- Флавио, Рено Ф1 Тийм е двукратен шампион. Как ще коментирате тези две забележителни години?

- Наистина всичко беше фантастично. С Рено от края на стартовата решетка през 2001 г. успяхме да стигнем до „двоен дубъл" с Фернандо. Да го направим отново беше безпрецедентно. Миналата година беше уникална и с факта, че за първи път масова автомобилна марка спечели във Формула 1. Групировката Рено има дългосрочна стратегия в тези състезания. И доказа, че има един от най-великите отбори във формулата.

- Каква е тайната на успеха?

- Тя е изписана на болидите: Team spirit (отборен дух). Ние не сме тимът с най-големия бюджет и не плащаме най-големите заплати, не разчитаме на супер звезди. Ние работихме отборно от начало до край. При нас хората говорят открито и директно помежду си. Най-добрата илюстрация беше през лятото, когато имахме много проблеми. Но не се предадохме и аз съм много горд, че съм част от този отбор.

- От техническа гледна точка, запазихте ли вашата конкурентноспособност?

- Да и ние бяхме единствените. Ферари спря развитието си в края на 2005 г., Макларън работеше до края на сезона, но все пак направи компромиси. Всичко е ясно - бяхме първенци през 2005-а и сме отново шампиони този сезон. Трябва да отдадем заслуженото на Роб Уайт и екипа във Вири, който подготви качествено нов V8 двигател. Когато отборът имаше проблеми, те винаги работеха денонощно, но намираха правилното решение. Те свършиха невероятна работа, точно както и екипът в Енстоун.

- Отборът имаше много върхове и спадове през годината. Как се задържахте на челната позиция?

- Този сезон беше по-тежък от 2005 г. Трябваше да се борим с мощта на Ферари и Михаел Шумахер, който се състезаваше за последно и даваше абсолютно всичко от себе си. Ситуацията беше много стресова за всички. За нас беше чест да победим Ферари, когато те вече мислеха, че са спечелили. Но ние успяхме в последния момент да спечелим, което прави успеха още по-сладък.

- Отборът на Рено беше ли способен на корекции в разгара на битката?

- Да. Ние похарчихме по-малко от Ферари, но спечелихме. За щастие не само парите правят болидите във Формула 1 по-бързи. Ефикасността, иновациите, изобретателността и мениджмънта се оказаха по-важни от количеството долари, които си похарчил. Но получихме по-добра възвръщаемост на инвестициите от всеки друг тим.

- Говорите за отбора като цяло, но мислим, че трябва да отдадете внимание на пилотите?

- Фернандо беше като бойна машина, все едно летеше в стратосферата. Той направи един невероятен сезон, в който кара без грешки. Спечелихме заедно отново. Джанкарло направи още една стъпка напред. Той спечели повече точки от 2005 г., чувстваше се още по-комфортно в отбора и ще направи още една крачка през 2007-а. Хората отвън се колебаят за неговото представяне и го критикуват. Но вътре в отбора ние сме уверени, че той ще има напредък.

- Вие самият преживяхте неприятен момент, когато имаше съмнения, че имате рак?

- Така беше, но аз намерих вдъхновение в нашия отбор. Шефът на аеродинамиката на Рено Дино Росо се пребори с рака преди две години. Той ми беше пример със своя невероятен кураж. Този неприятен момент беше още едно препятствие в годината, изпълнена с проблеми. Така научих още нещо за нашия тим. Когато нещата отиват на зле, винаги намираме сили, дълбоко в себе си, за да контраатакуваме още по-силни и обединени.

- Вие казахте, че през 2007 г., че тимът се бори за победи. Това реалистично ли е, след като световният шампион напусна?

- Няма да бъдем същите без Фернандо догодина, но се надявам да сме в борбата за първите места. Алонсо беше анти-Шумахер, а ние разчитаме на Хейки Ковалайнен да бъде анти-Алонсо. Но пилотът е само един елемент от цялото. От челните три във Формула 1, ние сме единствените, които имат стабилна техническа структура и това ще ни донесе успех. Мениджмънтът е на ниво и имаме инвестициите, които са ни нужни, за да работим. И преди критикуваха нашите виждания и ще го правят пак, но знаем, че пътят, по който вървим е правилен.

- Накрая - какво е състоянието на Формула 1 в края на тази година?

- Тя е в много добро здраве. Отборите вземат дългосрочни решения и имаме правила, които намаляват разходите и увеличават шоуто. Най-важното е, че дадохме на публиката фантастичен спектакъл през 2006 година и обещаваме, че ще направим същото и през следващия сезон. Имаше невероятен интерес в края на шампионата и хората са настроени да очакват същото и през 2007 г. Имаме ново поколение пилоти, много промени в отборите - просто картите са размесени напълно. Това прави нещата непредвидими и вълнуващи, а точно от това се нуждае спортът.