Пилотът на Ферари Фелипе Маса от Бразилия (на малката снимка, на преден план) спечели Голямата награда на Бахрейн, трети старт от надпреварата във Формула 1 за сезона.
Маса, който стартира от първа позиция, поведе още от самото начало на състезанието и не позволи да бъде изпреварен. Бразилецът завъртя 57-те обиколки на пистата "Сахир" в Манама за 1:35.485 часа.
Втори остана, стартиралият от втора позиция Люис Хамилтън, като британският пилот на Макларън стана първия състезател в историята на Формула 1, който в дебютния си сезон има три подиума от първите три състезания.
В тройката влезе и другия пилот на Ферари Кими Райконен.
Състезанието бе провал за двукратния световен шампион Фернандо Алонсо. Пилотът на Макларън завърши едва пети, като бе изпреварен и от пилота на БМВ Ник Хайдфлед.
Състезанието започна отлично за Маса, който още на старта взе преднина на Хамилтън, докато Алонсо и Райконен поведоха борба за третото място. Още на първия завой пилотите на Торо Росо Скот Спийд и на Хонда Дженсън Бънтън се сблъскаха, което наложи излизането на кола за сигурност.
След подновяването на състезанието Маса започна да трупа аванс на Хамилтън, докато Алонсо и Райконен продължиха битката за третото място. Финландецът успя да изпревари двукратният световен шампион във 22-ата обиколка. Десет обиколки по-късно и пилотът на БМВ Ник Хайдфелд направи и най-атрактивното изпълнение в състезанието, изпреварвайки майсторски Алонсо.
"Не мога да не бъда доволен от представянето си. Това бе фантастично състезание за мен. Сега ще имам четири седмици до следващото състезание, за да се нарадвам на успеха.
Благорадя на целия отбор, който свърши перфектно работата си. Сега трябва да сме още по-концентрирани, защото тимът на Макларън е много близо до нас", заяви след състезанието Фелипе Маса.
След първите три старта от надпреварата лидери при пилотите с по 22 точки са Алонсо, Райконен и Хамилтън. При конструктурите Макларън е начело с 44 точки, пред Ферари 39, БМВ 18 и други.
Класиране в старта от Формула 1 за Голямата награда на Бахрейн
1. Ф.Маса (Ферари) - 1:35.485 часа
2. Л. Хамилтън (Макларън) - +0:02.300
3. К. Райконен (Ферари) - +0:10.800
4. Н. Хайдфелд (БМВ) - +0:13.800
5. Ф. Алонсо (Макларън) - +0:14.400
6. Р. Кубица (БМВ) - +0:45.500
7. Я.Трули (Тойота) - +0:81.700
8. Дж. Физикела (Рено) - +0:81.300
9. Х. Ковалайнен (Рено) - +0:89.400
10. Н. Розберг (Уилямс) - +0:89.900
11. Ал. Вурц (Уилямс) - +1 обик.
12. Р. Шумахер (Тойота) - +1 обик.
13. Р. Барикело (Хонда) - +1 обик.
14. Кр. Алберс (Спайкър) - +2 обик.
15. А. Сутил (спайкър) - +4 обик.
16. А. Дейвидсън (Супер Агури) - +6 обик.
