- Независимо от резултата в неделя това е един паметен сезон за вас. Има ли момент, който да откроите?
- Имаше няколко ситуации. От началото на сезона нещата не вървяха добре. Всичко се промени на „Имола" и до края на сезона бяхме много силни. Ще видим какво ще се случи в последния старт.
- Вашето последно състезание ще бъде много емоционално...
- Не мисля много за това. Това идва изведнъж и ти се чувстваш доста странно. Извън това съм напълно релаксирал и готов да си върша работата.
- Имал сте доста бразилски съотборници. Последното ви състезание е в Бразилия. Имате ли някаква специална връзка с тази страна?
- Наистина има доста съвпадения. Имал съм много успехи тук. Харесвам тази писта, макар че е доста трудна. Тя предлага условия за добро състезание и отлични възможности за изпреварване. Наистина през половината ми кариера във Ферари съм карал с бразилци. Мисля, че с Фелипе Маса сме отлична комбинация този сезон. Много добре се разбирахме с Рубенс Барикело.
- Окончателно ли е решението ви да напуснете Формула 1? И можем ли да очакваме да се завърнете като Ники Лауда и Мика Хакинен? Как си представяте живота без състезания?
- Не бих взел решение, ако не мислех, че трябва да го взема. Не виждам причина да променям решението си. Какъв ще бъде животът ми след това? Не знам и не искам да знам отсега. Щастлив съм, че мога да се оттегля. Ще имам много време и ще правя това, което ми е интересно. Животът предлага толкова много възможности.
- Ако имахте само един долар, за да заложите кой ще бъде световен шампион във Формула 1 догодина, на кого бихте го сложили - Райконен или Маса?
- Не залагам.
- Ники Лауда каза тази седмица, че очаква Ферари да западне без вас. Мислите ли да се състезавате в друг автомобилен спорт?
- Имало е Ферари преди Шумахер и ще го има и след мен. Мисля, че отборът взе много добро решение за мой заместник, за да продължат успехите. Ще видим какви точно ще са те. А колкото за друг вид състезания - за момента не се интересувам от нищо подобно.
- Михаел, за какво съжалявате в кариерата си?
- Пределно ясно е, че ако имахте шанс да направите нещо два пъти в живота, ще промените доста неща.
- Казахте, че ще се откажете, когато не се чувствате достатъчно подготвен, така ли се чувствате сега? И вярно ли е, че сте бил на гроба на Айртон Сена вчера?
- На първия въпрос ще отговоря, че знам, че няма да бъда достатъчно силен в бъдеще, за да имам нужната енергия. Нужна е и голяма мотивация и отдаденост - неща които съм показвал преди. На втория въпрос: не съм бил на това място, за което твърдите.
- Ако спечелите титлата в неделя, това ли ще бъде най-епичната ви победа?
- Не съм дошъл тук с мисълта за титлата при пилотите. В Бразилия съм за купата при конструкторите.Казах след „Сузука", че борбата за трофея при пилотите е завършила. Не искам да получа своя шанс от нечие отпадане. От Ферари искаме да направим всичко възможно, за да спечелим първо и второ място на „Интерлагос" и да видим какво ще направят другите и дали това ще е достатъчно да вземем титлата при конструкторите. Останалото е съдба. Колкото до моите успехи - винаги ще си спомням за титлата през 2000 г.
- Какво ще ви липсва най-малко от Формула 1, медиите ли?
- Аз виждам нещата като едно цяло. Генерално погледнато имах добър живот тук, както и вие, момчета. Не съжалявам за нищо. Може би е било трудно за вас понякога, но ще се почувствам добре да ви видя след време отново някъде.
king_nothing
на 21.10.2006 в 19:57:24 #18Маса най-бърз на последната тренировка в Бразилия Вторият пилот на Ферари Фелипе Маса даде най-добро време на последната свободна тренировка на пистата “Интерлагос” преди утрешното Гран при на Бразилия. Бразилецът спря хронометрите на 1:11,443 минути. Втори с време 1:11,631 минути завърши съотборникът му и претендент за световната титла Михаел Шумахер. Трети и четвърти останаха съответно Дженсън Бътън (Хонда) и Робърт Кубица (БМВ-Заубер). Пети се класира Джанкарло Физикела (Рено), а шести Рубенс Барикело (Хонда). Лидерът във временното класиране Фернандо Алонсо (Рено) остана едва седми. Всички 22-ма титулярни пилоти записха днес времена, като последен отново финишира Сакон Ямамото (Супер Агури). За разлика от петъчните тренировки, днес пилотите успяха да направят достатъчно обиколки и така успяха да настроят своите автомобили за квалификацията днес от 20,00 часа. Сесията беше прекъсвана на няколко пъти с жълти знамена. Първо Ямамото загуби контрол над своя автомобил на завой номер едно. По-късно Михаел Шумахер също се завъртя на бордюрите, но продължи напред. В самия край на тренировката Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) предизивика последните жълти знамена, след като се завъртя на завоя Фера Дура.
