Отборът на Браун ГП записа нов двоен успех във Формула 1. Победата в едно от най-трудните и атрактивни състезания през сезона - Гран при на Монако грабна Дженсън Бътън. За британецът това бе пети успех в изминалите шест кръга от началото на годината.
Втори в Монте Карло, както и в Испания преди две седмици, остана Рубенс Барикело. На последното място на почетната стълбичка се качи Кими Райконен с Ферари. В скудерията имаха още един повод за задоволство след като четвърти се нареди вторият пилот на тима Фелипе Маса. Точки взеха още Марк Уебър, Нико Розберг, Фернандо Алонсо и Себастиан Бурде.
Навършилият вчера 37 години Рубенс Барикело направи великолепен старт и изпревари със завидна лекота Кими Райконен.
В обиколките след финала бразилецът и съотборника му от Браун ГП Дженсън Бътън започнаха да се откъсват напред, а темпото им бе непосилно за Ферари. Битка водеше и вторият пилот на скудерията Фелипе Маса.
В първите турове той се захапа със Себастиян Фетел в спор за четвъртото място. Бразилецът успя да изпревари съперника си непосредствено след излизането от тунела, но мина през бордюра и по правилата трябваше да върне позицията на пилота на Ред Бул.
От това се възползва Нико Розберг, който също изпревари Маса. Три обиколки след това обаче гумите на Фетел не издържаха, той отстъпи позицията си и влезе принудително в бокса. Малко по-късно зрителите в Монте Карло станаха свидетели и на зрелищен сблъсък между Себастиен Буеми и Нелсиньо Пикет, след който вторият пилот на Рено приключи с участието си.
В предната част на колоната Дженсън Бътън и Рубенс Барикело също изпитваха сериозни трудности с меките гуми, с които започнаха състезанието. Двамата набързо посетиха бокса и заложиха на по-твърдия комплект.
Докато лидерите бяха в питлейна борбата напусна Себастиян Фетел. В първия завой след старт-финалната права германецът се вряза в предпазната стена и напусна борбата.
След първите смени пилотите на Браун ГП бързо си върнаха лидерските позиции. Дженсън Бътън без никакви проблеми тръпна с над 15 секунди пред съотборника си.
По същото време пилотите на Ферари поведоха битка помежду си, в които Фелипе Маса бе по-бърз. Въпреки това бразилецът не успя да изпревари световния шампион за 2007-ма.
CrossFire
на 26.05.2009 в 23:59:04 #49Ами с пълната си некадърност Фетел има 1 победа до момента а колко победи има черньо мамин дето не може да си оправи двете леви ръце?
p4elen_med
на 26.05.2009 в 19:46:43 #48Кроси, къде е недоразумението Фетел ? Бейби Монтоя май за пореден път демонстрира пълната си некадърност .
CrossFire
на 26.05.2009 в 14:19:29 #47Много странни виждания имат феновете на алонсо обаче, това отдавна съм им го признал, виждат светът едно такова изкривено и то доста, докъде били стигнали Ферари с Маса... Ами миналия сезон Маса беше пилотът с най-много победи еднолично, ако това беше алонсо нямаше да се траете тука, но нали е Маса, значи нищо не е направил. Значи Маса е виновен за положението на Ферари в момента? Викате с мижавите си 8 точки е заникъде Маса а къдеееееееееееее напред е Кими с 9 Аз колкото харесвам Маса, толкова и Кими, така че за мен няма значение, но е добре да сме един вид реалисти. Колата на Ферари допреди вчерашното състезание явно изоставаше от рено и все още смятам че изостава, алонсо има 11 точки, Райко 9, Маса 8, само че Кими има едно отпадане, Маса 2 отпадания а алонсо е отпадал 0 пъти, ако не друго реното със сигурност е по-здраво, и явно могат да си сметнат бензина за разлика от Ферари, това че рено нямат качествен пилот да го добута до по-предна позиция си е техен проблем. А колкото до петрола, едва ли има със сигурност човек който да знае колко остава но аз бях гледал някъде че 2022 ще се изчерпат находищата, все на някой като САЩ ще им остане ама де да знам, защо иначе започват с регенериране на кинетична енергия в спортовете? Колко гориво се хаби за един сезон от всички отбори в Ф1? Колкото за пет часа в София предполагам... Не знам... По-запознатите да кажат.
