Пилотът на Тойота Ярно Трули, който по-рано днес завърши трети в състезанието за Гран при на Австралия бе наказан от стюардите с допълнителни 25 секунди към времето си.
Така италианецът остава извън осмицата, а мястото му на почетната стълбичка бе заето от световния шампион Люис Хамилтън.
Санкцията на Трули, която е втора за него през уикенда, е заради непозволена маневра при присъствието на кола за сигурност на пистата. От отбора на Тойота обявиха, че ще обжалват решението на стюардите.
Наказание отнесе и Себастиян Фетел. Той ще стартира с десет места назад в Гран при на Малайзия заради инцидента с Робърт Кубица.
The_thunder
на 31.03.2009 в 11:31:30 #22От това, което видях Фетел държеше волана навит в крайно дясно. Единственото нещо, което можеше данаправи е да спре напълно , което няма как да стане. Дори и да спре, предната му гума беше точно пред задната на Кубица, та тогава пак щеше да има удар. Не виждам какво можеше да предприеме Фетел, за да не удари Кубица.
Racing fan
на 30.03.2009 в 23:18:39 #21ясно е и от самолет че Фетел се опита да завърти Кубица ======================================================= ако не беше кадъра от самолет, въобще не е ясно.
mateo
на 30.03.2009 в 22:23:50 #20по-интересното към момента е съотношението на силите. всички отбори ще вземат нужното им от Браун ГП или пък ще има определени забрани за някои отбори нарушили правилата. кой с КЕРС кой без доста размествания може да има. едни болиди се държат добре с твърди гуми, други с меките и там ще има развитие до вторите спирания Алонсо беше с темпото на Хамчо след това скоростта на Рено значително намаля кой как ще се развие още е рано да се каже
mateo
на 30.03.2009 в 22:13:14 #19ясно е и от самолет че Фетел се опита да завърти Кубица, и да се отърве невредим. но не му се получи. поляка влиза пръв в завоя при това отвън, Фетел има цяла писта на разположение но се навира в Кубица. абсолютно "авойтъбъл" инцидент за които получава заслужено наказание. дори Фетел се извини за постъпката си.
nikolaicho
на 30.03.2009 в 10:06:25 #18"да зима" - "да взема"
DJ Screw
на 30.03.2009 в 09:59:44 #17Фюрере не довиждаме май Ясно се вижда, че Кубица не сече, а това че го е избутал после от пътя е супер смешно. Гледай внимателно къде е предната лява гума на Фетел и тогава ми отговори как Кубица би могъл да завие наляво ? Инъче съм съгласен, че маневрата на Кубица беше безмислено рискова, а Фетел е твъдре млад за да може винаги да зима най-правилните решения.
Der Fuhrer
на 30.03.2009 в 09:35:05 #16Аз пък не си ги взимам обратно . Типичен състезателен инцидент . Пилота който е на идеалната крива е Фетел ... и за момент не я напуска , нито променя посоката си на движение за да удари КУбица . На практика го наказват затова , че не е спрял за да може поляка да го изпревари . Отделно , след първия контакт Кубица съвсем умишлено смени посоката за да принуди Фетел да дапусне пистата .
rUDY
на 29.03.2009 в 23:24:37 #15Racing fan, така е.. това обяснява защо РедБул не подадоха контестация... А и той Фетел си каза, че не е успял да спре и е забърсал Кубица. В крайна сметка се оказа, че ФИА са си свършили добре работата
Racing fan
на 29.03.2009 в 20:57:59 #14Вземам си думите назад. Досега гледах повторения с камера от болидите и съм се заблудил.С камера отгоре се вижда,че Фетел след завоя не може да спре и избутва Кубица. http://www.youtube.com/watch?v=BQdiGI7b2dY
Racing fan
на 29.03.2009 в 20:50:50 #13Deleter, Фетел мина през бордюра за да избегне удара.Би ли обяснил как пилот от вътрешната страна минава през бордюра и сече пътя на другия пилот? Не чети глупостите по журналистическите писания,а пиши мнението си като видиш повторението.
Der Fuhrer
на 29.03.2009 в 19:24:35 #12Deleter - вземи изгледай малко повторения . Тогава ще си промениш мнението кой на кого сече пътя . Фетел НЕ Е ДЛЪЖЕН да пуска Кубица , който дори не беше го изпреварил с половин дължина , както си е по правилник . А само Кубица е уникален малоумник , дори Такума Сато е класа над него . Спокойно можеше да изчака стартфиналната права и там да изпревари Фетел . А темпото с което се движеше беше с 2 сек по-добро от това на Бътън . Само Вродената му простотия му попречи да се бори за победа .
Deleter
на 29.03.2009 в 19:06:21 #11Фетел можеше да постъпи джентълменски - да остави Кубица да продължи, вместо да му сече пътя. Но борбата е за второ място, така че действията му са логични.
Racing fan
на 29.03.2009 в 18:19:52 #10Не разбрах само защо Ред Бул не обжалват.
Racing fan
на 29.03.2009 в 18:15:12 #9PowerDrift, и според мен Кубица не остави място за Фетел и той има вина за случая.Преди време Култард и други пилоти на мястото на Кубица,отнасяха наказания затова че са хлопнали вратата на конкурента,но ... Не съм съгласен обаче,че Фетел катастрофира след това заради Кубица.Просто болидите поколение 2009г,са неуправляеми без предно крило. КЕРС тежи на задната ос,но предното крило е много по-голямо и осигурява нужния баланс с по-голяма сила на притискане.В мномента в който крилото изчезне,дори и при малко ускорение болида се опитва да се изправи на задни гуми.
Deleter
на 29.03.2009 в 16:55:53 #8Много ясно, че ще накажат Фетел. Той блокира Кубица като видя, че го изпреварва и се навря в него. Но не може да се отрече, че стюардите преиграват - това е нормален състезателен инцидент, от който се възползваха опашкарите Алонсо и Хамилтън. Според мен следващото състезание отново ще бъде доминирано от Браун ГП, а големите отбори имат доста работа да свършат ако искат титла този сезон.
rUDY
на 29.03.2009 в 16:39:36 #7Съвсем нормално.. Трули наистина изпревари докато на пистата беше СК... за Фетел ми е по-трудно да се съглася... според мен си беше нормален състезателен инцидент...
p4elen_med
на 29.03.2009 в 16:36:36 #6Der Fuhrer, черен/бял все едно. Най-добрия е и пак ще стане шампион.
Der Fuhrer
на 29.03.2009 в 16:11:57 #5Естествено , че ще го накажат Трули . Нали трябва да добутат черния до подиум . А за наказанието на Фетел ... просто без коментар .
p4elen_med
на 29.03.2009 в 16:05:55 #43 mercedesa на подиума , пълна доминация над смешните ферарита
p4elen_med
на 29.03.2009 в 15:59:59 #3Хам 3-ти . Заслужени 6 точки!