- Фернандо, какво може да се случи на пистата „Силвърстоун"?
- Скоро чух за възможността за стачка. Не съм разговарял с колега от пилотите, но съм съгласен с това, че трябва да се предприемат мерки. Въпросът е сериозен и не веднъж сме обсъждали с колегите каква трябва да е цената на суперлиценза. Пилотите трябва да се обединят около една позиция. Всички ние сме съгласни с това, че да се повиши цената с около 500-600% е несправедливо. Не знам какви решения ще бъдат взети, но ако се стигне до стачка, аз я подкрепям. Защо не?
- Под каква форма ще протестирате?
- Нямам представа. Вече казах, че не съм чул коментари от колегите пилоти и това е причината в момента да не мога да бъда конкретен. На срещата на асоциацията на пилотите ще се внесе повече яснота.
- От асоциацията на пилотите написахте писмо до ФИА?
- Да, ние два или три пъти изпращахме писма, но не получихме положителен отговор. Това е причина за момента да нямаме постигната договорка по случая. Ще видим какво ще стане.
- Колко струва суперлиценза?
- Излиза вече над 200 000 евро, но, както знаете, сумата зависи от точките, които имаш. Май през следващата година ще спестя пари. (Усмихва се). Определено не съм готов да плащам огромна сума...
- Каква може да е формата ви на протест? Отказ от участие в парада на пилотите? В една от сесиите? Или отказ от участие в състезанието?
- Не знам. Въпросът е сложен и зависи от договора на всеки пилот с отбора. Нещата са различни за всеки и е нужно да се намери обединителната линия, която да се изведе на преден план. Нужно е внимателно да се анализира ситуацията и да се вземе решение.
- Много от пилотите са недоволни от факта, че въпросът за цената на суперлиценза изобщо не е обсъждана с тях...
- Да, това е една от причините. Ние задаваме и въпросът къде отиват тези пари? Стойността на лиценза значително се увеличи и е интересно къде отива разликата в сравнение с предишните години? Ако става въпрос, че тези пари отиват за допълнителни мерки за обезпечение на безопасността или модернизация на пистите, ние ще сме радостни да заплатим сумите, но отговор нямаме.
- Сумите се увеличиха, но все пак, вие пилотите, изкарвате около 15 милиона евро на година...
- Ако трябваше да платя такава сума преди 3 или 4 години, когато заплатата ми не бе голяма, щеше да ми е трудно. Провървя ми, че постигнах успехи в последните години, но съм уверен, че има пилоти, за които ставката е голяма.
- Знаете ли мнението на пилотите, които не членуват в асоциацията?
- Смятам, че са на същото мнение. Педро де ла Роса е говорил с тях и до колкото знам, те също не са съгласни. Увеличението на лиценза касае всички, а всички смятаме, че то бе доста радикално.
- Важно е да получите единодушната подкрепа на пилотите?
- Да, така е. Ако не сме единни, няма да постигнем очаквания ефект.
- Дали ФИА ще се вслуша в мнението на пилотите? Май не възприемат на сериозно вашите проблеми...
- ФИА ни чува, когато говорим за безопасността, но когато става въпрос за регламента, за правилата, които не винаги са справедливи, не ни чуват и не ни питат.
- Какво очаквате от Гран при на Франция?
- Ще видим. В последните състезания колата ни се разви. В Турция прогресът ни бе очевиден, а в Канада се борихме в групата на лидерите. Надявам се и сега, във Франция, нещата да се получат. Ако успеем в квалификацията да влезем в петицата, при определено развитие на състезанието може да стигнем до подиум. Ще караме на домашната писта и ще е хубаво да зарадваме феновете си с добър резултат.
Фернандо Алонсо: Стачка! Защо не?
20.06.2008 17:59:28
Източник: Ройтерс
Фернандо Алонсо е готов да стачкува в знак на протест срещу увеличението на цената на лицензите на пилотите