Люис Хамилтън спечели Гран При на Германия на пистата „Нюрбургринг". Втори остана Фернандо Алонсо от Ферари, който преди две седмици триумфира във Великобритания.
На трето място завърши Марк Уебър от Ред Бул, а съотборникът му Себастиян Фетел финишира четвърти. Германецът водеше битка до последно с Фелипе Маса, която в крайна сметка успя да спечели, макар и индиректно.
Двамата спряха в бокса в последната обиколка и докато механиците на Ред Бул се справиха изключително бързо, то тези на Ферари се забавиха и на практика подариха четвъртото място на Фетел.
Хамилтън започна отлично от втора позиция и още на старта изпревари Уебър, като двамата водиха люта битка за първото място. Хамилтън успя да изпревари стартиралия първи Уебър още в самото начало.
Михаел Шумахер отново взе точки, като завърши осми. Пред него пък бе съотборникът му Нико Розберг.
Следващото състезание за Голямата награда на Унгария е само след седмица.
Класиране в Топ10:
1. Хамилтън - Макларън-Мерцедес 1:37:30,334 часа;
2. Алонсо - Ферари + 3.980;
3. Уебър - Ред Бул + 9.788;
4. Фетел - Ред Бул-Рено + 47.921;
5. Маса - Ферари + 52.252;
6. Сутил - Форс Индия-Мерцедес + 1:26.208;
7. Розберг - Мерцедес + 1 обиколка;
8. Шумахер - Мерцдес + 1 обиколка;
9. Кобаяши - Заубер-Ферари + 1 обиколка;
10. Петров - Рено + 1 обиколка;
Цялостното класиране в Грин При на Германия може да видите ТУК!
Генералното индивидуално и отборно класиране след днешния старт вижте ТУК!
resistor
на 28.07.2011 в 22:03:02 #28Прав си - нека поне тука да не става простотия и да се пълни с разни форумни капацитети като Науката и т.н.
Racing fan
на 28.07.2011 в 02:01:43 #27Ще напомня също, че Макларън спечелиха през '98 не само заради това,че Нюи напусна Уилямс и премина при тях,а и заради това,че Рено тогава също си тръгнаха. Съвсем друга щеше да е картинката,ако през '98 Рено бяха останали. В този спорт факторите са много по-комплексни,отколкото някой хора се опитват да ги изкарат. На финала ще препоръчам на хората,които заспиват,защото Формулата била скучна, гледайте други състезания,където болидите са еднакви,пилотските умения си личат и има изпреварване на всеки завой. Оставете нас, да си гледаме спокойно скучната за вас ФОРМУЛА 1.
Racing fan
на 28.07.2011 в 01:45:30 #26Според мен Алонсо,Хам и Фетел са на едно ниво. Добре е,че са в различни отбори,защото и аз обичам интригата. Някои твърдят,че Хам или Алонсо били най-добрите,но били със слаб болид. Защо не кажете тогава,че Сутил и Кобаяши са най-добрите? Постигат много повече от първите трима с умрялата си техника. Но когато стигнат и те до Топ отборите,тогава няма да струват нищо. Просто техниката ще им е подарила титлата. Това е българското мислене за съжаление. Затова в момента се оплюват Фетел и Шумахер. Видях коментари с упрек,че Рад Бул казали на Фетел да кара за 5-то място. Да това и на мен не ми харесва,но от гледна точка на зрител. За наше съжаление във всички спортове,когато натрупаш някаква преднина,след това започваш да я караш по полека и да си пазиш преднината. Винаги този,който гони,рискува повече,но не само да спечели,но и да изгуби. Питам,защо този който води комфортно,трябва да губи?
Racing fan
на 28.07.2011 в 01:28:41 #25Да си фен на някого,не означава да си затваряш очите. Много хора оплюват Шумахер,но той направи Формулата гледана през 1995-2000г. Винаги ще има хора,който да оплюват всичко,но без него щеше да има скучна доминация на Уилямс,а след това на Макларън. Не включвам 1994г,която бе белязана от смъртта на Сена.В тези години той 2 пъти беше шампион и два пъти се бореше за титлата до последното състезание. Това не означава,че като е бил велик в тези години,така ще е винаги. Просто годинките си казват своето. Затова Нико го тупа като брашнен чувал и му е време да спре.
Racing fan
на 28.07.2011 в 01:17:44 #24На Мартата ще кажа само,че викането и обидите показват единствено и само безсилие. Сбъркал си форума пич. Раздела футбол е на друго място. Относно състезанието, през цялото време бях убеден,че Фетел е с настройки за дъжд. Това не можа да се разбере,защото не заваля. Мисля,че поради тази причина той загуби квалификацията и болида не му вървеше в състезанието. Но би трябвало след състезанито да съобщят този проблем. Не казаха нищо такова,но в мен остава съмнението,че премъчават. Това ще си проличи в следващия старт.
