Отборът на Макларън може да бъде глобен и дори да бъде изваден от шампионата, ако се докаже, че е давал заповеди от бокса на пилотите си по време на Гран при на Монако, заяви босът във Формула 1 Бърни Екълстоун.
Макларън спечели двойна победа по улиците на Монте Карло, но новакът Люис Хамилтън е получил нареждане да намали скоростта след първите влизания в бокса, за да се избегнат всякакви рискове и отборът да запише двоен успех с първото място на Фернандо Алонсо.
Рон Денис, шеф на тима на Макларън, заяви, че това е нормална отборна стратегия, тъй като изпреварването по уличното трасе е невероятно трудно и рисковано. Бившите шампиони Джаки Стюърт и Найджъл Менсъл подкрепиха Макларън и заявиха, че в подобни нареждания няма нищо против правилника.
"Ако заповедите от бокса влияят върху подреждането на пилотите, ако на някого е казано да изпревари, да се остави да бъде изпреварен или да задържи позицията си, то това е против правилата на нашия спорт. Макларън ще се отърве леко, ако получи
глоба като Ферари", отсече Екълстоун.
На Гран при на Австрия през 2002 година от бокса на Ферари наредиха на Рубенс Барикело да пусне пред себе си шампиона Михаел Шумахер. За това "черните кончета" бяха глобени 1 милион долара, а подобни нареждания бяха изцяло забранени.
"Макларън може дори да бъде изваден от шампионата или да бъдат отнети точки на отбора. Глоба за богат екип като Макларън няма да има същия ефект като лишаването от точки", допълни Екълстоун.
Той смята, че може да се стигне дори до рекордно наказание, което да надвиши петте милиона долара, които бяха наложени като санкция на организаторите на Гран При на Турция миналата година за нарушения в церемонията по официалното награждаване на подиума след състезанието. Екълстоун обаче поясни, че пилотите няма да бъдат наказвани.
"Ако карам за вас и вие ми кажете да остана на мястото си или да не изпреварвам човека пред мен, какво мога да направя? Наказанието трябва да е за тези, които дават заповедите", смята Екълстоун.
mateo
на 31.05.2007 в 19:20:46 #23ina`e ak ozaвисеше само от Бърни, Макларън да са извадени от шампионата....
mateo
на 31.05.2007 в 19:19:22 #22tad ekam "филосов" Браво бе, ти кой клас си, научи се да пишеш и тогава се обръщай към мен.С неграмотни не контактувам ------------------------- не си забелязал и втората ми грешка - "ощеттла" вместо ощетитла
иначе евала за последния ти пост, доказателство за това че нямаш никакви аргументи за глупостите, които постоянно пишеш, даже си и призаваш за тях
но на теб ти е простено
Makaay
на 31.05.2007 в 12:44:20 #21Какви са тия глупости, няма ли кой да напише, че всички обвинения срещу Макларън са снети? Или може би тази статия ще се появи вдругиден?
ALONSO N1
на 31.05.2007 в 11:01:28 #20The FIA’s McLaren-Monaco statement in full 30 May 2007 Having studied the radio traffic between Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) and its drivers, together with the FIA observer’s report and data from the team, it is clear that McLaren’s actions during the 2007 Monaco Grand Prix were entirely legitimate and no further action is necessary. The facts 1. A two-stop strategy is the optimum at Monaco unless the safety car is deployed, in which case one-stop can sometimes be better. 2. The safety car has been deployed during four of the past five Monaco Grands Prix. 3. Under current rules the choice between a one-stop and two-stop strategy must be made before the final qualifying period. 4. It is clear from FIA measurements taken after qualifying that McLaren fuelled Hamilton for five more laps than Alonso. 5. This allowed Hamilton the option of a one-stop strategy should the safety car have come out during his first stint. 6. The safety car was not deployed. 7. The McLaren was significantly faster at Monaco than any other car. Background The primary objective of any team is for one of their drivers to win. If this can be achieved they will try to ensure their other car finishes second. With no safety car during Alonso’s first stint, there was a small but finite risk that it would come out during the five laps before Hamilton had to refuel. This would have put him behind the field and at a significant disadvantage to any car on a full (as opposed to optional) one-stop strategy. The latter cars would be expected to refuel around lap 40 – ie after the safety car had pitted if it came out during Hamilton’s extra laps. For similar reasons Hamilton was called in early for his second pit stop, thus assuring his second place, with or without a safety car. Had the car in front of Hamilton not been his team-mate, McLaren might (probably would) have decided to risk the safety car and let Hamilton run for as long as his fuel load allowed in the hope that he would come out of the pits in the lead after one of his pit stops. There is, however, no obligation on them to take this risk in order to overtake their own car. Indeed it would be foolish to do so. It is standard procedure for a team to tell its drivers to slow down when they have a substantial lead. This is in order to minimise the risk of technical or other problems. It is also standard practice and entirely reasonable to ask the drivers not to put each other at risk. McLaren were able to pursue an optimum team strategy because they had a substantial advantage over all other cars. They did nothing which could be described as interfering with the race result.