toXic
на 21.10.2006 в 18:48:45 #17каруцарят Алонсо трябва да изяде бой тоя уикенд
Saso
на 21.10.2006 в 14:39:18 #16Аз пък не искам Пилето да я спечели така, че само АЛОНСОТО!!!!
Лайко Шаманов
на 21.10.2006 в 13:55:44 #15ами и аз искам, ама кими няма как да спечели, даже и да може представете си, кими пред шуми, алонсо извън точките супер естествено е да го пусне освен това не искам алонсо да спечели титлата и не знам дали испанеца ще дръпне макларън, макларън не се влияят от това, кой кара за тях, както каза един пич, те могат една година така, другата съвсем иначе :о) но БМВ ще са много здрави догодина и дай боже кими нааааааааай-после да стане шампион че вече ми писна
planina
на 21.10.2006 в 10:51:16 #14Малеее как лъже тояяяя
д мраз
на 21.10.2006 в 05:31:26 #13Евала на Баричело!Казал е че ще се бори за първото място.Всички това трябва да направят,като в нормално състезание през годината.
Saso
на 20.10.2006 в 22:55:41 #12Сега видях снимки от свободните тренировки... на колата на Фетел отзад на крилото имаше написано "THANKS MICHAEL"... BMW!!! Започвам да си мисля разни работи!!!
ivakoro
на 20.10.2006 в 19:42:33 #11Защо ли те има под всяка статия за Шумахер?Въпроса е риторичен.
ivakoro
на 20.10.2006 в 19:40:18 #10Браво на Тайсен и Хауг,само големите могат да признаят гения,слабите духом следят интернетфорумите само и само да си избият комплекса(авангерчо).
king_nothing
на 20.10.2006 в 19:20:04 #9Германските пилоти не искат да помогнат на Шумахер за титлата Германските пилоти във Формула 1 нямат никакво желание да помогнат на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер да спечели осмата си титла в състезанието за Гран при на Бразилия тази седмица. Нека си представим, че сме в Сао Паоло, 15,25 часа местно време. Алонсо е отпаднал от състезанието с повреда в двигателя, пише германският таблоид “Билд”. - Шумахер е втори, а пред него сензационно е брат му Ралф с Тойота. Остават само две обиколки. И двамата знаят - ако си сменят местата, големият Щумахер става шампион за осми път. Какво би направил в такъв случай Ралф? “Първо ще помисля за Тойота. Това е моят отбор. В такъв случай това за нас би означавало първа победа. Колкото и да пожелавам на Михаел да спечели титлата, в Тойота едва ли приемат нормално такава свръхдоза братска любов”, коментира той. “Билд” попита и останалите германски звезди във Формула 1 и изводът е: Никой не иска да помогне на Михаел за титлата! “На мен ми е абсолютно все едно кой ще стане шампион. Сигурно бих се радвал, ако Михаел успее. Но никога и за нищо на света не бих го пуснал доброволно да ме изпревари”, категоричен е супер-талантът Нико Розберг. “Ако Михаел ми даде 10 милиона евро, стане ми личен шофьор и навсякъде разказва, че аз съм най-добрият пилот на света, пак няма да му помогна”, заяви и пилотът на БМВ Ник Хайдфелд. “Аз лично предпочитам много повече една победа на Макларън- Мерцедес, отколкото да видя Михаел световен шампион за осми път. Но Михаел Шумахер и не иска никаква помощ”, заяви спортният директор на Макларън Норберт Хауг. На подобно мнение е и колегата му в БМВ Марио Тайсен. “От наша страна няма да има никакви подобни указания към пилотите. Освен това не смятам, че на един седем или осемкратен шампион му подхожда подарена победа. Но аз и без това съм сигурен, че Михаел ще спечели убедително”, сподели той.
