула 1 навлиза в нова сфера що се отнася до моторите във всеки болид. Джигателите, които ще се използват ще бъдат с ограничени обороти (на 19 хил. об./мин.), 8-цилиндрови и ще трябва да издържат по 2 състезателни уикенда, както това бе и през изминалия сезон. Основното различие през 2008-ма ще бъде употребата на V8 двигатели с ограничение на 19 хил. оборота-мин.


Използване на двигателите

Употребата на един мотор в два състезателни уикенда ще продължи и занапред, но в този случай се променя съдържанието на „състезателен уикенд”.

Ограничението за употребата на същия двигател ще влиза в сила в деня преди състезанието – събота, докато в тренировките в петък може да се ползва различен агрегат.


Промяна на формата в Гран При в петък

Формата в свободните тренировки ще бъде променен с цел тимовете да бъдат подтикнати към активно участие в петъчния ден. Двете сесии ще бъдат с удължена продължителност – по 90 мин., вместо досегашните 60. Всеки отбор ще има възможността да използва по 2 коли в сесиите, като болидите могат да бъдат управлявани както от титулярните състезатели, така и от официалния трети пилот.

Спортни нормативи

Други промени относно спортните разпоредби бяха свързани с предпоставките за поява кола за сигурност и налагане на санкции от стюардите в състезанието (те могат да налагат допълнителни санкции, независими от времевите наказания).

Технически нормативи

Съвсем обичайно, доста нововъведения ще има в надпреварата за сезон 2007 що се касае до сигурността на пилотите.

Променен и по-труден за преминаване ще бъде краш-тестът за болидите, в кокпита на автомобилите ще се намира „сателитна предупредителна система”, която ще оповестява на пилотите за наличието на евентуална опасност на трасето и нов „индикатор за сигурност”, който ще дава мигновена информация на медицинските и спасителни екипи край трасето при евентуално произшествие.