Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел започна великолепно защитата на титлата си - с победа на пистата "Албърт Парк" в първото състезание за сезона в Мелбърн, Австралия.
Германецът завъртя 58-те обиколни за 1:29:30.259 часа и остави зад себе си Люис Хамилтън и Виталий Петров. Пилотът на Макларън завърши на 22.297 секунди от победителя. Руснакът, който се състезава за Лотус-Рено и определено изненада с представянето си днес, пък финишира на 30.560 секунди след Фетел.
Лошо започна сезонът за Мерцедес ГП, чиито пилоти не завършиха състезанието. В 23-ата обиколка Михаел Шумахер отпадна, след като получи повреда.
Малко по-късно пък съотборникът му Нико Розберг също приключи с участието си. Колата на германеца започна да пуши, след като Рибенс Барикело се вряза в него малко преди това на един десен завой. Бразилецът не бе пожален и наказанието му беше да мине през бокса. Розберг обаче трябваше да се прибере пеш.
За първи път се видя как действат новите правила и системи с използването на допълнителното крило, както и вече познатата KERS. Интересно е да се отбележи, че досега в историята на Ф1 на подиума не се е качвал руснак.
Фетел безпощаден в Мелбърн
Източник: БГНЕС
зелено-бяло
на 31.03.2011 в 12:57:33 #18red bastion ,съгласен съм с това което пишеш!Шуми винаги е бил страхотен на дъжд,с двигателите положението беше такова както го описваш. Виж waterwet дава за пример "срещу Сена ДАЛИ....." и спори че форда бил икономичен и това било много хубава възможност!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ами че те от Уилямс са се набутвали по онова време?!?!?Не ми се връзва нещо,но може да дадете други евентуални възможности.
waterwet
на 30.03.2011 в 23:40:46 #17http://www.youtube.com/watch?v=TuvL8dDQxnc Ето го Шумахер в момента, когато го намразиха мноооооооого фенове на моторните спортове след като им беше любимец!
waterwet
на 30.03.2011 в 23:34:52 #16red bastion, Шумахер е силен на дъжд срещу пилоти като Прост и Хакинен, които са известни с прецизно каране по идеалната крива. Какви философии за каране на дъжд развиваш, като до Сена никой не се усъвършенстваше за каране на дъжд. Срещу Сена дали има шанс на дъжд? Тези подробности за подвижния под ги развивай където си искаш, но нарушението на Бенетон се състоеше в това, че се променя геометрията, а това е забранено. При РБ е друга бира, там редбул заблуждаваше конкурентите с предното крило, а същността беше основата на болида. Същото се отнасяше и за двойния дифузьор на браун. Не правя сравнение на двигателите, просто споменавам икономичността на форда и възможността болида да е по-лек! ПП "За това сред феновете на Шумахер няма да срещнеш путьовци." Колко пъти си гледал Ф1 на живо и с колко фенове на Шумахер си разговарял? По-старите съфорумци знаят, че Шумахер съм го намразил от състезанието в Макао на Ф3000 през 1990 г. Ти чувал ли си за Шумахер тогава?