17. М. Уебър (Ред Бул) - не завършил
18. Д. Култард (Ред Бул) - не завършил
19. Т. Сато (Супер Агури) - не завършил
20. В. Лиюци (Торо Росо) - не завършил
21. Дж. Бътън (Хонда) - не завършил
22. С. Спийд (Торо Росо) - не завършил
mateo
на 11.05.2007 в 20:33:31 #420CaizerSozi, ами той кроската такива ги ръси, че ми е чудно вярва ли си сам. интересно ми е докъде ще я докара в твърденията си
а пък иначе в събота и неделя нека победи по-добрия и дано Алонсо зарадва публиката 
mateo
на 11.05.2007 в 20:24:32 #419Tohn И аз ще повторя . 10 обиколки преди края Менсъл сменя гуми и е около 5 сек. зад Михаел . казвам около защото това което казва коментатора меже да се тълкува като 4-5 или 4.5 . Ня следващата обиколка Михаел дава най-добро време 1:58.416 . 6 обиколки преди края аванса на Михаел е 3,5 сек. пак според коментатора . На следващата Менсъл получи повреда .Най-бързата обиколка пак е на Михаел - 1:53.791 . Време дадено в оставащите 5 обиколки ------------------------------- нещо да ми отговориш за ВТОРАТА смяна на Шуми? нали не беше влизал 2ри път? нещо си замълча..... ето ти тук ретроспекция на състезанието да видим дали Шуми не влиза 2ри път в пита и да видим как се развива състезанието в края: On lap 30 Schumacher went off at Stavelot and decided to stop immediately. The Williams team did not react and lost out and when everyone was on slicks, Schumacher was ahead with Mansell second, Patrese third and Brundle ahead of Hakkinen and Senna. Mansell closed quickly on Schumacher but then his Williams broke an exhaust and he began to drop back http://www.grandprix.com/gpe/rr528.html или това, което аз ти написах в по-предишен пост. Менсъл го застигаше с по 1сек. на обиколка преди да му се развали двигателя. вече какво се е слуило след повредата на британеца не е от никакво значение за изхода на състезанието
mateo
на 11.05.2007 в 20:10:37 #418Tohn ситуацията е тази , но няма контакт между тях . Сена просто се завъртя --------------------- не е вярно това. не знам какво си гледал, но Сена имаше контакт с изоставащ автомобил и това беше приината за завъртането и на 2мата
mateo
на 11.05.2007 в 20:09:33 #417CrossFire за кой се прави този двигател в момента/ В МОМЕНТА BMW V12 LMR Е ОЩЕ В ПРОИЗВОДСТВО/ -------------------------- аа кроска това ти ще кажеш. ти си наясно с бъдещето и с енциклопедийте
mateo
на 11.05.2007 в 20:05:15 #416CrossFire Още повече че този двигател не е направен за макларън Ф1, той е съществувал и преди това, просто малко го променят за макларън-а, автомобилите са около 7 ---------------------------- аз ти поствам какво са писали хората от БМВ ти пак. повтарям ти, няма такъв двигател поставен под капак на БМВ. тези които са, не са толкова мощни като на Макларъна. освен това ако си мислиш, е 1 ДВГ дава 1 и същи характеристики във всяко шаси жестоко се лъжеш и айде ми намери кои са БМВ-тата с двигател като на Макларън като толкова твърдиш това? колкото и да търсиш няма да намериш, защото няма такова БМВ.....
mateo
на 11.05.2007 в 20:01:16 #415CrossFire как точно си представяме че БМВ ще направят такъв изключителен двигател и няма да го сложат в никоя тяхна кола??? ------------------------------- ами кроска те хората са го написали не ти го казвам аз. пак ще се наложи да ти поствам статията, където ясно се отбелязва, че двигателя направен в завода на БМВ е специялно за Макларън Ф1. BMW's highest performance V-12 was made for the McLaren F1 sports car. http://www.bmwworld.com/engines/12cyl.htm втората половина от статията.
CrossFire
на 11.05.2007 в 12:58:41 #414Ц ц ц, заради мен дисплеите, а заради CaizerSozi вече започнаха да трият архивите със състезанията на Шумахер на дъжд
докато се извъртят нещата така че Шумахер да има само отпадания и катастрофи на дъжд, както е според г-н Капацитет
Както и БМВ в момента си търсят ново име за системата против буксуване, защото бяха разконспирирани от CaizerSozi
Двигателя е използван от БМВ както същия - като във макларън Ф1, така и няколко други версии, две от които надвишаващи по мощност този на Ф1, другите са малко по-слаби, но това няма значение, по-принцип матео се изцепи че този двигател бил специално за макларън ф1, и нямало шаси на БМВ с такъв, което не е вярно.
Гран при на испания е все по-близо, пожелавам си хубава победа за Ферари, и първо състезание в което малкото ромче с рядката ограда няма да е на подиума 
CrossFire
на 11.05.2007 в 01:36:54 #413Опа, в бързината съм объркал буквичките, BMW V12 S70 е двигателя, това което съм написал е автомобил на БМВ от льо ман, задвижван от същия двигател, моя грешка.
