Люис Хамилтън спечели по драматичен начин Гран При на Китай. Състезателят на Макларън изпревари в 52-ата обиколка световният шампион Фетел, който водеше през по-голяма част от състезанието.
По този начин Хамилтън прекрати доминацията на германецът, който от началото на сезона имаше две поредни победи. На трето място финишира Уебър.
Състезанието бе изключително оспорвано и постоянно се случваха изпреварвания. Доста от състезателите имаха проблеми с меки гуми, като с напредване на обиколките състоянието им започна рязко да се се влошава.
Стартът не бе добър за Фетел като още от началото, след като на старта бе изпреварен Бътън и Хамилтън преди първия завой.
Нико Росберг можеше да хвърли исктинската бомба, след като няколко обиколки преди края имаше реален шанс да завърши на първо място. В крайна сметка обаче горивото му не достигна и той трябваше да намали темпото и финишира на 5-то място.
През по-голяма част от състезанието Фетел водеше, но пет обиколки преди края Хамилтън започна яростно да го атакува. Само една обиколка бе нужна на британеца, за да излезе на първа позиция.
Стратегията на пилота на Макларън с три спирания в бокса се оказа по-успешна от тази на състезателя на Ред Бул с два питстопа. По този начин Хамилтън се оказа с по-добри гуми от Фетел във финалните обиколки.
В същото време Марк Уебър изпревари Нико Росберг за 4-та позиция и подгони Бътън. Точно в началото на последната обиколка австралиецът изпревари и Бътън и се изкачи на 3-то място.
Класиране в Гран при на Китай:
1. Люис Хамилтън - Макларън
2. Себастиян Фетел - Ред Бул
3. Марк Уебър - Ред Бул
4. Дженсън Бътън - Макларън
5. Нико Росберг - Мерцедес
6. Фелипе Маса - Ферари
7. Фернандо Алонсо - Ферари
8. Михаел Шумахер - Мерцедес
9. Виталий Петров - Рено
10. Камуи Кобаяши - Заубер Ферари
Racing fan
на 20.04.2011 в 16:12:53 #22Относно защитата на позиция. Фетел ме изкефи максимално с брилянтните парирания на няколко атаки на Хам.Такова неще бях виждал преди това само от Шумахер с гуми интермедия на суха писта преди няколко години в Унгария.
Racing fan
на 20.04.2011 в 16:07:37 #21И според мен връщането му беше грешка. За Розберг не съжалявай,защото не му спускат заповеди от бокса.Може би даже е по-добре,че Шумахер му е съотборник,за да е винаги нащрек и да не се отпуска.
Racing fan
на 20.04.2011 в 16:03:54 #20Марта, разбирам омразата ти към Шуми,но всчки негови опоненти дума не споменавате за първата му половина от кариерата. Все говорите за непобедимото Ферари. Шуми стана шампион два пъти с Бенетън и ако не беше измисленото наказание за няколко старта, Хил нямаше и да си мисли за титлата през '94. За '95 да не говорим.Със шампионския Уилямс, Шумахер го направи смешен. За сезоните '96-2000,основната интрига във формулата отново се създаваше от Шумахер.Без него формулата щеше да е скучна доминация на Уилямс,а след това на Мак. Когато Ферари стана непобедимо,нещата станаха скучни.Макар като фен на Шумахер,да се радвах на неговите победи,най-силния болид в ръцете на световен шампион,предвещават скука.
