Пирели - доставчикът на гуми във Формула 1, призна че биха предпочели да тестват със съвременна кола, а не с шасито на Рено от 2010 година, което ползват в момента. Преди 2 сезона жълтото R30 се караше от Роберт Кубица и Виталий Петров и Пирели ползват тази кола за да разработват технологиите си.

Този сезон работните температури на гумите бяха най-обсъжданият въпрос около гумите, защото отборите се мъчеха да намерят подходящия прозорец за смяна. Това доведе до няколко драматични промени по време на състезания, а в следствие и голям брой неочаквани резултати. Според Пол Хембери причината е, че колата, която използват за тестове е стара и трудно може да се сравнява с моделите от тази година.

"Същите гуми се държат различно, когато са на кола от 2010 г. Аеродинамичният баланс на колата е много различен, това оказва въздействие и на гумите. Тази година отборите имаха проблеми, особено с предните гуми, но имаше и прегряване на задните. Ние не сме имали такива проблеми по време на тестовете, защото колата е на две години, но това е единственият болид, който можем да използваме.

Трудно се добрахме и до нея. Естествено, бих предпочел някоя от сегашните тест-коли, но това няма как да стане. На отборите им трябват около 18 месеца, за да разработят напълно нова кола, така че не е възможно да ползваме дори модел от миналата година. Разработването на различни смеси гуми трябва да е много прецизно и е трудно всичко да се направи както трябва, когато не се тества на подходяща кола", обяснява директорът на Пирели.

Пирели станаха единственият доставчик на гуми във Формула 1 през 2011 година, заемайки мястото на Бриджстоун. Между 2001 и 2006, Бриджстоун бяха въвлечени във война на гумите на Мишлен - нещо, в което Пирели категорично заявиха, че не искат да участват.