Deleter
на 31.05.2007 в 10:41:26 #19Точно така изхвърлете Макларън, ще ги видим тогава къде им е необоснованата гордост![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
Venci11
на 31.05.2007 в 09:27:23 #18Абе тоя луд ли е??? МАФИЯ МАФИЯ
valiojaboka
на 31.05.2007 в 09:04:46 #17не той те британските мъдри журналя :
че тях си ги тресе треска от време оно нали 96 вече е доста далече бътън вече нищо н еможе да направи и ся малкия е надеждата за нация
Olimpia
на 31.05.2007 в 08:20:32 #16един мъничък мижав брикет стъкми уникален цирк. да земе да си татуира №2 на челото, но някак с бял цвят. дали ако беше де ла роса щеше да се дига толкова шум, едва ли
д мраз
на 31.05.2007 в 03:44:14 #15Който и екип да е трябва да си е негова работа стратегията и тактиката които ще прилагат. Мен пък ме дразнят като ми вдигат шум под прозорците та даже се разхождат с оранжеви комбинезони,както се вижда на снимката
Само Кими!
,прав си Докторе,в Монреал ще има касапница.
lolita
на 30.05.2007 в 20:32:57 #14Абе пак много слюнки хвърчаха за нищо. ФИА вече е оповестила резултатите от разследването и те са,че от МкЛарън не са давали нареждания от бокса. Хайде затварямя страницата![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)
king_nothing
на 30.05.2007 в 18:19:29 #1330 Май 2007 Макларън приветстват решението на ФИА "Разследванията на ФИА ясно показаха, че критиките към нас са неуместни", анализира Денис Шефът на Макларън Рон Денис прие с удовлетворение решението на ФИА да не наказва отбора му. Той лично бе обвинен в налагане на отборни заповеди, които според медиите на Острова са ощетили звездата им Люис Хамилтън. Международната Автомобила Асоциация пое разследването веднага след състезанието в Монако и в сряда (30.05) се изказа с официално становище, в което се казва, че "всички действия от страна на Макларън са съобразени с правилата". "Решението на ФИА чисто и просто показва, че действията ни в Гран при на Монако са били продиктувани от развоя на събитията по време на самото състезание, коментира Рон. – Фернандо и Люис вече спокойно могат да фокусират вниманието си към следващата надпревара в Канада." Денис коментира и изказванията, в които Макларън бяха обвинявани в това, че ощетяват Хамилтън за сметка на Алонсо. "Коментарите по наш адрес бяха свързани с избора на стратегия и със заповедта пилотите ни да не променят позициите си. Разследванията на ФИА обаче ясно показаха, че тези критики са неуместни."
