Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло не веднъж е казвал, че смята за грешка толкова бързото въвеждане на системата за използване на кинетична енергия (KERS). Основният аргумент на боса на „скудерията" е, че тази технология няма да намери практическо приложение в производството на серийни автомобили. Очевидно обаче това не е основната причина за недоволството на Монтедземоло.

Ръководителите на техническия департамент на Ферари явно изостават от графика за разработка, а разходите вече превишават разчетите. В тази ситуация на старта сезона преимущество ще получат тези отбори, които по-рано от другите са заложили на новите технологии. В тази ситуация се намира екипът на БМВ, който жертва 2008 година, за да работи върху новостите за 2009-а.

"Не е възможно да се направи всичко за една нощ. Този процес по въвеждането на KERS, който трябва да се прави в течение на години, е на дневен ред пред всеки отбор и време няма. Лошото е, че няма нищо общо между KERS, който е разработен за Формула 1, и подобните системи, предназначени за леките коли", смята Лука ди Монтедземоло.