CrossFire
на 10.05.2007 в 20:23:58 #412Абе ти на тъп ли се правиш??? предполагам че си тъп, ама явно искаш и да засилиш впечатленията за това, как точно си представяме че БМВ ще направят такъв изключителен двигател и няма да го сложат в никоя тяхна кола??? Още повече че този двигател не е направен за макларън Ф1, той е съществувал и преди това, просто малко го променят за макларън-а, автомобилите са около 7, всичките на БМВ и всичките задвижвани от BMW V12 LMR, значи явно според теб БМВ са прости и решават с лека ръка да подминат произведение като това, тогава умник такъв, отговори ми на следния въпрос, за кой се прави този двигател в момента/ В МОМЕНТА BMW V12 LMR Е ОЩЕ В ПРОИЗВОДСТВО/ а макларън Ф1 не се произвежда от 9 години, та ти ще ни светнеш за кой се прави
Държа да отбележа че не съм фен на БМВ, просто казвам че са по-добри от ауди, и по-назад от мерцедес, единствената марка на която съм фен и имам над 15 книги за нея е Ферари, това за мен е съвършенната кола.
mateo
на 10.05.2007 в 19:31:13 #411Tohn Доста тъжен факт за останалите пилоти бих казал . -------------------- Tohn, няма по-тъжен факт от този любителите на Ф1 да нямат желание а те гледат.....
mateo
на 10.05.2007 в 19:30:26 #410Tohn Какво блъскане бълнуваш . Завъртя се веднъж сам , без да има контакт нито с друга кола , нито със стената . -------------------------------- продължаваш с бисерите си. Сена изпреварваше изостанали автомобили. 1 от тях не успя да си овладее колата и така се подкачиха. гледай внимателно състезанието, надявам се че наистина си недовидял отколкото да изопачаваш фактите
mateo
на 10.05.2007 в 19:28:41 #409Tohn Тук си прав . Менсъл смени гуми 10 об. преди края , върна се на около 5 сек зад Шумахер и за 4 об. свали 1,5-2 сек . Но някакси пропускаш факта , че през тези обиколки , най-бързия пилот на пистата е Михаел . Най-бърза обиколка е на Михаел и е времето е дадено в последните 2-3 обиколки . И въобще 9 обиколки преди края започна да сваля времената . Затова и смятам , че накрая Михаел караше колкото да държи Менсъл 2-3 секунди зад гърба си. ------------------------------- ще повторя. Менсъл излезе на 5сек. зад патката и мигновено започна да ги "яде". за 2 обиколки смъкна 2 секунди и вече почти му се беше залепил. точно тогава дойде и повредата. около 10сек. след като коментатора съобщи че разликата е вече само 3сек. останалото са товите фантазии желания. а за най-добрите времна напълно нормално да се подобряват с все по-изсъхващата писта
mateo
на 10.05.2007 в 19:26:29 #408Tohn Вече си мисля , че избщо не си гледал състезанието . Или бъркаш Лотус с Бенетон . Разбираемо е и двата отбора са в жълто -зелено . Седни и го изгледай , като хората състезанието , защото някой който го е гледал си умира от смях от "творенията" ти .Единствения стоп на Михаел е в началните обиколки когато сложи мокри гуми . И тях си изкара до края . А пистата взе да изсъхва и то само в идеалната крива 15 об. преди края . ---------------------------------- о Tohn, и ти почна вече като кроската да недовиждаш като не ти отърва нещо. караш ме да се занимавам с ненужни неща за да ти доказвам явни факти, които ти НЕ ИСКАШ да приемеш. състезанието което аз гледах е от BBC предполагам че и твойто е от там. та пусни си го с Media Player примерно и го гледай точно от 1ч. 36мин. тогава е повторението на грешката на патока и точно след това го дават в пита на Бенетон. а ако и ти си наясно с това и в същото време се опитваш да заблуждаваш другите, които не са гледали състезанието, тогава задминаваш и кроската, което не ти прави чест.
mateo
на 10.05.2007 в 19:22:13 #407ето ти тука чети поне да си наясно с любимата си марка и да не ръсиш глупости. The McLaren is powered by a BMW 6.1 Liter V12 engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 230-240 mph. ооо ама чакай малко кроска. тва е същата информация дето и ти си дал, само с разликата че ти си надраскал, че се отнася до автомобил БМВ
колко си зле.
пак ти казвам, такъв двигател НЯМА сложен на шаси на БМВ, направен е по поръчка на англичаните специално за тяхната кола
също така ти повтарям, че няма шаси на БМВ, което да е снабдено с подобен двигател.