red bastion
на 30.03.2011 в 22:14:26 #15waterwet, съзнаваш ли какви глупости пишеш? Тия свободни съчинения по темата Ф1 освен в интернет на някой друг казвал си ги? Глупост 1: Подвижния под бил забранен. Подвижният под НИКОГА не е бил забраняван. Инжинерите в различните тимове при развитието на болидите винаги са една крачка пред регламента на ФИА. Такъв беше и случаят с така наречния подвижен под на Бенетон. През средата на сезона 1994 след като от Уилямс ореваха всичко тъй като не можеха да си обяснят как може по-малък и по-беден отбор от тях да ги побеждава , от ФИА решиха не да забранят двойния под, а да въведат някакви гранични размери за него. В едно от съзтезанията след това се установи че дървения под под болида на Шумахер е по-тънък от минимално допустимата дебелина и за това точките му от това съзтезаниебяха отнети. Истината е че в края на 1993 Бенетон са развили нововъведение, незабранено от НИКОЙ, което им даваше някои предимства . Интересното е че в течение на сезона и други тимове взаимстваха това от Бенетон. Същата работа ,както това което се случи през миналата година с РЕД БУЛ. От Макларън се опитваха да обяснят превъзходството им с всякакви възможни нарушения. Чисто и просто Ред БУл имат гениален конструктор и страхотни пилоти. Глупост 2: Двигателят на Форд беше толкова страхотен и невероятен, че Бенетон въпреки че през 1994 станаха шампиони с него, решиха да го сменят през 1995 с Рено - двигателят, който Уилямс използваше от няколко години и беше най-добрия до средата на 90-те. Глупост 3: Шумахер бил силен на дъжд, щото колата му била не знам каква си. Шумахер винаги е бил силен на дъжд без значение в какъв отбор е (Джордан, Бенетон, Ферари). Това са го признали всичките му съперници през годините. Като гледам какви работи пишете ти и марта ми става ясно че всякакви спорове на тема Ф1 с такива капацитети като вас са безсмислени. Пишете по форумите и тия неща дето ги пишете не ги казвайте на никой, защото ще ви се смеят мноооооооооооооооооого.
waterwet
на 29.03.2011 в 23:54:10 #14red bastion, в преоцеса на равностойно съзстезание всичко се решаваше от това кой ще влезне първи в бокса и от времената в обиколките непосредствено преди влизане и излизане за смяна на гуми. Точно тогава Шумахер правеше най-силните си обиколки и вкарваше целия си потенциал в една или две обиколки в които изтискваше болида, нещо което ГЛУПЕНДЕРЪТ Хил така и не научи. Бенетон бяха най-силни в съзтезания и на дъжд по две причини: дъждът изравняваше разликата между тях и Уилямс и второ ВИНАГИ в такива хаотични съзтезания Шумахер печелеше благодарение на тактиката на Браун и на пилотските си умения при каране на дъжд. ---------------------------------------------------- Престани да пишеш глупости. 1. Двигателят на Форд беше 8 цилиндров и даваше с около 8% по-нисък разход, освен това аеродинамоката и произлизащия от нея коеф. на челно съпротивление и измамата с подвижния под осигуряваха значително по-лек болид на Шумахер заради по-ниска консумация, която консумация достигаше до около 20% по-малко при започване на състезание на дъжд. 2. В Бенетона имаше неща, които бяха забранени впоследствие, като подвижния под.
waterwet
на 29.03.2011 в 23:45:15 #13martta, Не се впрягай, Шумофоните преписват всички успехи на Шумахер. Никой не отчита, поради фенщина, че цялото ноу-хау от аеродинамиката на бенетон беше дадено (да се чете дадено, а не продадено) и Форд продадоха инфото за осемцилиндровия зетек с 72 градусовия наклон на цилиндрите на Ферари. Защо веднага след отиването на Шумахер във ферари аеродинамичния пакет беше като Бенетон - вероятно е отливан на висък!
waterwet
на 29.03.2011 в 23:39:40 #12Der Fuhrer, това кой, кого блъска е ясно; 1.Шумахер блъска бетона, просто бетона не може да блъсне Шумахер и си чупи носача на предна дясна гума я дали би завършил преди Хил? 2. След това в типичен стил както в Макао от по-малките серии (щеше да убие буквално Хакинен) отсече завоя и се удари с Хил, после и с Вилньов.
red bastion
на 29.03.2011 в 20:11:35 #11martta, да твърдиш че Шумахер бил бавен а Рос Браун е измамник значи че си нямаш и хал хабер от Ф1. Още когато Браун и Шумахер печелеха срещу по-силния Уилямс често побеждаваха по-следния начин: в преоцеса на равностойно съзстезание всичко се решаваше от това кой ще влезне първи в бокса и от времената в обиколките непосредствено преди влизане и излизане за смяна на гуми. Точно тогава Шумахер правеше най-силните си обиколки и вкарваше целия си потенциал в една или две обиколки в които изтискваше болида, нещо което ГЛУПЕНДЕРЪТ Хил така и не научи. Бенетон бяха най-силни в съзтезания и на дъжд по две причини: дъждът изравняваше разликата между тях и Уилямс и второ ВИНАГИ в такива хаотични съзтезания Шумахер печелеше благодарение на тактиката на Браун и на пилотските си умения при каране на дъжд. Най-голямите излагации на Уилямс бяха точно тогава. Шумахер бил блъскач. Шумахер е невероятно агресивен пилот - ФАКТ. За това сред феновете на Шумахер няма да срещнеш путьовци. Виждам и Алонсо те дразни - друг агресивен пилот. Явно ти си падаш по ревльовци като Хакинен и неудачници като Хил и Култард.
