Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел записа 8-ата си победа в 13-ия старт от началото на сезона във Формула 1. Фетел разби на пух и прах конкуренцията на легендарната писта „Монца" и триумфира с голяма преднина пред преследвачите си.
Въпреки, че преди състезателния уикенд очакванията бяха Ред Бул да не са на висота в Италия, Фетел показа отлична скорост и след успеха в квалификацията, надви всички и в състезанието.
Втори на „Монца" завърши Дженсън Бътън, който във втората част на състезанието успя да компенсира по страхотен начин колебливия си старт и загубата на позиции в първите обиколки. Бътън набра инерция и изпревари последователно Люис Хамилтън, Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо, за да финишира непосредствено след Фетел.
Добрата новина за местните тифози е третата позиция на Фернандо Алонсо. Испанецът записа феноменален старт, като поведе колоната след първия завой, въпреки че бе четвърти на стартовата решетка. Алонсо се задържа начело на колоната само 4-5 обиколки, след което бе изпреварен от Фетел.
Четвърти, на по-малко от секунда зад Алонсо остана Люис Хамилтън, който изкара по-голямата част от надпреварата в опити да изпревари Михаеш Шумахер. Именно германецът финишира на пета позиция, а Топ 10 допълниха още Фелипе Маса, Хайме Алгерсуари, Пол Ди Реста, Бруно Сена и Себастиан Буеми.
Разочарованието на деня бе вторият пилот на Ред Бул - Марк Уебър, който отпадна безславно още в началото, след като разби болида си в един от завоите.
mateo
на 21.09.2011 в 23:32:10 #46все пак не сме 2008 нито 2009 поредните досадни въпроси породени от нечия боза в главата не са ми интересни а Райконен да не забравяме, че е и Фин, това е достатъчно да му простиш много прегрешения
зелено-бяло
на 20.09.2011 в 20:07:44 #45Матейка,не се впрягай де.Това се нарича "обективност" към "сегашния" екип на Алонсо! Че ако Райко и Маса бяха съотборници....обективно Райко щеше да има 50 точки,даже не "обективно" ами "безспорно"! Алонсо 8-кратен,Фетел 7-кратен.... ЕДИН е МНОГОКРАТНИЯ!
mateo
на 20.09.2011 в 15:55:18 #44Нали го гледаме Алонсо - 2ра година кво прави. С Маса не бих го сравнявал щото Маса е даже по-зле и от Барикело ------------ ами аз проблем нямам с мнение от типа Алонсо нищо не прави във Ферари. нито пък мисля да противореча на мнение Алонсо нищо не е направил в цялатаси кариера или Алонсо е слаб и бавен пилот а сравнение между Кими и Маса има както и между Маса и Алонсо и Маса и Кими са бързи пилоти високо ги ценя.
Racing fan
на 17.09.2011 в 18:26:03 #43Кобаяши носи цялата вина,защото го блъсна отзад. ===================================================== Марта, Това е хита на сезона! Кобаяши бил ударил Хам отзад!!! Къде гледа това състезание,че аз явно съм гледал друго.
Racing fan
на 17.09.2011 в 18:21:18 #42Марта, пропуснах да ти кажа,че обиждането на опонента показва собственото ти безсилие. Харесва ми,когато освен обиди,другия няма какво да ми каже. Така превъзходството ми е очевидно.
Racing fan
на 17.09.2011 в 18:17:10 #41Истината е,че когато някой изпреварва Хамилтън,никога не съм виждал да ги блокира,а когато Хамилтън изпреварва,то всички без изключение го блокират ========================================================== Марта, по-голяма смешка от тази скоро не бях чувал. Малко са пилотите,които са наказвани за криволичене по пистата,а един от тях е Хам. Само ти не си видял защо са го наказали. Да не би да гледаш друга формула? Не ми се занимава да се ровя и да ти доказвам,защото при горното твърдение,само ще си загубя времето. Само мога да ти кажа,че още в първия си сезон,не помня в кой Европейски старт,след като затвори с обиколка една от Тойотите,така я засече,че цял свят скочи срещу него. Неговите изяви не са една и две. Задмина Шумахер по калташки номера само за един сезон. Може и да има качества на добър пилот,но начина му на пилотиране не е печеливш.
