Пилотът на Макларън Люис Хамилтън е първият чернокож пилот във Формула 1. Много се шумя около неговото привличане в тима на "сребърните стрели". Ето какво сподели Хамилтън преди началото на сезона в интервю за Пабло Елизалде, Autosport.
Визитка
Люис Хамилтън е родeн на 7 януари 1985 година в Тювин (Великобритания).
Живее във Великобритания
Семеен статус - неженен
Физически данни:
ръст - 174 см
тежи - 64 кг
- Г-н Хамилтън, как вървят тестовете на Макларън?
- Засега всичко е нормално. Колата ни е доста бърза, но същото мога да кажа за болидите на Ферари. Ние обаче май сме по-бързи.
- Съгласен ли сте с мнението, че Ферари имат предимство?
- Това не е факт. На дадена писта те са по-бързи, на друга сме ние. Да, мога да кажа, че Ферари в Бахрейн показаха доста добра скорост, но не мога да се съглася, че имат предимство. По време на тестовете всеки кара с различно количество гориво, а това оказва влияние върху бързината на колата. Сигурен съм обаче, че Ферари и Макларън ще са сред основните фаворити, които ще се борят за титлата.
- Вие има с какво да се гордеете, защото излизате на голямата сцена, а по показатели към момента не отстъпвате на световния шампион Алонсо?
- Казах вече, че тестовете минаха добре и вече са адаптирах към отбора на Макларън. През изминалите три месеца свършихме доста работа, за да се подготвим добре за началото на шампионата. Смятам, че навъртях най-много обиколки по време на тестовете, но все пак тренировките не са състезания. Нека все пак да дочакаме до първия старт, с който започва нов етап в моята кариера.
- Колко уверен се чувствате в колата?
- Достатъчно. Определено колата е по-добра в сравнение с болида от миналата година, като същото важи и за двигателя. Кой какво е свършил ще си проличи най-добре по време на първото състезание. Не смятам, че отборите към този момент са разкрили картите си. Да, ние сме в добра форма, но все още имаме да свършим доста работа. Сигурен съм, че тимът ни ще се развива в хода на самия сезон.
- Колко време ще ви трябва, за да спечелите първото състезание?
- Не мога да кажа, ще видим. Пак ще повторя, че състезанията са доста по-различни от тестовете. Не мога да кажа сега какво очаквам от първия старт. Ще направя всичко, за да спечеля точки още в Мелбърн и ако успея, това ще бъде удивително.
- Какво очаквате от първия старт?
- Доста дълго чаках този момент. Тестовете продължиха шест седмици, като аз работих по три дни в колата. Вълнувам се преди първия старт и го чакам с нетърпение. Със сигурност ще запомня момента, в който ще застана на стартовата решетка.
- Сложно ли е да се готвиш за основен пилот във Формула 1?
- Не знам. Досега не съм бил тест-пилот, за да мога да усетя разликата. Работя добре с Педро де ла Роса и Фернандо Алонсо. Определено много неща уча от двамата, но ние следваме различни програми. Приспособявам се към колата и вече съм запознат с вариантите и стратегиите за провеждане на дадено състезание. Навлизам в тънкостите на Формула 1.
- Някакви изненади в тази посока?
- Удивен съм от това колко много хора са организирани в процеса по създаването на един състезателен автомобил. Колко много специалисти работят ден и нощ, за да разработват детайли за колите за двама пилоти. Надявам се с работата си на пистата да им се отблагодаря за труда, който са вложили.
- Какво още трябва да се подобри по колата?
- Новак съм и не мога да дам конкретен отговор в момента. Все още не съм участвал в едно състезание, за да изпитам вълнението и да ви отговоря конкретно - просто имам доста неща да уча още. Не смятам, че има предел, след който даден пилот можа да каже, че е научил всичко. Сигурно даже и Михаел Шумахер е взимал по нещо от всяко състезание, дори и в края на кариерата си. Всяко едно състезание те обогатява с нещо.
king_nothing
на 08.03.2007 в 21:26:29 #8Много се очава от него,британци скоро не са ставали световни шампиони,след Хил.А те като силна нация в този спорт просто немогат да преглътнат такава суша,дано да устои психически.
Valyo
на 07.03.2007 в 12:38:30 #7Апропо, някой разбра ли този кога иска точки - в първото или третото състезание?
Valyo
на 07.03.2007 в 12:36:57 #6До 18. март всичко е игра на нерви, дезинформация и чесане на езици. Тъй като всеки отбор тества по различна програма (различни аеродинамични пакети, различни гуми, различно количество гориво и т.н.), мисля, че е най-малкото несериозно по времената от тестовете да се правят изводи кой кого ще мачка през сезона. Пък и видяхме, че ФИА не иска да има "мачкане", а иска оспорвани и с неизвестен изход състезания, така че едва ли ще позволят нечия хегемония. Я някой спойлер ще се окаже извън регламента, я някоя маневра - неправилна, я отнемане на точки, я десет места назад в стартовата решетка... Знаете как стават тези работи.
kolio
на 07.03.2007 в 09:37:15 #5Форца Бъди сигурен че на Маса и КИМИ няма да им е лесно тази година. И макларън и Рено ще бъдат много силни.Ти между другото за Ферари ли си или просто си за тях заради Мишо.
Forza
на 06.03.2007 в 16:44:21 #4ОК - Тайван!!!!! Всъщност това няма значение - важното е какъв пилот е!!!
Valyo
на 06.03.2007 в 14:57:45 #3Топспорт, променете заглавието, моля, човекът ясно е казал, че очаква да вземе точки в БАХРЕЙН. Доколкото съм запознат с програмата, първият старт е на 18.март в Австралия, а Бахрейн е трети старт на 15.април.
Valyo
на 06.03.2007 в 14:53:34 #2Тайван или Тайланд? Разликата е малка - почти като между Венеция и Венецуела или Белгия и България.
Forza
на 06.03.2007 в 09:26:03 #1Ама, той бил роден в Тайланд, бееее!!!