neznae6t
на 26.05.2009 в 09:36:37 #46Кроска, ще ме прощаваш, ама твоят топ-пилот (фаворизираният от отбора Маса) видяхме докъде докараха Ферари. Да не говорим, че ако не беше Кими, кончетата нито при пилотите, нито при конструкторите щяха да видят титла след оттеглянето на Шумахер. Материализирай процентите в цифри, защото 110% върху 2 не прави 20. ;)
waterwet
на 25.05.2009 в 23:20:33 #45Иначе имайте предвид че Петрол на земята има за още 10-12 години ------------------------------------ Кроска, е те точно тая работа я бачкам вече 10-ина години и преди т'ва около 8 съм учил нефтохимия и непрекъснато свършва нефта. А да ти кажа всеки следващ месец има все повече бачкане, т.е. "копане" и преработване на нефт. ---------------------- И да дойде във Ферари, просто ще го изчакаме най-любезно да си тръгне, няма проблеми, а ако е с Фетел, сам ще пожелае да го направи след първата година, убеден съм ------------- На картинга в Монако на Фетел доста му се забавяше десния крак. Сам си провали състезанието. Май му трябва поне още един сезон за да почне да спира. А за емоционалните ти страсти по адрес на Алонсо - знаем.
CrossFire
на 25.05.2009 в 20:02:01 #44Но това е този известен на всички синдром, щом любимеца/любимците ми не печелят, спортът не е интересен, не трябва така, аз какво да направя като Ферари не могат да си сметнат горивото до края на състезанието? Човек трябва да умее да губи и да приема загубите на другите, специално вие, феновете на алонсо искате прекалено много от човечеца, да, добър пилот е несъмнено но не е феноменален за какъвто всички го взеха след двете му поредни титли, няма да развие реното, да ви кажа да не чакате поне, може да отиде в по-силен отбор и да му дадат по-добра кола, но с рено шампион повече едва ли ще стане, Матео скоро ще напусне форума, вече и в понеделник отсъства, по-добре да стъпи на земята и да види истината, алонсо няма да вземе 8-10 титли както му се иска, аз лично смятам че ако вземе още 1 ще е целунат от съдбата, иначе предполагам че ще си остане с 2... Иначе имайте предвид че Петрол на земята има за още 10-12 години, няма как спорта да не се променя към по-лошо, вече 100 години се работи за подобряването му на този принцип с такова гориво, и сега когато се разви най-много е време да се мисли за алтернатива, че ще става по-лошо е ясно, и в най-смелите си мечти не можем да си представим какви чудеса ще се случат когато петролът изчезне-след 10-ина години...
CrossFire
на 25.05.2009 в 19:49:36 #43Ами според мен разликата е осезаема, изпреварванията се увеличиха с около 110% в сравнение с миналата година, единствено Браун са крачка пред другите за сега но мисля че няма да завършат шампионатът по този начин, някой ще им свие сармите накрая, а зад Браун човек трябва да е луд за да не вижда интрига, там са една дузина равностойни отбори като Ред Бул, Тойота, Рено, Ферари, засега уж Рено са най-зле от тая групичка но мисля че ще намерят пролука до края, болида им не е толкова слаб, просто пилотите не са на топ ниво особено Пикет, дето ще му предложа да смени професията примерно... Разочарованието идва от БМВ, ако те бяха на нивото на Ред Бул в момента, щеше да е още по-интересно, наистина през изминалите няколко години два отбора се бореха за първото място, сега е един но всички чакаме преломния момент, Ферари все ще измислят нещо, не вярвам най-старият и най-успял отбор да остави нещата така...
neznae6t
на 25.05.2009 в 15:31:04 #42Хубаво, аз така или иначе не гледам вече състезанията редовно, но нека някой, който следи плътно състезателните уикенди, да каже има ли ги многобройните обещание изпреварвания, има ли го напрежението до финала, като в Мото ГП, защото едва ли не трябваше да наблюдаваме изпреварвания от самия старт до финала на състезанието, пък то старата песен, ама на нов глас, само дето тая песен вече с тапи за уши трябва да се слуша... Нямам нищичко против Браун и Бътън, напротив, но Формула 1 е бетер ГП сериите в момента.
Anagor
на 25.05.2009 в 13:04:23 #41Хайде, да ви е честит, новия световен шампион!
neznae6t
на 25.05.2009 в 09:43:53 #40Аз като ви разправям, че Ф1 е най-тъпият спорт в момента, вие не ми вярвате. Браво на Кими и ... Маса. Направил е мъжко състезание, според мнозина.
Добромъд
на 25.05.2009 в 03:47:35 #39Това за тавана на бюджетите ми се струва най-голямата от поредица глупости.Технически ограничения-добре, макар че са прекалени.Щото наистина по времето на Вилнъов можеше и без пилот в Уилямс-а.Но с едни и същи бюджети, със само един производител на гуми и със твърде много ограничения се губи смисъла на формулата.Количките до година-две ще са еднакви една с друга.Някой като има потенциал за 10 аеродинамични тунела и желанието да развива кола, защо трябва да го спират, понеже друг може би ги няма тия неща.Комунизма свърши...
