Международната автомобилна федерация (ФИА) не смята, че е трябвало да накаже Кими Райконен за катастрофата му в началото на Гран при на Великобритания.

Състезанието бе спряно след удар на финландския пилот. Той излетя и при излизането обратно на трасето изгуби контрол върху колата си на правата Уелингтън. В спортните правила се посочва, че при напускане на пистата пилот може да се върне на нея, когато е безопасно и при условие, че няма да има предимство вследствие на станалото (точка 20.2).

Според информация на "Аутоспорт", ФИА е разгледала подробно станалото и е установено, че Кими не се е върнал по опасен начин на трасето. Той е излетял със скорост от 230 км/ч, след което е намалил преди да стъпи обратно на асфалта. Колата обаче е попаднала на неравност, преминавайки през тревата.

От федерацията приели, че Райконен нямаше да катастрофира, ако бе намалил много повече скоростта си. Те обаче сметнали, че всеки пилот на негово място щеше да постъпи по същия начин. Ударът на състезателя на Ферари бе със 160 км/ч с пик от 47G.

Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг пък коментира изявлението на Ники Лауда, в което трикратният световен шампион заяви, че е абсурдно да се спира състезание за повече от час, за да се поправи една мантинела. Австриецът бе категоричен, че шансът някой друг да се удари там, е минимален, а междувременно отегчените зрители щели да спрат телевизорите си.

"Ники ясно демонстрира, че не знае нищо за сигурността по пистите. Коментарите му не бяха от особена полза. Абсурдно е да се твърди, че шансът друг болид да се блъсне в бариерите е малък. Ако една кола го е сторила, то със сигурност и друга би могла. Припомнете си станалото с Фелипе Маса в Унгария през 2009 г. Би могло да се каже, че е малко вероятно друг пилот да бъде ударен в главата от пружина, но тогава нямаше да подобрим защитата на визьорите, както направихме след онзи инцидент", заяви Уайтинг.