Racing fan
на 28.07.2011 в 01:07:04 #23Здравейте. По технически причини,рядко имам възможност да пиша във форума. Първо искам да поздравя феновете на Хам и Макларън за победата. Много интересно състезание с много интрига до края. Наистина правилата тази година вляха живот във формулата. Много оредял е форума,макар сътезанията да са супер интересни. Освен типично българските коментари,да се оплюва наред всичко живо,друго не виждам. Сигурно ще да е заради това.
red bastion
на 27.07.2011 в 10:46:58 #2235. martta | 27.07.2011 01:15 Умри от рак,както и цялото ти семейство!! Какъв убитак трябва да си, за да напишеш нещо такова?
red bastion
на 26.07.2011 в 21:28:44 #2130. martta | 26.07.2011 20:09 я вземи пак да прегледаш отбора на Ред Бул с какъв двигател са карали още от 2007-ма. Това несвързано изречение какво общо има с написаното от мен??? 30. martta | 26.07.2011 20:09 А Нюй преминава в Ред Бул през февруари 2006-та,и започва да работи по колата за 2007-ма.През същата тази 2007 отбора е 7-ти в крайното класиране,при положение че започнаха от 0 през 2005-та.През 2008 се представиха още по-добре,с тоста постоянство. Е това е вече приказка на място.Първо Ред Бул не е започнал от нулата, както и почти никой от създадените през последните 20 години отбори. Нещо да си чувал за отбора на Ягуар??? Сезон 2006 още не е започнал и той и Ред Бул вече го отписали и се съсредоточили изцяло за 2007. Между другото класиранията на Ред Бул не са точно такива каквито ги пишеш, в действителност са: 2005 - 7 2006 - 7 2007 - 5 2008 - 7 Както виждаш допреди Фетел да отиде там тренда е само нагоре Като през 2008 е върхът - втория отбор на Ред БУл - Торо Росо с Фетел са пред тях. 30. martta | 26.07.2011 20:09 Ами как ще ми обясниш,че Миши е във Фекали от 96-та а чак в петия си сезон успява да пребори конкуренцията?? Обяснението е много просто. През през тези години Уилямс и Макларън доминираха с МНОГО над Ферари, а Ферари беше отбор който допреди Шумахер и Рос Браун да отидат там, години наред се радваха ако вземат по една победа на година. Фетел преминава в РБ през 2009, но това с нищо не променя написаното до тук. По отношение на победата на Фетел в Италия, признавам, че паметта ми е поизбледняла било е съзтезание с променливи условия като помня че Фетел водеше почти през цялото време. С изключение на Бътън всички останали фаворити завършват, така че цената на подобна победа е огромна. И още нещо, това че с всяка втора дума обиждаш, показва че си абсолютен комплексар.
resistor
на 26.07.2011 в 15:40:29 #20Определено докато Нюи беше в Уилямс а после в МакЛарън тези болиди имаха най-добрата аеродинамика. За съжаление обаче двигателя мерцедес тогава се чупеше много и Кими изпусна 2 титли (2003 и особено 2005) заради него...Все пак Хакинен беше шампион 98 и 99 с болид на Нюи.
red bastion
на 26.07.2011 в 11:33:32 #19Марта, взех че си направих си справка кога е отишъл Ейдриън Нюй в Ред Бул. Той напуска Макларън в края на 2005. Направи си ти справка какво представлява Ред Бул през сезоните 2006 и 2007, когато Фетел все още не е там, а Е.Н. им развива болида и какво се случва с Ред Бул през 2008. На мен друго ми е интересно. През периода 1997-2005 Нюй е в Макларън. През този период Шумахер става 5 (ПЕТ) пъти световен шампион. Най вероятно през този период Нюй явно нещо е бил "затъпял") и от Ред Бул точно от 2008 нататък са му дали криле "Аргументът" за успеха на Фетел с Торо Росо заради двигателите на Ферари е много забавен. Само дето пропускаш да споменеш, че Торо Росо и до ден днешен използват двигатели на Ферари, а след 2008 посоката им е само една - надолу. Ред Бул през 2006 и те бяха с двигатели на Ферари. Направи си справка какво им е било представянето. Това с Оливие Панис и Фисикела също е абсурден аргумент. Оливие Панис спечели в Монте Карло в абсолютно хаотично състезание на дъжд, в което отпаднаха почти всички фаворити - мисля че завършиха само 6 , 7 болида. С Фисикела първо не беше в Италия, второ това беше през 2009 година - сезона на големите промени, в които Макларън и Ферари бяха супер зле и това даде шанса на Бътън и Браун и трето почти спечелил не означава спечелил. Фетел спечели и състезанието и полпозишъна в Италия със средняшки болид в абсолютно нормално съзтезание в слънчево време и без отпадания на фаворити. Хубаво е и да си направиш справка и на колко години са били Панис, Фисикела и Фетел, когато постигат тези успехи. За Шумахер, Бенетон, Ферари, Мерцедес и Браун пак си писал един куп глупусти, но сега не ми занимава с "аргументите" ти. А относно това дето ти и няколко други капацитети пишете, видите ли колко било лесно да се кара болид от Ф1 ще ви кажа само едно: Намаляйте компютърните игри и вземете посетете поне едно състезание от Ф1 да усетите на живо за каква скорост става въпрос.