mateo
на 19.04.2011 в 15:07:52 #19те рекордите в този спорт са интересна тема имаме си 1 рекорден , който дава своето рекордно отражение от шампинския Браун го разви рекордно до средняшки Мерц
а в Керпен е рекорден празник ако рекордния се класира(на високосна) пред някой си без 1 победа
Уебър/Фетел с 5-6 години в подобен болид и единия 2ра цигулка доста рекорди ще има, независимо дали те са най-дорите пилоти или не
Фетел има да доказва още , Хамчо ту в едната крайоност ту в другата Алонсо е постоянен но наполседък прави грешки, Розберг като че ли се плаши като стане дума за победи иначе е стабилен Уебър все нещо не му достига ..... та всеки 1 от тях има кво да предложи още за да стане машина .... разбира се и всеки 1 от тях може да реди рекори и без да е машина стига да има машина която да му реди рекорди
и после като 9кратен да кажем да почне да яде пердах от пилот с голямо бъдеще нито 1 победа родом от Северна Корея 
mateo
на 19.04.2011 в 14:42:45 #18хубаво състезание няма спор стратегиите изиграха ключовата роля тук и красива победа на Хамилтън отлично състезание и за Уебър , дълго стоя назад и изведнъж ако имаше още 1-2 обиколки и Фетел щеше да размине тези с по 2 стопа се вътриха много сериозно, а да не споменавам трагедиата Алонсо да е с 3-4сек на обиколка по-бавен от Фетел и Хам и да си джитка без да смени гуми
ясно е че "инвестицията" от допълнителен бокс се връща поне в 3ен размер, особено на места където гумите бързо заминават
Уебър даже не знам колко пита направи и с Хам са доказателстовто, че правилния избор на стратегия този сезон е от основно значение
Фераритата имаха своя шанс , но с това стоене на пистата , даже е изненада толкова предно класиране
Скудерията няма много време и трябва да вади конкурентноспособност отнякъде щото още 1-2 такива състезания и да се стягат за догодина
все още е въпросителна дали някой ще се простивопостави на Ред Бул, дали това ще е Мак дали Ферари или и 2та отбора
S L A V Y
на 18.04.2011 в 16:52:39 #17Страхотна стратегия на тима....страхотно състезание... Go McLaren Go ...!!!
The Iceman
на 18.04.2011 в 01:39:53 #1620. martta | 18.04.2011 00:52 Колега осъзнаваш ли ,че бръщолевиш абсолютни глупости ?
Фетел пише история ...и знаеш ли защо ми стана любимец след Кими ?!?!?! Защото ми напомня на Кими когато беше в Заубер с непремиримия си дух.С тези гуми направи няколко феноменални парирания на атаките на негъра и е едва на 23 години ,а се състезава като истиски ветеран
uq/everlast
на 17.04.2011 в 19:15:05 #15Напишете статия за 2рия кръг от Шампионата на Румания и България по спидоуей във Търговище Милен Манев ги разби.
Racing fan
на 17.04.2011 в 18:10:08 #14Така е. Съгласен съм. Но в момента Фетел е набрал страхотна инерция. Перспективите пред него са много добри.
Didogun
на 17.04.2011 в 15:42:45 #1314. Racing fan | 17.04.2011 15:06 Мисля,че рекордите на Шумахер не са недостижими,имайки в предвид възрастта на Фетел. ................................ Тая работа е почти невъзможна в днешно време. Скиваш кво става във всички професионални спортове на високо ниво. Шефове, централи и лиги постоянно променят правилата, Дори се стига до извънспортен гювеч, съдийски аванти за едни и тесли за други, само и само интригата винаги да е жива и оттам зрителския интерес да ги държи на върха по телевизионни и рекламни рейтинги. Постоянно се измислят нови и нови ТВ и виртуални шоута, реалитита и простотии за да се краде аудитория. Едно време кво беше - футбол и формула, толкоз. Като пуснаха НБА в българския ТВ ефир в началото на 90-те народа будуваше посред нощ да гледа баскет. Беше нещо ново. Сега дори Диема се отказаха да го излъчват щото малко хора му обръщат внимание. Всеки божи ден има футболна среща. То да ти писне от футбол. Навремето ако ти пуснат Сампдория - Лацио примерно си биеш гъза в тавана от кеф.