Der Fuhrer
на 29.03.2011 в 12:36:31 #10martta - всеки път когато напишеш нещо за Ф1 се излагаш като кифладжия . Двете дисквалификации за Минаел са през 1994 г. Първата е на Британското Гран При ( чиста случайност е , че Хил също е британец ... както и шефовете на ФИА по това време ) , със странната мотивировка , че не е влязал веднага в бокса да изтърпи наказанието си . Тогава шумахер завършва 2-ри . Втората дисквалификация е за Гран при на Белгия когато след края на състезанието спечелено от Шумахер се установява , че дървената дъска на пода на кокпита е износена неравномерно , и на места е по-тънка от допустимото ( не цялата дъска ) . Въпреки протестите на тима , че това е в следствие на завъртането на Михаел върху един от бордюрите . Шумахер получава и наказание да не кара в 2 от оставащите 5 състезания до края на сезона . В последното състезание се случва и сблъсъка между двамата . Кой кого блъска се вижда тук - http://vbox7.com/play:7a2e5fed Мога само да кажа , че по време на удара Шумахер се движи по идеалната крива и е пилота който има право да избира траекторията си на движение . Съвсем отделно , Хил винаги е казвал че това е състезателен инцидент и грешката е негова .
red bastion
на 28.03.2011 в 19:55:15 #9waterwet, това с бюджета на Ферари дето скочил с 23 пъти няма нужда мисля да ти обяснявам колко хумористично изказване е. Ферари ВИНАГИ са били един от най-богатите ако не и най-богатия отбор във Ф1 по една много проста причина - държавното участие във ФИАТ. Тоест италианските данъкоплатци плащат за това Ферари да са сила във Ф1. Това го има и други държави в Европа (Франция - Рено, Пежо), но никъде не в такава степен както в Италия. Бюджета на Ферари наистина е по-голям от другите отбори, но това донякъде се дължи на това, че Ферари разработва сам най-скъпата част от болида - двигателя . Те и до ден днешен са най-богатия отбор, но сам виждаш какво остана от тяхната доминация. А това че Шумахер за две години направи Бенетон а след това и Ферари равностойни на по-силни отбори от тях като Уилямс и Макларън по-късно е безпорно. За инцидента в Австралия през 1994 си е виновен глупендера Хил. 99 от 100 пилота биха постъпили по съшия начин както Шумахер. За 1995 доминацията на Шумахер беше безпорна - стана шампион няколко кръга преди края. Така наречения номер с пода беше в едно състезание и на Бенетон му бяха отнети точките от него.
зелено-бяло
на 28.03.2011 в 12:36:48 #8Шумахер нямаше късмет в неделя,рано е да се каже какъв потенциал има за извличане тази година от Мерцедеса Ще видим А че Шумахер е постигнал много във Ф 1 (даже НАЙ-МНОГО ) е безспорно.Постигнатото от него е факт,не е "едва ли" , "почти" , "за малко" или "ако не беше".