king_nothing
на 20.10.2006 в 19:14:40 #8Как мислиш,дали Кими ще вземе като за последно победа за стрелите? Аз лично се надявам, но никак не вярвам за съжаление. До къде стигнахме,да гадаем дали ще имаме победа за сезона. Всички казват,че Алонсо ще дръпне отбора,но докато не говидя няма да повярвам. Само стрелите могат да бъдат супер едната година и гола вода през другата,напълно в стила им е.
king_nothing
на 20.10.2006 в 19:08:00 #7Значи нещо съм се объркал с времето. Как е там?
king_nothing
на 20.10.2006 в 18:54:02 #6Авангер къде си,та при теб е 4 и половина или 5 часа?
king_nothing
на 20.10.2006 в 18:36:00 #5Оф, опитвам се като за последно понееее малко да го приема като човек,но май съм нещо наивен,незнам.
king_nothing
на 20.10.2006 в 18:23:59 #4Абе човека явно с годините е поумнял неможе да му се отрече,дано не ме опровергане в неделя.
Saso
на 20.10.2006 в 17:01:12 #3Тези първите думи са най-важни, останалото е пълнеж!
jud
на 20.10.2006 в 16:56:04 #2Ще помним и това Сацко: Тревожа се повече за Ферари, не за Михаел Ники Лауда бивш пилот от Ф1, трикратен шампион, пред австрийското списание "Профил" Да изключваме чудо в последния старт в Бразилия би означавало, че не познаваме добре и не уважаваме Михаел Шумахер. Той самият даде достатъчно знаци, че се надява именно на това. Фактът, че остана спокоен след аварията в Япония, има две причини: първо, Шумахер гледа на това като реалист - подобно нещо може да се случи на всекиго (дори на Алонсо) по всяко време, и второ - за пилот, който се отказва, няма никакво значение дали си тръгва като седемкратен или осемкратен шампион. Рекордът на Фанджо е подобрен и това е, което има смисъл в исторически план. Още нещо - Шумахер в продължение на 10 години беше на върха. Много рядко се случва добър пилот да разполага с добра кола, примерът с добър пилот и лоша кола е много по-често срещан. Ферари даде на Шумахер време да развие отбора и той го стори. Запознах се отблизо с него през 1995. По това време бях стратегически съветник на шефа на Ферари Лука ди Монтедземоло. В началото на сезона разговарях с него и му казах, че трябва да привлече на всяка цена Шумахер, който тогава караше в Бенетон, във Ферари, преди другите да се усетят истински колко е добър. В края на годината Михаел стана за втори път шампион и Монтедземоло ми даде зелена светлина да водя преговори с личния му мениджър Вили Вебер. Той се дърпаше отначало, изтъквайки, че Ферари е в криза, което си беше истината. Аз обаче настоявах, като ги накарах да признаят, че победа с Ферари е нещо различно от победа с Бенетон. Във Ферари Шумахер може да стане световна звезда, да бъде герой за цяла Италия. Двамата се съгласиха и така през 1996 г. той дойде във Ферари. Михаел като типичен и прагматичен германски технократ направи истинска революция. Доведе със себе си Рос Браун като технически директор, южноафриканеца Рори Бърни като дизайнер и французинa Жан Тод като спортен директор. Германо-френско-британският екип прогони миризмата на спагети от Ферари. Постепенно бе създадена технически съвършената кола за съвършения пилот, който винаги е готов да поеме риск, за разлика от Алонсо например. Не съм съгласен категорично с твърденията, че Михаел не е спортсмен. Той е, но по свой начин. И друг път съм казвал, че ние, пилотите, не сме като другите хора. На нас ни е закодирано да се борим да завършим първи с цената на всичко. По мое време на пистата победите се взимаха с бруталност, която днес е немислима, тъй като камерите заснемат всеки сантиметър.
Saso
на 20.10.2006 в 16:34:00 #1- Казахте, че ще се откажете, когато не се чувствате достатъчно подготвен, така ли се чувствате сега? И вярно ли е, че сте бил на гроба на Айртон Сена вчера? - На първия въпрос ще отговоря, че знам, че няма да бъда достатъчно силен в бъдеще, за да имам нужната енергия. Нужна е и голяма мотивация и отдаденост - неща които съм показвал преди. На втория въпрос: не съм бил на това място, за което твърдите. Евалаа... винаги ще се помни този момент!!!