зелено-бяло
на 16.09.2011 в 21:10:11 #40Ей Марта,Racing Fen е дал един п р е в ъ з х о д е н линк! Хамчо изпреварва Шуми НА старфиналната права,където Мерцедес били по-бързи,според теб! Контраатаката е в завой,ОТ ВЪНШНАТА страна! А Хамилтън блъска по навик.(както Шуми халоса Култард в Белгия )Дано не му стане навик да изпреварва след като се "обадят Отгоре"!
mateo
на 14.09.2011 в 20:19:48 #39Рейсинг, хвалил съм го Шумито неведнъж, но може би обективността ми спрямо него през годините е оставило впечатление на антифен - обективно погледнато ако се коментират достиженията на Шуми всеки би изглеждал като негов антифен но пък патология съчетана с болните изблици не мисля, че е уместна, независимо за какво става дума а Райко що трябва да се противопоставя на Алонсо? не знам тифозите имат последната дума - те каквото показват не мисля да коментирам още по-малко съпоставям, както не бих съпоставил 50-те 60т които би имал Райко към тоя момент, ако се състезаваше като съотборник на Маса с неговите 80, съдейки от съвместното им пребиваване в 1 отбор пък дали Фетел ще стане 9кратен или Алонсо 8кратен кой знае, аз си гледам състезанията и се надявам да има тръпка
Racing fan
на 14.09.2011 в 00:45:00 #38mateo, Поздравления! Не съм очаквал,че някога ще кажеш добра дума за Шумахер.
Racing fan
на 14.09.2011 в 00:35:13 #37http://www.youtube.com/watch?v=p3AGhntqzjU Обърнете внимание на 13-тата обиколка
Racing fan
на 13.09.2011 в 23:59:13 #3636. martta | 12.09.2011 13:51 ...Хамилтън не го изпревари цяло състезание,защото Миши не направи грешка,а отгоре на това го блокираше при всеки опит на Хамилтън. =========================================================== И ти гледаш избирателно или си гледал друго състезание. Хамилтън изпревари Шумахер,но за пореден път показа,че след изпреварване,мисли че другия е умрял. Абсолютен тъпанар. Затова Дедо му го втъкна втори път. На Спа забрави за Кобаяши. И отпадането на Спа, и допускането на Шумахер да си върне позицията,говори че Хамчо е още много зелен и има още много хляб да яде.
Racing fan
на 13.09.2011 в 23:49:51 #3537. Varvarin | 12.09.2011 14:34 ...И все пак, много некоректно отбягваш момента, че когато му казаха да не променя повече от 1 път тракеторията си Шумахер беше издухан от Хамилтън. =========================================================== Как го изуха след като след 2 завоя Шуми му го втъкна изодзад? Шумахер изпревари Хамчо ДВА ПЪТИ в това състезание. Какъв коментар ще направиш сега? Защо никой не говори за контраатаката след първото минаване на Хам пред Шумахер? Или това е било в друго състезание.
Racing fan
на 13.09.2011 в 23:43:03 #34Видях много стойностни и обосновани коментари,но никъде не видях коментар за това защо Хам след като изпревари Шумахер,му позволи да си върне позицията. Нали беше по-бърз. Защо Шуми го резна втори път? За второ поредно състезание,когато Хам задмине някого,не си гледа в огедалата и мисли,че другия е на светлинни години зад него. Да,да,ама не. А Шумахер показа,че независимо с какъв болид е,се бори до дупка. Второто минаване на Шумахер пред Хамчо,беше най-върховния момент в състезанието. Просто Дедо го направи луд.
resistor
на 12.09.2011 в 22:20:34 #33Трионо - изчерпателен и красноречив както винаги!
зелено-бяло
на 12.09.2011 в 20:23:39 #3240. Triono | 12.09.2011 18:49 =========================== Това беше яко! Чудя се обаче,защо им беше на босовете да предупреждават Шумахер,че ЩЕЛИ да го накажат? Що не го наказаха направо? Това много ми прилича на : "Fernando is faster than you! Can you confirm to understand the mesagge? " Това обаче е невъзможно Фиа защитава Шумахер и пречи на Хамилтън....
