Когато Колин Колес (шеф на Спайкър) се появи за първи път в боксовете на Формула 1, много хора погледнаха на него като на клоун дилетант. Ситуацията към днешна дата е много променена. Колес наложи своя стил на работа, а най-характерната негова черта е, че има собствено мнение за нещата. Не се прилепва към друго мнение, а ясно изразява собствената си обоснована гледна точка.

Можем да кажем, че близка до тази позиция имаше и бившият шеф на Минарди Пол Стодарт, но той много се жалваше на пресата, когато чувстваше, че отборът му е прецакан, а и се занимаваше с политика. Колес лиши пресата от възможността да разсъждава около клиентските шасита и уверено следва плана, който си е начертал.
"Смятате ли, че това е лошо?, пита Колес и отговаря. - Винаги много точно формулирам своята позиция. Искам да гарантирам безопасно бъдеще на тима, защото ние сме с ограничен бюджет, а в същото време разработваме собствена кола. Не искам скандали и неприятности, загубих половин година, за да намеря решение на тази ситуация, но успях."

Трудно ще чуете от Колес горещи новини. Той не е груб, а възпитанието му граничи с досада. Отговаря максимално кратко и не дава шансове да се чете между думите му.
Интересна е ситуацията около Колес и това как той стана шеф на тима на Алекс Шнайдер. Ето и отговора му на този въпрос.

Колес винаги е близо до пилотите от екипа си- Г-н Колес, когато започвахте вашата кариера, казахте, че ролята ви е основно административна, а Тревор Карлин и Ейдриан Берджес ще решават спортните въпроси. След това обаче взехте нещата в свой ръце...
- Да (Мълчи, но гледа с интерес). Времена тогава бяха сложни, но трябваше да постигаме набелязаните цели една по една (още една пауза). В един момент Тревор реши, че няма да продължи, а ние не бяхме предвидили такава развръзка.

- Сега вие участвате ли активно в делата на Алекс Шнайдер?
- Не.

- А той все още има ли някакви интереси в автомобилния спорт?
- Не.

- Говореше за отбор във Формула 3?
- Не, ние двамата заедно не сме имали интереси към тази серия, пресата бърка. Аз се занимавах с Формула 3, но Алекс не е. 

- Много хора смятат, че абревиатурата TME - е Team Midland Euro...
- Това е така, но TME съществуваше и преди това. През 2005 година ние я кръстихме Team Midland Euro, като в този момент имахме поддръжка от Тойота, а тогава се коментираше, че съкращението е Toyota Motorsport Europe. Всъщност отговорът е географски и се крие в местоположението на тима - Technology Motorsport Echternach.

- Много хора смятат, че вие сте служител на Алекс Шнайдер...
- Не, никога не съм бил негов служител.

- Значи сега пренаписваме историята. Как се срещнахте?
- Той обичаше да гледа Формула 3. Вярно е, че ние сме семейни приятели и много сме си говорили за състезания. Веднъж дойде, посрещнахме го на летището и го отведохме в базата. Така започна всичко.

- Материални проблеми не сте имали и можете да издържите в трудни времена...
- Смятам, че Еди Джордан няма от какво да се оплаква, същото важи и за Алекс Шнайдер. Знаете, че винаги има алтернатива, винаги има "план А" и "план В".

- Налагаше ви се често да говорите с Шнайдер, преди да купи отбора от Еди Джордан?
- Няколко пъти. Това бе "план В". Колин Колес има тим от Формула 3 през 2004 година, а стоманеният магнат Алекс Шнайдер просто се чудел къде да инвестира средствата си. Така Колес става посредник в сделката Jordan-Midland. През същата година Колес пътува до Абу Даби и се връща от там с два основни спонсора. Не е важно, че в отбора влизат само 10 млн. долара от младата авикомпания Etihad и фирмата Aldar, която смята да строи технологичен парк, пристан за яхти и трасе за Формула 1 в Абу Даби. Сумата не е голяма, но с тези пари в отбора е привлечен Майк Гаскойн и е ремонтиран аеродинамическия полигон в Брекли.

"Не се къпем в пари, коментира Колес и видимо става по -разговорлив. - Ние сме малък тим и не се нуждаем от супер много пари, както е във водещите отбори. Нека да погледнем към автопроизводителите - те изпитват различни проблеми, нали. Формула 1 е жесток и много конкурентоспособен бизнес. Ние поставяме акцент на техниката, а за това е важна приемствеността в персонала. Да задържим сътрудниците не бе лесно, особено в края на историята с Джордан. Но успяхме и запазихме екипа, запазихме силата на отбора.

Знаехме, че ще има много трудности в работата ни и не сме очаквали, че още в първите си състезания ще почнем да печелим. Тогава казвахме, че сме реалисти, а някои се възмущаваха и се чудеха: "Как така не искате да печелите състезания?"
В този момент аз мислех, че ще ми трябва време, за да платя заплатите на персонала.
Мина време и сега в бокса на Спайкър атмосферата е съвсем друга. Неувереност в бъдещия ден в момента няма, въпреки че тимът все още е далеч от успехите на Джордан.

- Г-н Колес, смятате ли, че Формула 1 бе готова за вашето появяване?
- По-скоро, не, но е важно, че ние вече сме част от Формула 1.