Racing fan
на 17.04.2011 в 15:13:08 #12Пропуснах да отбележа за гениалния стратег Браун. С точния момент на влизане в бокса,Розберг поведе колоната.
Racing fan
на 17.04.2011 в 15:10:53 #11Относно гумите,миналата година имаше едно единствено състезание с два пита.То беше едно от най-интересните. Решението за по-бързо деградиращи гуми е правилно.Интригата е по-голяма.Вече едно изпреварване на конкурент не означава нищо.Преди всяко едно такова,решаваше изхода от надпреварата.
Racing fan
на 17.04.2011 в 15:06:41 #10Ред Бул наистина са много напред,имайки в предвид,че отново караха без КЕРС или поне частично работещ. Като си решат този проблем,историята ще е друга. Но аз предпочитам така.Винаги е добре да има интрига. Другото,което ме хвърля в размисъл е,ще продължава ли Фетел да печели с такава лекота квалификации и състезания. Мисля,че рекордите на Шумахер не са недостижими,имайки в предвид възрастта на Фетел.
Didogun
на 17.04.2011 в 13:35:45 #912. VanDan | 17.04.2011 13:28 РедБул са много, много напред. ................................. Напълно вярно. Но не спечелиха днес. А Уебър накрая беше фурия щото беше единствен с меките гуми. При нормално развитие на квалификацията за него, това нямаше да е така. Всички в края щяха да са с еднакъв тип гуми.
Didogun
на 17.04.2011 в 13:25:12 #8Рейсинг, кофтито е, че във всеки конкретен миг един може да изпревари друг в зависимост от конкретното състояние на гумите си, а точно след 3 обиколки обратното и не можем да си направим извод кой е с генерално по-подготвения болид. Май квалификациите дават най-точна представа. Че е купон, купон е, ама аз такава зависимост от чепиците не помня да е имало.... и такива пикове в поведението на автомобилите от цялата колона.
Racing fan
на 17.04.2011 в 12:58:30 #7Не забравяй,че Фетел изпревари Хам,макар и след броени метри да влезе в бокса.
Varvarin
на 17.04.2011 в 12:55:16 #6Интересно състезание стана този път в Гума 1. Страхотен Хамилтън, за пореден път доказа кой е най-добрия пилот в момента. Ред Бул наистина имат най-добрия болид, но въпреки това силите са поизравнение с тези на Маковете. Страхотно състезание и за Марк.
Racing fan
на 17.04.2011 в 12:29:12 #5Честито на Хамилтън и феновете на Макларън! Хубаво е да има интрига и шампионата да е интересен докрая. Според мен Ред Бул са много напред. Това го доказа Уебър. Днес просто победи по-добрата стратегия. Уебър тръгна с твърдите гуми,не успя да прогресира много до първия бокс,влезе рано и на финала,когато всички бяха с твърди гуми,той бе с меките и попиля останалите. Огромно удоволствие достави прогреса на Мерцедес. С подбрената версия Розберг отново бе по-добър от Шумахер.Но и старото куче най-накрая показа зъби.Имах чувството,че беше забравил какво е изпреварване. Розберг обаче явно има проблем с намирането на правилната точка на спиране,откоето загуби позиции. Имах по-големи очаквания за Рено,но... С износени гуми,Фетел показа,че може да се защитава.Успя да вземе макс точки при създалата се ситуация.В миналото състезание Хам загуби много от допълнителния бокс.
Eric_Draven
на 17.04.2011 в 12:09:48 #4хо хо, ако това са слабите състезания на Ред Бул направо да им връчват титлите...
JUVEVER
на 17.04.2011 в 11:56:32 #3Хамилтън е невероятен. Тази година титлата трябва да е негова, но това не е най-важното. Стилът му на каране напомня на някой друг с жълта каска... явно е гледал доста касетки от Макларън Хоум Видеос ;) Прекрасно състезание, много по-интересно е с гумите, но и ДСР добавя за балансът. Сезонът се очертава интересен...