Президентът на Ферари Серджо Маркионе изключи възможността компанията да конструира болидите си за Формула 1 извън Италия в опит да постигне напредък в Гран при представянето си.

"Ферари е Италия и това няма да се промени. Ферари трябва да се прави в Италия - всичко друго би било светотатство", заяви Маркионе пред Спийдуийк.

Ферари държи рекорда за най-много спечелени титли във Формула 1 - 16 при конструкторите и 15 при пилотите, има най-много победи (221) в историята на спорта, но легендарният тим помръкна през последните сезони. 2014-та бе първата година без победа от две десетилетия насам (Скудерията е и екипът с най-много последователни сезони с поне 1 спечелена Гран при през годината - от 1994 до 2013 г.).

Маркионе вече обясни, че 2015-та също ще е трудна за отбора, както и че очаква добри резултати от тима едва през втората половина на сезона. Покрай сериозните мениджърски промени в екипа пък се заговори за опита на Скудерията от 80-те години на ХХ век, когато Ферари наема конструктора Джон Барнард. Тогава тимът създава специална база за него заради изискването му да работи във Великобритания. Спекулациите, че подобно нещо може да се повтори, се появиха отново, след като стана ясно, че от Маранело се опитват да привлекат Ейдриан Нюи. Те се възродиха напоследък, но Маркионе отхвърли възможността за работа някъде другаде, освен в Италия.

Маркионе оглави Ферари след напускането на ръководилия компанията повече двадесет години Лука ди Монтедземоло. Той зае поста в особено труден за отбора във Формула 1 период, като освен това е главен изпълнителен директор на ФИАТ Крайслер. 62-годишният бизнесмен признава, че има доста дини под една мишница:

"Вече опростих живота си, защото имам само три телефона. Но е вярно, че в момента живея основно по самолети".