прочети си тука
http://www.bmwworld.com/models/mclaren.htm
http://www.bmwworld.com/engines/12cyl.htm
mateo
на 10.05.2007 в 19:17:53 #406BMW 6.1 Liter V12, engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 235-245 mph. Моделът на колата не го пише защото доста модификации са били задвижвани от такъв двигател и 5 и 6, а предшественика на този двигател е бил продаден на макларън за модела Ф1. ------------------------------------ кроска, понеже така и така слезнах до нивото ти да споря с теб ще ти постна още нещичко. личи си че тъпотията и простотията ходи по такива като теб, поредното доказателство е този ти бисер. двигателят BMW 6.1 Liter V12 е конструиран за McLaren F1 и характериситикте, които си дал(3,1 от 0-100) не са за автомобил БМВ, а точно за това английско произведение. само 7-цата на БМВ е с подобен двигател, но с 450 к.с не с над 600. към момента шаси на БМВ няма, което да прави под 4,0 сек до 100км. което пък значи, че са далече от стойностите дадени от Ауди. така че не ме занимавай повече с глупостите си ако обичаш!
CrossFire
на 10.05.2007 в 12:10:52 #405Aхахахаха, матео тъпира пак се мъчи да мисли, ама не става, казах ти че БМВ са много по-бързи от всяко ауди, без значение какво е, ето примерно: BMW 6.1 Liter V12, engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 235-245 mph. Моделът на колата не го пише защото доста модификации са били задвижвани от такъв двигател и 5 и 6, а предшественика на този двигател е бил продаден на макларън за модела Ф1. матео, любимите ти каруци от инголщат, все повече ще изостават, трябва да се научиш да свикваш с тва, не че не са добри, но с БМВ не могат да се сравняват, както и БМВ са доста назад от Мерцедес, но там вече говорим за изкуството да правиш автомобили.
mateo
на 09.05.2007 в 21:28:28 #404Tohn И съвсем между другото , Сена финишира на 1 мин. и нещо след Михаел . А за радоста на Михаел - разбираемо е , все пак първа победа . ------------------------------ нормално разликата да стане голяма, след като болид се блъсна в Сена и той загуби допълнително време
mateo
на 09.05.2007 в 21:25:51 #403Tohn За тактиката няма да спорим . С поправката , че Михаел направи само 1 стоп и завърши състезанието с мокри гуми . Смея да твърдя че това е бил по-правилния избор тогава , защото на места пистата си беше мокра . Менсъл влезе за смяна 10 обиколки преди края , излезе на около 5 сек зад Михаел . Девет об. преди края Шумахер прави най-бърза обиколка 1:58.416 . В последствие сваля на 1:53.791 . Шест об. преди края има 4,5 сек аванс . Поне това обяви коментатора . Обиколка по-късно менсъл получи повредата . Аз лично не мисля че щеше да е в състояние да застигне Михаел и да го изпревари при темпото с което се движеха двамата. ---------------------------------- поправката ти е грешна. виж си пак състезанието и по точно момента когато Шумито направи грешка не успя да вземе 1 завой и съотборника му го задмина. точно след това шумката влезе и сложи сухите гуми, което беше и най правилната тактитка предвид изсъхналата състезателна линия. късния стоп на Менсъл го принуди да догонва патока. излезна на около 5сек. зад него и не след дълго дистанцията стана 3 сек. то се и виждаше бяха 1 след друг. точно тогава Менсъл получи повредата и победителя бе ясен. преди това с такива темпове го застигаше че е несериозно да се твърди че не би могъл да го задмине
mateo
на 09.05.2007 в 21:22:12 #402Tohn mateo - явно си го прегледал набързо състезанието през 92-а . Никой не е подкачал Сена . Просто го атакуваха от двете страни и Сена трябваше да напусне идеалната линия Получи се нещо като прословутото изпреварване на Хакинен срещу Михаел . ------------------------------------- дори да не е имало контакт между Сена и Брандъл, трябваше и двамата да го атакуват едновременно за да го минат. иначе горкия Шуми не виждаше пролука как да задмине Сена каращ със сликове в пороя
mateo
на 09.05.2007 в 21:13:19 #401ако пък патката се беше отказала 2004 след 7мата си титла всички шумофони щяха да почнат 2005г." ауу къде е шуми няма го развивача на коли и ето Ферари тръгнаха надолу" както и " е той Алонсо спечели щото Великия го няма, иначе знаеш ли кога щеше да стане шампион" само че с или без шумито Ферари бяха зле 2005г. ако се състезаваше и тази година не виждам как можеше представянето му да е по различно от това на Райконен предвид миналогодишните му изпълнения в Австралия. истината е че патката имаше късмет Ферари да са на върха 5 години и всички титли да отидат при него. Уилиамс преди това доминираха 7 години, но титлите взимаха различни пилоти, с изключение на 94,95 поради непредвиденото оттегляне на Сена. изобщо шумофоните нямат и грам обективност или реалистичен поглед върху великия им...