Една от основните причини за провала на Ферари на Гран при на Монако бе разкрита.

Скудерията и Себастиан Фетел успяха да откраднат една победа от екипа на Мерцедес през тази година и той най-вече заради способността да пазят гумите в едно наистина горещо състезание, като това в Малайзия.

И докато това може да донесе предимство в даден момент, то може да се превърне и в недостатък. И този недостатък е ясно видим при Кими Райконен, който трудно успява да загрее гумите до работна температура в една обиколка. Нещо, което играе негативна роля в квалификациите.

Сериозно обновения пакет на Скудерията, представен в Испания трябваше да реши този проблем, но тук се видя друга позната слабост на Ферари. Ваденето на много елементи едновременно прави трудно за разпознаване, кои от тях работят и кои не съвсем.

За всички в отбора вече е ясно, че пилотите на тима страдат от невъзможността да бъдат загрети гумите за кратко време. И то най-вече предните, което води до нестабилност на предната ос. Това се вижда най-вече при Райконен, който не може да използва пълния потенциал на колата си в квалификациите. Освен това води и до опасност да бъдеш атакуван и изпреварен след рестарт при кола за сигурност на пистата.