waterwet
на 28.03.2011 в 09:49:04 #7red bastion, Ферари преди Шумахер да отиде там и как от един средняшки отбор, който на година печелеше по 1 победа и всяко второ състезание не завършваха, за две години ги превърна в отбор, който се бори за титли. ----------------------------------------------- И след като Шумахер отиде във Ферари от ФИАТ спряха участието на Ланча Делта Интеграле във ВРЦ, замръзиха серийте на ферари и..... бюджета на Ферари Ф1 скочи около 23 пъти. А Ферари от началото на 90-те (по време на големия Уилямс) беше с 12 цилиндрив двг. и беше с висок разход, което не позволяваше да се кара на макс. А дати напомням ли как точно Шумахер "спря" доминацията на Уилямс - в Аделаида и повечето състезания от 95-а с номерата на аеродинамичните злоупотреби с пода, въздуховодите
mateo
на 27.03.2011 в 20:21:51 #6всеки има право на мнение разбира се "излагация" може да се нарече и пилот който едва не победи болиди с 1сек на места почти 2сек по-бързи миналата г одина. кола която реално може да го прати 5-6 той загуби титлата ... само заради .... хм договор .. ъъ такова Бърни ... ъъ такова объркана тактика/парадоксално объркване дължащо се на човек с коефициент на интелигентност около 150/ разбира се избрания за пилот на годината миналия сезон е излагация ..... направо идилия излага се момчето, кой колкото може , те в Аутоспорт и ББС не разбират ... а и тим-шефовете не пропуснаха да изложат Фернандо та го определиха за пилота на годината а да не пропусна Еди Джордан , органически ориентиран против Алонсо спомена за някои гениални прояви на пилота в края на минлаия сезон .... а аз си гледам състезанията 2 пъти месечно , разнообразявам се за 2 часа, в релаксиращ неделен ден/стига да не е много рано/ точно по тая причина определям пилоти като Фетел Розберг Кубица, Хамчо ако и тая година задържи добро ниво ще го призная ... та когато има пилоти с качества е неизбежно да не се забележат и да не дадат отражение ... и разбира се винаги е имало някой обективно погледнато най-добър признат или обичан .. , понякой път и съвкупност от всичките
red bastion
на 27.03.2011 в 20:12:02 #5Абе Марта как не ти омръзна да пишеш глупости за Шумахер бе комплексар нещастен. Пишеш Прост и Менсъл станали световни шампиони на неговите години. Да ама в КАКЪВ отбор. Уилямс допреди Шумахер да им разруши доминацията през 1994 печелеха 90% от състезанията. Прост се върна във Ф1 само и единствено защото по линия на Рено си уреди място в непобедимия Уилямс. Дори и великия Сена се натискаше за там. Разликата между сегашния Мерцедес и Уилямс от онова време е огромна. Хубаво е като плюеш по Шумахер и Ферари да си припомниш какво представляваше Ферари преди Шумахер да отиде там и как от един средняшки отбор, който на година печелеше по 1 победа и всяко второ състезание не завършваха, за две години ги превърна в отбор, който се бори за титли.
mateo
на 27.03.2011 в 19:45:32 #4тоя Нюи бе ! сезона започна и тепърва интересни състезания предстоят надявам се. Фетел както винаги съм признавал е отличен пилот а е на ... 23 честита му .... поредна година в борба за титла Мак са най-близо до Ред Бул , а Ферари имат да извличат още много потенциал от болида, плюс надявам се силното присъствие на Фрай да окаже своето влияние в комбинация с останалите от силната бригада в оперативния екип на Скудерията Алонсо обърка първия завой, но след това направи силно каране. това ме кефи да гледам , борба , в Малайзия картинката може да е различна, доказаните имена наети в Маранело трябва да свършат своята работа, на пистата има само 1 несвършена от пилота считан за най-добрия към момента - стартовете
sasik
на 27.03.2011 в 13:19:14 #3Както казаха от Макларън, РедБул с производители на напитки.....а сега де, вие като сте майстори ;)
fantasy
на 27.03.2011 в 11:13:23 #2Не очаквах Фетел да има такова превъзходство,но явно разполага с феноменален болид.Доволен съм и на представянето на моите хора от МакЛарън.Все пак трябва още от сега да се мисли как Дженсън и особено Люис да противодействат на Фетел, за да не отиде много напред.Мисля ключово е представянето в квалификацията,Фетел колкото много полпозишъни взима,толкова и след това в състезанието немогат да го стигнат.
A*C*M
на 27.03.2011 в 11:04:53 #1Уникален болид с уникален пилот