Varvarin
на 12.09.2011 в 14:44:14 #31Нека да ти припомня също така, че за подобно нещо, Хамилтън беше наказан по-рано този сезон. А вчера рендето се оттърва само с предупреждения и то след като без малко не преби Хамилтън в тревата. Така че, спора е малко безсмислен. Дори нямаше да го водим, защото Хамилтън щеше да е изпреварил Дедо след 2-рия си опит. Но се е наложило Чарли Уайтинг да се обажда на Браун да предупреди Рендето. А наказанието къде е? Няма разбира се...
Varvarin
на 12.09.2011 в 14:34:55 #30Ветер доста си в голяма грешка, ако си мислиш че това е презастраховане. Това е сгрешена стратегия от Мак. Не съм сигурен дали Бътън беше с олекотен автомобил или просто се възползва и от стуацията, в която Хамилтън беше блокиран а Бътън е бил по-бърз в момента, но това няма толкова значение. Кое е сгрешено, ако знаеше малко повече за Ред Бул, щеше да знаеш, че имат автомобилът, който взема най-добре бързите завои. Хамилтън тръгва втори и идеята е да се бори с Ред Бул-а. Затова му трябва автомобил със скорост в завоите иначе Була ще го минава там като малка гара. А надявайки се на по-мощния двигател смятат, че това ще компенсира загубата на скорост на правите. Само че не си правят сметката, че колите им са зле последните стартове, преди да влязат в ритъм, това си пролича много грозно последнтие състезания и при двамата пилоти. Така че, никой не е предвидил, че болидите могат да бъдат изпреварени от други в началото и да не се стигне до борба с Ред Бул. Възможно е като стартиращ по-отзад пилот Бътън да е имал по-различна стратегия и настройка с оглед целите. Така че, може и 100 музея да си посетил, но мисленето ти нещо ми се струва алогично на моменти. Според теб, защо има правило за промени в траекторията на изпреварване? Много просто, защото, ако няма, изпреварване няма да може да стане. Ако ти искаш ти изпревариш някого, тръгвайки зад него, той винаги може да те блокира и/или изтика в тревата и да те прецака, или просто да се блъснете. Обясни ми също така, защо като не е бърз Хамилтън, завърши с най-бързите обиколки и беше на път да изяде Алонсо? И все пак, много некоректно отбягваш момента, че когато му казаха да не променя повече от 1 път тракеторията си Шумахер беше издухан от Хамилтън. В момента, проблема с този отбор е липсата на каквато и да било адекватност в стратегиите и изоставане в инженерен смисъл. Имат 2-ма страхотни пилоти и огромен ресурс + най-мощния двигател, а ги къса новак с рено.
waterwet
на 12.09.2011 в 11:28:51 #29Реното не е толкова мощно, но още от края на 70-те когато влизат във Ф1 почти винаги предлагат най-гъвкавия двигател и в момента е доста по-гъвкав от мерцедеса. Само турбинираните ТАГ-ове на порше и хондите са предлагали повече възможности за адаптация на болида от рендетата.
waterwet
на 12.09.2011 в 11:24:52 #28Varvarin, Това за чекията и мокрия пясък го запази за себе си. А относно Кюскача - така наричам Шумахер заради 92-а срещу Сена, Аделаида 94-а с/у Хил и 97-а серщу Вилньов, но това е друга тема. Ами точно това съм писал, че Бътън е олекотил болида си за да е по-бърз, с което го е направил по-труден за управление, т.е. по-нестабилен. Защо не го направи и Хамилтън, а се презастрахова големия пилот? Точно това имам предвид, че на параболика Хамилтън беше с най-добра траектория и най-висока скорост, но Монца не е само този завой.
Varvarin
на 12.09.2011 в 10:24:27 #27Колкото до отбора, Макларън са глупаци и винаги ще си останат такива макар и да са ми симпатични и на мен. Имат огромен ресурс имат най-добрия двигател, а се оставиха един новак отбор с най-калпавия двигател от топ отборите (рено) да ги прави криви сезон след сезон. Още в началото на годината и Хамилтън и Бътън казаха, че това не е шампионски болид и се оказаха прави.