Новият пилот на Макларън Люис Хамилтън коментира пред Motorsport Total преживяванията си по време на Гран при на Монако.

- Люис, невероятният рекорд продължава, защото отново сте на подиума. В Монако обаче имахте няколко доста критични ситуации...

- Да, на няколко пъти имаше сложни ситуации, но колата не ме подведе. Ние бяхме много бързи, а на това трасе е трудно да караш след друга кола. Опитах се да направя изпреварвания, но не успях. Следващият път може и да се получат.


- Фернандо кара известно време след бавен болид на Тойота, а след това вие агресивно атакувахте съперника. Защо?
- Имаше проблем с трафика в състезанието. В Монако пистата е тясна, Фернандо успя да затвори няколко пилота с обиколка, а аз просто чаках своя шанс. Мога да спечел, мога да загубя, на за мен е важно да балансирам по най-добрия начин между агресия и предпазливост.


- В третата част от надпреварата бяхте плътно зад Алонсо. Очаквахте ли негова грешка, от която да се възползвате?
- Разбира се. В този момент болидите ни бяха много бързи и щях да се реша на маневра, ако Фернандо бе сбъркал, но той не направи грешка. В Монако явно бяхме по-бързи от другите.


- Имаше ли момент в надпреварата, в който отпуснахте малко скоростта, защото борбата с Алонсо нямаше голям смисъл за вас като отбор?
- В Монако е много трудно да изпревариш някого. Всяка маневра за секунда може да се превърне в авария. За нас бе много важно и двата болида да финишират. Борих се до края и не съм се предавал, ако трябва да бъда откровен.


- Няколко думи за старта...
- Стартът за мен бе добър, а Фернандо имаше много по-добра траектория. Определено не смятах да правя глупости на старта, защото с Фернандо бяхме лидери и за нас бе много важно да запазим позициите си.


- Имахте ли увереността, че три бързи обиколки преди пит-стопа са достатъчни, за да имате нужното предимство?
- Надявах се. Имах гориво за още 5-6 обиколки, но от бокса ме извикаха по-рано и това ми попречи да имам още по-голямо предимство.


- Първият пит-стоп продължи дълго и доста хора си помислиха, че втори няма да има. Имаше ли проблеми в бокса?
- Не. Фелипе също бе в бокса по това време и за мен нямаше заплаха. Така запазих позицията си.


- Пресмятахте ли за себе си възможността за поява на пистата на кола за сигурност?
- Не. Това е работа на хората в бокса. Аз просто се бях съсредоточил в състезанието.


- На церемонията по награждаването дадохте своята купа на брат си Ник. Има ли в този жест някакъв скрит смисъл?
- Брат ми идва на всяко състезание и ми е приятно, че му доставям радост с успехите си.


- След състезанието в Монако за първи път изглеждахте разочарован, защото останахте втори?
- Нов съм във Формула 1. Това е първият ми сезон в надпреварата. Това, че финиширах втори в първото си Гран при на Монако, не може да е разочарование. Мога да се движа с темпото на Фернандо, но за момента трябва да се примиря с цифрата 2 на колата ми. Аз съм пилот №2 в тима на Макларън.


- Говорите за тактиката в тима и че сте готов да бъдете №2?
- Никой не ми е казал, че трябва да бъда сянка на Алонсо. Задачата пред нас двамата е трупаме точки пред тима на Ферари, а това е възможно, само когато правим дубъл. Можех да бъда доста по-агресивен след Фернандо, да го притискам и да чакам да сбърка, но това не е полезно за отбора. Вече казах - аз съм №2 в тима. Новак съм, първи сезон правя. Дебютирам добре и в първите пет състезания все се качвам на подиума. Надявам се всичко за мен през шампионата да се развива така успешно.