A*C*M
на 26.07.2011 в 10:41:43 #18Алонсо е много добър в изпреварванията,питайте Петров
oZZy
на 26.07.2011 в 10:36:32 #17абе аз не мога да разбера, как така, когато един пилот изпреварва за едни е супер, а за други е камикадзе. А и много трудно можете да ги сравнявате когато карат в различни болиди. Иначе за лафа, и аз мисля, че Алонсо и Хамилтън са най-добрите с класа над останалите, ама това няма как да се докаже докато не карат еднакъв болид примерно с Фетел или който друг го хвалите. Относно Шуми, представянето му в момента е меко казано жалко и се чудя защо седи и се излага. P.S. в момента нямам любимец във Ф1, ама такива като Фетел и Райконен който не могат да направят едно изпреварване няма как да ги подкрепям, просто са ми скучни, ако ще да станат 20 пъти шампиони.
A*C*M
на 26.07.2011 в 10:19:43 #16Марта ,съгласен съм с теб ,наистина седемте световни титли на Шуми са случайност ,ей така съвсем случайно ги взе Хора ,стегнете се малко и мислете преди да пишете глупости.Себастиян Фетел за десетина старта този сезон един път да остане четвърти и сте готови да го разчекнете.Има най-добрият болид ,вярно е но и това е и причината рядко да му се налага да изпреварва -просто си взима полпозишъна.От друга страна има поне две изпреварвания срещу Фелипе Маса този сезон -факт който съвсем случайно пропускате.С оглед на подреждането на пилотите пред него ,дали щеше да изпревари брозилеца или не нямаше голямо значение защото точковата му разлика си оставаше сериозна и според мен затова се задоволи да не го атакува.Относно Хамилтън -безспорно е супер талант и много бърз пилот ,но е и камикадзе
Varvarin
на 26.07.2011 в 09:54:07 #15Поне 15-ина (ако не ме лъже паметта) обиколки преди края от бокса казаха на Фетел, че няма никакъв проблем с болида му. Както е писал колегата под мен в духовит и много правилен стил, проблема май беше, че трябваше да изпревари Маса на пистата. Добре, че са механиците му, да изпреварят Маса извън пистата.
Didogun
на 26.07.2011 в 00:51:31 #1417. A*C*M | 25.07.2011 13:24 ако си гледал състезанието щеше да разбереш че имаше проблеми с болида ................................................ Правилна констатация. Проблемът с болида му беше, че не беше със секунда-секунда и половина на обиколка по-бърз от всички останали.
зелено-бяло
на 25.07.2011 в 20:36:36 #13Марта първо се аргументира страхотно! После извади страшни контрааргументи към опонентите! Това няма да го коментираме,но Марта,какво мислиш за новината ,че Алонсо е помахал с ръка за помощ от Макларън!!!!!!!!! При условие,че Хамилтън завърши първи,че Фетел си взима неговото......
borko
на 25.07.2011 в 14:37:44 #12Имам предчуствие,че гадната чернилка ще измъкне титлата под носа на Фетел.
A*C*M
на 25.07.2011 в 13:24:44 #11Харесвам пилоти,които могат да изпреварват,когато се налага,а не да карат зад Масичка цяло състезание.И понеже дори Крис Хорнър няма доверие във възможностите на Петел да изпреварва,му беше казано да внимава да не изхвърчи и да стане за смях.А на тази писта гледахме доста изпреварвания,но как да обясни тъпак като теб,че Фетел дори атака не можа да организира?!?! ---------------- Тъпак ,ако си гледал състезанието щеше да разбереш че имаше проблеми с болида ,а с оглед на класирането и петото място го устройваше и въпреки това завърши с помоща на механиците четвърти.И май си забравил как Фетел изправи косите на всички в МкЛ при титлата на Хам.
A*C*M
на 25.07.2011 в 13:16:12 #10Марта ,ти си далеч по малоумен, палячо.Фетел е над всички след него Алонсо и тогава Хамилтън.
oZZy
на 25.07.2011 в 09:36:00 #9martta, добре го нареди тъпанара отдолу, не че си прав за Бътън и Хакинен де ;) не разбирам, как така коментирате без да знаете правилата и защо гледате, когато смятате, че състезанията са нагласени