Kose
на 25.05.2009 в 00:08:31 #38Ми Алонсо като започне да носи победи на Ферари (ако още ги има, де , всички фенчета на кончетата дет сега го критикуват ще му целуват ръцете
Racing fan
на 24.05.2009 в 23:47:21 #37...има доста фенове, на които ще им е доста криво. ============================================== Няма да са много тези фенове.Много сълзи се проляха и за Кими като мина във Ферари,но беше за кратко.Така ще е и с Алонсо.
waterwet
на 24.05.2009 в 23:36:39 #36ЛОТУС са създадени през 1958година имат 3титли при пилотите 73 победи и 98 пол позишъна. За тях са карали Сена и Джим Кларк ,но от 1990година не съществуват. --------------------------- Голяма част от инфото ти е непълно, а друга невярна. Настоящата концепция за болид Ф1 е изцяло и само благодарение на ЛОТУС. За последно Хърбърт се класира 3-ти на решетката на Монца през 93-та. А Лотус е нещо като "религия за сектанти" , когато става дума за Ф1. Винаги в Лотус е даван шанс само на таланти, това и ги погуби, защото до последно се опъвъха да "пуснат" пилот, който е спонсориран. Това е една от причините да мразя заводските тимове.
Бате
на 24.05.2009 в 22:54:21 #35Ето какво бях писал преди време, щото взе да се сбъдва -------- 22. Бате | 29.03.2009 13:46 Мисля, че двигателите трябва да издържат 2 пъти повече в сравнение с миналия сезон. Някъде бях мернал новите правила, но запомних само това. Иначе Ф1 заприлича на картинг, заради улеснените изпреварвания. Въпросът за Браун ГП е колко голяма преднина имат пред останалите отбори, т.е. кога друг отбор реално ще разполага със същата или по-добра кола. Ако е до юни, което не е твърде нелогично, предвид на факта, че от доста време в Браун са се съсредоточили върху новите правила, това може да значи поне 4-5 победи. Ако обаче аванса им е по-голям (да рече до Гран при на Унгария - юли), това може да значи допълнителни победи - 1 или 2. С което и предвид на новите правила за определяне на СШ, те стават фаворити. На следващо място е интересно дали един или повече отбори ще застигнат Браун. Изглежда, че новите правила поставят наравно отборите изобщо, така че 8-10 състезания може да бъдат разпределени победи на между 2 или 3 отбора (Ферари, Макларън и Рено). Може да има и друг отбор, който да вземе победа. Само че това разпределяне ще бъде в полза на Браун ГП. Но тия неща са общи разсъждения и докато не се види какво ще стане на Сепанг е голямо гадаене. На мен обаче би ми харесало отбор-дебютант да спечели Ф1 --------
СЕЛЯНИТЕ
на 24.05.2009 в 22:02:40 #34НЕ Е РЕДНО да се твърди ,че Формулата е станала по скучна само защото отборите на които сме фенове не са начело. Излизат нови играчи както това се е случвало и преди. МакЛарън е създаден през 1966г. 16години след първия старт. Уилиямс през 1969г. Рено през 1977г. Първото участие на БМВ е през 1967г. и всички тези отбори са дебютирали все някога. Едни са станали легенди ,други просто участват за спорта. Други легендарни отбори създадени преди гореспоменатите вече не съществуват. ЛОТУС са създадени през 1958година имат 3титли при пилотите 73 победи и 98 пол позишъна. За тях са карали Сена и Джим Кларк ,но от 1990година не съществуват. Искам да кажа ,че и Ферари и Макларън и който и да е друг отбор напуснат Формулата този спорт ще продължи да съществува. Феновете на отказалия се отбор ще почнат да подкрепят друг и всичко ще продължи защото този спорт е по-голям от даден отбор.
marata3
на 24.05.2009 в 21:51:04 #33Формулата загива
tt
на 24.05.2009 в 21:44:25 #32Rezon, нещо не си в час.двигателя е МЕРЦЕДЕС
waterwet
на 24.05.2009 в 20:27:03 #31bronze, И така да е, нима ще му е зле с червения екип ------------------------ ...има доста фенове, на които ще им е доста криво.
waterwet
на 24.05.2009 в 20:24:19 #30Хонда не са стартиращ отбор във формулата.Това,че Браун ги наследи,не го прави нов отбор,който сам си е конструирал болида. -------------------------- Почти никога не съм коментирал Монако. То състезание с "големи коли" на картинг писта, за коментар ли е. За първи път виждам Маса да "развърта" здраво и то много добре. За Бътън - ами той просто си може. А Ч. Уайтинг да си "духа" кафето, щото най-интересно беше с Маса в кадър, макар и да не го "долюбвам".