estet
на 30.05.2007 в 18:17:25 #12Абе нема ли некой килър по света да го накаже тоя дебил Бърни. Я да си каже как така от беден мениджър на слаб тим успя да приватизира формулата и как так успя да натрупа 2-3млрд. за себе си и оная сръбска свинчура Славица? Точно пък на това състезание ли намери да се заяжда с Рон Денис. За всички беше ясно, че ще се случи подобно нещо, обаче Луйс настигна Алонсо най-вече щото оня попадна в трафик, а и испанеца караше в занижен режим мотора. Когато го видя в огледалото до задницата си е съвсем нормално да врътне кранчето и да издуха напред, а и всеки знае, че със сегашната аеродимамика и дифузията зад болидите не е препоръчително за охлаждането и аеропритискането да караш плътно за предния...
king_nothing
на 30.05.2007 в 18:14:37 #1130 Май 2007 Макларън са спазили правилата "Не смятаме, че има нужда да налагаме каквито и да е наказания", се изказаха от ФИА Отборът на Макларън-Мерцедес бе оневинен по случая с отборните заповеди по време на Гран при на Монако. Международната Автомобилна Асоциация (ФИА) се зае със случая веднага след състезанието, тъй като срещу британците беше повдигнато обвинение, което засягаше нареждане от страна на Рон Денис. След първите спирания за презареждане, Рон Денис нареди на своите пилоти да не променят позициите си. Това според британските медии е ощетило звездата им Люис Хамилтън. Отборните заповеди бяха забранени след скандалната надпревара през 2002 година на пистата "А1" в Австрия. Тогава от боксовете на Ферари наредиха на Рубенс Барикело да намали и да пропусне Михаел Шумахер на старт-финалната права в последната обиколка от състезанието. Барикело водеше през цялото време, но трябваше да се задоволи с второто място, за сметка на Шумахер. "След подробно преслушване на радио комуникацията между бокса на Макларън и пилотите на отбора, не смятаме, че има нужда да налагаме каквито и да е наказания, тъй като всички техни действия са съобразени с правилата", се казваше в изявлението на ФИА.
mateo
на 30.05.2007 в 17:57:45 #10tad ekam Просто Бърни е дебил, това трябва да ви е ясно.Харесва Шумахер, но това не пречеше непрекъснато да го спъва, и него, и Ферари, когато бяха наложили тоталната си доминация.Само се чудеха какво да измислят, за да направят нещата по-равностойни и да унищожат смазващото предимство, което имаха "кончетата" --------------------- даа спъна Ферари и Шумахер, когато измени правилника за да върне Макларън в "1ви клас" и да може пиленцето да вземе първата си титла. като си талъв филосов и си пишеш това което ти се ще да е бъде, кажи конкретно кога и с какво ФИА е ощеттла Ферари. това което правеха старците до този момент е да създадат една изкуствена 5 годишна хегемония, унищожавайки конкуренцията на Ферари. преди промяната на правилата (2000г) защо великия паток така и не успя да спечели титла? първите му 2 пък спечелени отново след оттеглянето на единствения конкурент - Сена видяхме го колко струва 2005 и 2006г. 2006г. по-слаб болид при това ощетен(колко учудващо) от ФИА го победи и цял сезон се подиграваше с него
mateo
на 30.05.2007 в 17:48:47 #9айдеее извадиха Макларън. лелел Бърнииииии, любоввв ?!
този човек е болен Ферарист. ми айде наказвайте ни, пак ще ви биеме
valiojaboka
на 30.05.2007 в 15:52:56 #8а бе той дядо бърни пак е намислил нещо, това че щял да ги изхвърли са само проветрявки на устата![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
king_nothing
на 30.05.2007 в 15:40:15 #7Matrix![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/thumb.gif?_=1446728989)
momcata
на 30.05.2007 в 15:39:15 #6Абе аз съм ферарист отдавна, ама и на мен ми се струва, че тоз си има определени пристрастия към Феррари-Шумахер, той все още е част от тима
king_nothing
на 30.05.2007 в 15:33:50 #5Да си почешаме езиците и да поизнудим богатите,какво каза:абе дайте пари и ще ви мине.Ебати акулата е тоя човек,от всякъде смуче и при всяка възможност. Нали купи пистата в Истанбул и сега гледа да си върне парите,дърто педалче.
dadwdwa
на 30.05.2007 в 15:20:33 #4Жена му доста често го стреля с други!